Jump to content

Forslag til halvfabrikat


Viksund Bravo

Recommended Posts

Hei. Kjøpte meg en halvfabrikata som jeg fikk levert i September i fjor som passer de kriteriene som jeg satte til mitt båtbehov. Jeg falt på en Barracuda 1125 pga stor vindusflate og ganske greie innredningsløsninger som jeg har forandret en god del på fra det originale. jeg kan varmt anbefale Dancer Holding som leverte båten med tips velvilje til å forklare ting under byggeprossessen og god service. Og så bor jeg bare noen mil fra fabrikken så jeg kan stikke innom for å diskutere saker og ting. Du kan no få levert såkalt kjøreklar båt (ce godkjent) der Allt er montert og godkjent utenom innredningen. Den kan du snekre sammen selv. Og det er en meget interesant jobb men du bør klarere dette med regjeringa (kona ) da dette tar tid. MYE TID. Lykke til

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt en 370 hk Cummins pga gode erfaringer med cummins fra anleggsmaskiner, og jeg skal koble dette opp mot en zf gearkasse med slur og eco driv propellsystem. tror dette kommer til å bli bra med lite vedlikehold på drivlinjen, og jeg tror jeg kan marsje i ca 20 knop uten allt for stort turtall og støy.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt en 370 hk Cummins pga gode erfaringer med cummins fra anleggsmaskiner, og jeg skal koble dette opp mot en zf gearkasse med slur og eco driv propellsystem. tror dette kommer til å bli bra med lite vedlikehold på drivlinjen, og jeg tror jeg kan marsje i ca 20 knop uten allt for stort turtall og støy.

Høres ut som en solid og spennende løsning, men sikkert ikke billig ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Nei drivlinjen koster men så slipper jeg å tenke på å demontere drev hvert år osv, Dette skal vistnok ha ti års garanti og lagrene i propellakslingen skal vistnok være garantert fra skf til å holde 30000 timer. men dette tar jeg med en klype salt for allt slites og 30000 timer er mye. Det eneste jeg er i tvil om er støyen fra eksosen når båten går opp i plan. og manøvreringen akterover. Hadde håpet å slippe potte pga støyen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...