Jump to content

Endelig min tur, har handla "ny" båt


Intruder

Recommended Posts

:cheers:

Da var "nyebåten" trygt i havn!

Ble desverre dårlig med oppmarsjer og besiktelse av "hangarskibet" det får vi ta en annen gang!

 

Båten hentet i Bergen og kjørt på egen kjøl til Sognefjorden der den nå koser seg i fortøyningene.

 

Turen gikk uten noen form for problemer av teknisk art, båten fungerte helt fint og jeg holdt en

marsj fart på rundt 19 knop. (STOOOOR forskjell fra 8 som jeg er vant med!!)

 

Vi reiste inn til Bergen med båt (Halco 29) og hentet Selbyen på bryggen. Der overnattet vi til søndag og reiste om morningen (?) 10.30... etter dieselbunkring. (ble vel bunkret endel liter lurium kvelden før også.... c",)

 

Turen gikk i rolige farvann (innaskjærs) helt til Sognesjøen, der begynte det å dra seg til med vind fra øst og krasse bølger. Turen inn fjorden var såpass tøff med krasse bølger at vi måtte slå ned farten til 8 - 9 knop for ikke å knuse inventaret i båtene!! Dermed fikk jeg prøvd sjøegenskapene og de var helt ok! Var litt nervøs for at det skulle være forurensinger i tanken som løsnet under fart i såpass sjø (båten har vært lite brukt de siste par sesonger og tanken hadde stått halv full gjennom vinteren) Men det gikk heldigvis bra!!!

 

Så bortsett fra en løsristet targabøyle og noen løse pyntelister inne i kabinen (ja, jeg måtte jo teste i full fart med fritt svev en stund før jeg slakket!!) gikk turen helt som planlagt

 

Legger ved noen bilder som "nabobåten" tok under overfarten. Dårlig med bilder fra sognefjorden da vi vel hadde nok med å holde oss fast!! :-)

 

Bilde

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...