Jump to content

Er det ikke litt mye OT for tiden.


Sonata 7

Recommended Posts

Jeg syntes at for tiden har det blitt veldig mange OT'er her på baatplassen spesielt vedr. bil.

 

Kan man ikke heller finne et bilforum eller for det man lurer på?

 

Jeg syntes dette kan bli ett reelt båtforum der det diskuteres BÅT og ikke alle andre ting.

Selfølgelig er det jo noen unntak f.eks som når man trenger div. programmer som man bruker i båtforbindelser. f.eks hjemmesideeditorer, filmerdigeringsprogrammer.

 

Men BIL Syntes jeg blir helt feil og er i feil element når vi snakker om BÅT.

Jeg vill ikke si at BIL kommer noe nærmere BÅT enn SPORT og POLITIKK.

 

Er det noen som er enige med meg eller gi meg en god forklaring på hvorfor vi burde ha BIL og andre ting som ikke har noe med BÅT og gjøre i dette forumet som omhandler BÅT??

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes at for tiden har det blitt veldig mange OT'er her på baatplassen spesielt vedr. bil.

Kan man ikke heller finne et bilforum eller for det man lurer på?

Jo, slik burde det vært, men man får faktisk bedre svar på bil relaterte spørsmål her på baatplassen enn det man får på noe norsk bilforum.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Er jo nok bil forum rundt på nettet så bør vel være enkelt å få hjelp på di sidene . Er vel forum på nettet for stort sett det meste , er enig at det kan bli litt mye ikke båt her . Greit har spurt om "bil" her jeg også ,var om elektrisk og det er det jo på bil/båt men shit samma .

Er kansje enda nærmere en BRYGGEKRAKK her på BP slik som Astor foreslå at vi kansje trang her .Da kan det jo diskuteres litt om det meste , selv om det ikke er båt så støtter jeg det forslaget der om en BRYGGEKRAKK . Mange her inne føler at vi kan spørre BP venner om det meste og gi av seg om det meste , det har vi sett endel eksempler på div OT og andre innlegg . En BRYGGEKRAKK er jo noe så godt som alle har på brygga hjemme og sitter å snakker om det meste og bryggekrakken hører båtlivet til på en måte .

 

Kansje Ingar kan lufte det forslaget i egen tråd (blei kansje stemt rett ned da det var snakk om det sist men husker ikke så) vis det er mulig å ha noe sånt her på BP ? da hadde vi jo sluppet all O.T også for da kan jo det meste snakkes om på krakken . Bare en tanke som kom over meg nå mens jeg satt og tasta inn her , jeg er posetiv til en krakk vaffal....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt problemet jeg... 6 av de 50 sist aktive trådene er merket OT. Er det noe problem? Det er jo lavsesong for båt i deler av landet... Her er jo samlet en veldig kompetanse og en stor del av det som skjer her er jo akkurat som på BRYGGEKRAKKEN, der diskuteres det meste...

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke no stort problem men det blir dobbeltmoral og utestenge Politikk og sport for at det skal bli mindre og la bil være lov. Det er ikke en gang lov til å ha en tråd om OL her, jeg har ikke bil så jeg driter rett og slett i bil og jeg er her hovedsakelig for å lese om båt. Men selfølgelig når jeg skal spørre om noe som er OT som OL da er jo det ikke lov! Det blir rett og slett feil. Alt eller ikke no..

Link to post
Share on other sites

...jeg har ikke bil så jeg driter rett og slett i bil og jeg er her hovedsakelig for å lese om båt.

Vi som også har bil vet at der er MANGE likhetstrekk mellom bil og båt, f.eks. har vel 90% av alle lystbåtene bilmotor...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke no stort problem men det blir dobbeltmoral og utestenge Politikk og sport for at det skal bli mindre og la bil være lov. Det er ikke en gang lov til å ha en tråd om OL her, ...

Nei, det er en forskjell - vi vil utelukke de religiøse og liksom-religiøse emner - så som politik, sport. Skulle en bil-tråd utvikle seg til det 'religøse' så burde man kanskje gripe inn. Slik er ihvertfall min forståelse

Link to post
Share on other sites

Nei, det er en forskjell - vi vil utelukke de religiøse og kvasi-religiøse emner - så som politik, sport. Skulle en bil-tråd utvikle seg til det 'religøse' så burde man kanskje gripe inn. Slik er ihvertfall min forståelse

 

Ja viss man drar inn religion, men det er litt av vår verden uheldigvis. Det må jo være lov å feire at vi har fått gull i OL, vi er jo nordmenn. Vinter OL er noe hellig for oss!

Link to post
Share on other sites

Har vist glemt en :wink: et sted.

 

Nei: sport ER religion for mange - skal det være fotball om sommeren eller langrenn og hopp om vinteren. Ta en titt på mediene idag: pressedekning av OL står i ikke noe forhold til betydningen for verdens ve og vel. Eller har du sett at Aftenposten leverte i 14 dager ekstra bilag da gulf-krigene gikk for fullt, at NRK flytter Dagsrevyen regelmessig? Bare som 2 eksempler.

Link to post
Share on other sites

Ja viss man drar inn religion, men det er litt av vår verden uheldigvis. Det må jo være lov å feire at vi har fått gull i OL, vi er jo nordmenn. Vinter OL er noe hellig for oss!

Du skal ikke ha andre guder enn meg er det noe som heter. Her på baatplassen er det BÅt som er guden. Straks OL eller politikk kommer inn i bildet er fanden ofte løs. Bilspørsmål er det som oftest går igjen i OT-tråder. Bil er høyst relevant til båt, noe andre har begrunnet lenger opp i tråden. Og de fleste av oss har jo biler for å komme til båten, frakt av ting og tang og til å trekke båt med.

 

Jeg la inn et spørsmål om bildekk både her og på Offroad-forumet. Gjett hvor jeg fikk det gode raske svaret!!

 

Hvem var det som sa at det ikke var lov å feire OL-gull? Feire i vei, bare helst ikke her, og takke meg til for det!

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke fordra relligion så jeg kaller bare båt en sterk livs-hobby. Jeg gikk til båten med 10 liter maling og en haug med lister i stad og driter rett og slett i bil, men det er greit nokk for de som har og gidder å ha det. Bil interreserer meg så lite som du interreserer deg for OL, sånn er det jo bare, men dette er ett båtforum og jeg liker mer tankene til Tine II i såfall

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke fordra relligion så jeg kaller bare båt en sterk livs-hobby. Jeg gikk til båten med 10 liter maling og en haug med lister i stad og driter rett og slett i bil, men det er greit nokk for de som har og gidder å ha det. Bil interreserer meg så lite som du interreserer deg for OL, sånn er det jo bare, men dette er ett båtforum og jeg liker mer tankene til Tine II i såfall

Det skulle stått et lite smil etter min lille sammenlikning, da kommer det her i stedet :smiley:

 

Kanskje en bryggekrakk, ja. Ikke dumt, men det har nok vært opp til avstemming før, eller var det en avstemming om å dele opp forumet i ulike underavdelinger? Husker ikke i farten.

 

For egen del er det fint slik det er i dag. Jeg ser hva som er OT, og jeg ser alle mulige andre spørsmål som har med båt å gjøre, samtidig. Jeg leser de trådene som jeg er interessert i.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Hva er det som sies her? For det første Religion ER tillatt på dette forum. Det står intet i reglene at religiøse off-topic temaer ikke kan diskuteres. Kun sport og politikk er forbudt. Antagelig kommer jeg med et innlegg om buddismen. Har et par spørsmål der.

 

Så til off topic temaer: Forumeier ønsker at OT-innlegg skal være en naturlig del av baatplassen.no. At du Sonata 7 synes det er mange off-topic, spiller absolutt ingen som helst rolle. Du bestemmer ikke. Jeg bestemmer ikke. Dette bestemmes av Ingar Onsager og Ingar ønsker OT. Han ønsker også at disse OT'ene skal blandes sammen med alle de andre innleggene her. Man kan like det eller mislike det. Uansett hva man mener, må man rette seg etter hva som defineres av forumeier som riktig.

 

Lotus

 

PS: Jeg har gitt opp dette med å ikke ha off topic. Oppfordrer i stede alle til å skrive mange flere off topic spørsmål. Her får man jo så mange gode svar. Bedre enn i bilforum, hos røykestopptelefonen og Norges malerforum, musikk for eldre, mp3-utstyr, digitalkamera, fotografering generelt. Listen er lang. Da kan det vel ikke bli bedre?

Link to post
Share on other sites

Hva er det som sies her? For det første Religion ER tillatt på dette forum. Det står intet i reglene at religiøse off-topic temaer ikke kan diskuteres.

Dette diskuterte vi internt - vi forutsetter rett og slett gangsyn hos medlemmene. :rolleyes:

 

Og så har vi moderatorer og vi har skipsraad.

Link to post
Share on other sites

Dette diskuterte vi internt - vi forutsetter rett og slett gangsyn hos medlemmene. :rolleyes:

 

Og så har vi moderatorer og vi har skipsraad.

Diskuterte dere det internt, fant ut at dere ikke ønsket det, men valgte å ikke skrive det i lista? Jeg er ikke synsk og har ingen krystallkule. Er det noe som ikke er tillatt, hadde det vært fint om beskjed ble gitt. Hvorfor da utelate religion fra lista over ikke-temaer?

Er det forbudt, så er det vel bare å skrive Politikk, religion og sport? Verre er det vel ikke?

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For mange kokker her...

 

Her diskuteres det båt - OT-tråder er merket nettop det. Les den som vil - noen er underholdende, andre slettes ikke. Politikk og sport er ulovlig - ergo alt annet er lov.

 

Buddisme er kult nok. :wink:

 

Et problem kan det vel ikke være...

 

:rolleyes:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

For mange kokker her...

 

Her diskuteres det båt - OT-tråder er merket nettop det. Les den som vil - noen er underholdende, andre slettes ikke. Politikk og sport er ulovlig - ergo alt annet er lov.

 

Buddisme er kult nok. :wink:

 

Et problem kan det vel ikke være...

 

:rolleyes:

Nja. Tror det er en utfordring for skibsraadet (og for andre) å skille mellom politikk og religion i disse dager. Ref. tidligere diskusjoner omkring avatarer med skjeggkledde menn (Nei; jeg nevnte ikke navn) :wink:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Dette bestemmes av Ingar Onsager og Ingar ønsker OT.

Dette er meget langt fra sannheten, jeg ønsker i utgangspunktet minst mulig OT.

Men i hvilken grad skal vi styre medlemmene?

Det vi har valgt å gjøre er å la dette være opptil den enkeltes vurdering. (Sier "vi" fordi dette har vært inngående diskutert en rekke ganger i Teknisk/Skipsraad, det er ikke en beslutning som jeg har tatt.)

Synes dette fungerer bra, antallet OT tråder er svært lav ift total volumet.

Erfaring fra båtforum som har egen OT avdeling viser at denne får like mye, eller mer, postinger enn alle andre forum tilsammen...

Dette ønsker vi ikke på BP, vi er et båtforum.

Det har også vært flere meningsmålinger på forumet og alle har vist at medlemmene ikke ønsker noen oppdeling.

 

Når vi har spesifisert ikke-båtrelatert politikk/sport som uønsket er det fordi dette er meget engasjerende og store temaer som også vil kunne påføre oss som modererer urimelig belasting.

Tall fra (landets største?) diskusjonsforum, VG:

Politikk: 2.122.091 innlegg

Sport: 5.106.929 innlegg (hovedsaklig fotball)

Bil: 225.181 innlegg

Båt: 1.607 innlegg

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at det blir endel spørsmål om ting og tang som ikke har med båt å gjøre og som ideelt sett burde vært tatt opp i andre forua tror jeg er at her er får en svar.

En får svar her fordi en har et innarbeidet og godt forhold til de andre medlemmene og båtplassen har som tradisjon å hjelpe.

Har en ikke et innarbeidet forhold på andre fora og slenger inn et spørsmål er det ikke så veldig mange som gidder å svare på, for dem, banale spørsmål.

Synes trådstarter stiller et betimelig spørsmål. Et eller annet sted går en grense, men hvor den går overlater jeg til dem som styrer og steller.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...