Jump to content

Det ble ikke NB 870 touring eller Viknes


skage

Recommended Posts

Saga 315 er bevares flott båt, men.

Jeg mener at motoren ikke burde være inne i styrhuset/oppholdsrommet i båten.

Ikke at dette er grunn god nok alene for ikke og velge Saga, men totalt sett mener vi at vårt valg var mest riktig for oss.

Motorplassering er klart et ankepunkt med Sagaen, et annet er den lave baugen. Vil si Sagaen er betydelig mer konservativ og gammeldags i designet enn Viksunden. Ellers ble jeg veldig imponert over at Saga har tatt seg tid til å spisse stevnen slik at vannstrømmen til propellen blir best mulig. Her er det mange som synder, inkl. Viksund...

 

Hvilken motor har du i båten forresten?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Visksund 310 St, har den utvendig styrepsosisjon (et must for oss fiskere)? Liker designet på denne båten. Gratulerer.

Ser på nettsidene deres at det er ekstrautstyr både på 310 og 340. Bare 850 som har det som standard, ja. Nå ryktes det forøvrig at Viksund har solgt 850 konseptet så får vi se hvor lenge de markedsfører den selv...

 

Vel, ser også av prislisten på 340 jeg tok med fra messa i Bergen (ja det er lov å drømme) at det på 340 HT koster det 16.400, takk!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Men fruen var ikke enig. Kjørte til Bergen i dag og gjorde avtale.

Derfor har det blitt en Viksund 310 st cruz HT 2005 modell.

Gratulerer med nydelig båt! TAMD 41 er en velprøvd og solid motor - har ikke kompressor så den må ha litt turtall - men den går nok i mange timer. Jeg kjenner til et par som har gått 2500 timer uten store problemer

 

Man skal høre på sine koner. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kikke på Windy 33, men kona insisterte på en 37. Vanskelig å si nei :yesnod: Valgte å være ydmyk overfor ØKH der :lol: Hjemlige sysler har ikke økt, men systmeet må smøres har jeg regisrert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...