Jump to content

Hilsen fra Thailand


Skaaden

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Naa sitter jeg paa en nettkafe paa Phi Phi island, Thailand.

Har ikke vaert online siden jeg forlot Norge i begynnelsen av februar.

Artig aa lese alt nytt her paa bp, litt mya paa engang kanskje.hehe.

 

Her om dagen var vi paa en baatsafari med snorkling og slikt. Moette da paa en norsk langturseiler, det var litt artig. Har bilde av den baaten og mange andre baater som er litt annerledes fra hva vi har hjemme. Vil legge ut bilder av de naar jeg kommer hjem, paa torsdag.

 

Jeg fikk ogsaa solgt den gamle baaten i god tid foer jeg reiste, da er det bare aa reise til soeta bror for aa hente den nye.Det skal bli spennende.

 

Hoerer ogsaa at det naermest er arktiske forhold i Norge, selv hjemme paa oestlandet. Kan ikke si det samme om Thailand, 30 grader og skyfri himmel, nesten litt for varmt :cool:

 

skal bli godt aa faa begynt aa pusse baat igjen :flag:

 

Skaaden :smiley:

Link to post
Share on other sites

Artig at du spoer om det Ingar. Har stusset litt paa disse baatene selv, men har dessverre ikke gjort noen naermere research, har tatt noen bilder da. Disse speedbaatene er jo overalt.

 

Du nevner at de kanskje var laget i tre. Ved en tilfeldighet kom jeg over en annonse for en slik baat som var til salgs. I annonsen stod det faktisk at denne var laget av glassfiber, men det kan jo variere fra baat til baat. Kan jo ogsaa hende at det var en trebaat kledd i glassfiber.

 

Den var ikke dyr heller; 300000 bath, ca 55000 NOK for en 19 fot speedbaat med 200 hk Yamaha. Artig aa se hva man kan faa for pengene i utlandet, samt store prisforskjeller.

 

En annen artig baat jeg har knipset er en slik "longtail baat". Den er ganske spesiell.

 

Skaaden

Link to post
Share on other sites

De jeg så på var definitivt av tre, lett gjenkjennelig, alle er bygget over samme design.

Spes. hekken med integrerte trappetrinn på hver side.

Bilde1 Bilde2

 

Som jeg skrev lurer jeg på hvordan de unngår att det sprekker, spes. siden de har så mange skarpe hjørner.

Normalt vil dette kreve en ganske omfattende glassfiber-laminering på utsiden, men for meg så det ut som om de bare var malt, laget var iallfall svært tynt.

Link to post
Share on other sites

Hej Skaaden, Ingar o alle andre!

 

 

Här kommer ytterligare en hälsning fra Thailand !

 

vi er nu på Ko Lanta, syd Krabi (ca 2 tim med båt) en time fra Phi Phi

 

skall med speedboat i morgon bitti, (kl e nu 2325 her)

 

skall ta lite bilder av båten o kolla vad dom görs någonstans !

 

snakkade med en thailändare häromdagen inne i Ao Nang som kjörde oss i vanlig Longtailbåt o

sp om dessa speedboats....han kunde veldi dålig engelsk men ner jag nämnde olika

material så nikkade han febrilt ner jag sa Aluminium.........

 

återkommer med bilder o lit mer info senare!

 

her er 30+ i luften o sikkert 25+ i vannet.................ingen snö, så långt ögat når.. :wink:

 

på tisdag er vi tilbaks i ekorrhjulet :headbang::headbang:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Nok et interessant spoersmaal:rolleyes:

Skulle gjerne spurt og sjekket opp litt men har vaert i Bangkok de siste dagene, her finnes ikke de baatene. Drar mot flyplassen om et par timer :cryin:

 

Egentlig har jeg daarlig peiling paa speedbaater.

Men for meg virket disse relativt lette, da de gikk ganske fort selv med endel folk ombord. Og saa synes ikke de virket fullt saa sjoedyktige som de her hjemme(spm), Kjoerte med en slik et par ganger og sjaafoeren bremset endel ved boelger fra andre baater.

Hvordan tror dere boelgene er i Syd-oest Asia kontra f.eks vestlandet(spm) Har faatt et inntrykk av at det er litt roligere forhold her nede enn hjemme. Stussa nemlig litt paa hvordan disse ville funke i sjoen hjemme..

Igjen, jeg skal ikke paastaa noe paa dette omraadet. Har som nevnt ikke saa god peiling paa motor -og speedbaat. Seiling er min greie! :sailing:

 

Ha en fortsatt fin ferie Gunga din! :drink: Hvis du er paa flyttefot, kan jeg anbefale Phi Phi paa det aller sterkeste. Jeg fikk dessverre ikke anledningen til aa se Koh Lanta eller Krabi, men hoerte av flere at det var sinnsykt fint der. :diving: skulle gjerne sett det ogsaa, men kan ikke faa med seg alt her i verden.

Hadde det vaert artig om du fikk noen engelske baat-gloser ut av thai-folket.

 

Mvh

Haavard Skaaden

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...