Jump to content

Er det ikke litt mye OT for tiden.


Sonata 7

Recommended Posts

Hei TJ

Må berre sei meg samd i det du nettopp skreiv. I den tida eg har vore "ombord" har eg posta heller lite, men lese ganske mykje meir. (Har vel kanskje fått med meg ein del nyttig info også.)

Naturlegvis ser ein på emnet og hoppar over det som ikkje ser interessant nok ut. Det gjeld for OT emna også.

Det som er veldig bra er at her går det an å få seg ein pause frå det evige gnålet ellers i media om sport, politikk og anna "reality".

Om det blir spurt OT om tema som bil, foto, data o.a. blir ein ofte ferdig med det. Dersom me skulle diskutere for og imot utvelginga til landslaget i fotball og alt det andre som blir til dei gradar detaljrikt omtala i media blir me aldri ferdige. Jfr. statistikken som Ingar refererte ovanfor. Eg er i alle høve "stappmett" når det gjeld idrett. (Jfr. tittelsporet på siste cd frå "Vinskvetten".)

Mvh

VindiHaaret

Link to post
Share on other sites

Ja , diskusjonene går , det er bra .

Men hvordan definerer dette da ? Jeg trodde jo OT var en person helt til i dag hehehe.

Tilbake til min tråd om hjemmeside . Er det en OT eller ikke ? Jeg mener jo dette kan bli til en berikelse for alle at jeg kommer på nett :) Jeg prøver å gjøre det lettere , mere smakfullt og spennende å lage mat feks . og i tillegg får dere se hunden min , båten min , kjærringa mi og alle linkene mine . DET må da være greit ? Eller ?

Link to post
Share on other sites

, jeg ønsker i utgangspunktet minst mulig OT.

Men i hvilken grad skal vi styre medlemmene?

Det vi har valgt å gjøre er å la dette være opptil den enkeltes vurdering. (Sier "vi" fordi dette har vært inngående diskutert en rekke ganger i Teknisk/Skipsraad, det er ikke en beslutning som jeg har tatt.)

Synes dette fungerer bra, antallet OT tråder er svært lav ift total volumet.

OK. Så du ønsker ikke OT egentlig, men det ønsker Skipsrådet og derfor blir det slik. Skipsrådet er også tilhenger av fri oppdragelse og lar medlemmene selv bestemme.

 

De fleste har vel lært at fri oppdragelse ikke er veien å gå. Det trengs grenser, ellers er det opp til hver enkelt å strekke strikken så langt de finner det for godt. Det er dette som skjer her.

 

Så det er bare å si det en gang til. Ingar, du tillater OT-innlegg og synes det fungerer bra. Punktum. Hadde du ikke tillatt OT-innlegg, hadde det ikke vært OT-innlegg. Så enkelt er det faktisk. Jeg sier ikke dermed at det er feil av deg, bare at hvis du som forum-eier ikke vil ha OT-innlegg, kan du når som helst bestemme at slik er det. Å skyve ansvaret for at dette forum pr. i dag har OT-innlegg til Skipsrådet/Teknisk, er å fraskrive seg avsvaret som ansvarlig eier av forumet. Akkurat like enkelt som du nå har bestemt at det er tillatt i den utstrekning de enkelte måtte finne det for godt kan du bestemme noe annet. Hvis du vil .... :wink:

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Det var ikke meningen å fraskrive seg noe ansvar, kun å påpeke at dette ikke er en avgjørelse jeg har tatt alene, stikk i strid med hva "alle andre" mener.

 

Vi synes det fungerer bra som det gjør. Vel kan det være mer OT enn ønskelig i perioder, men sett under ett synes vi medlemmene utøver nok selvdisiplin til at vi ikke bøhøver å gripe inn med flere restriksjoner.

 

Så lenge off-topic postinger blir merket med "OT:" bør det ikke være noe stort problem for de som ikke ønsker å lese slike emner.

Link to post
Share on other sites

Utgangspunktet er at innleggene er relatert til båt og båtliv. Humor samt en og annen "off topic" post er ok ...

 

Står det i reglene, og det har stått der siden "tidenes morgen". Det står slik fordi vi trodde at baatplassens medlemmer klarte å tenke selv. At man klarte å ha en egen oppfatning av hva som tar seg ut mhp antall OT postinger osv.

 

Er det ikke slik lenger?

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod::yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Forstaar ikke helt hva som er problemet med at f.eks en av ti traader er OT. Det er vel bare aa ikke lese den..

 

Naar man snakker om OT..

 

Skaaden

Jeg tror det er naturlig at de medlemmene som har vært med helt fra starten i 2002 kan ha litt "omstillingsproblemer" fra "å ha full kontroll" på alle innlegg til å måtte sile OT-stoff og båtrelaterte innlegg. Kanskje Ingar har en oversikt/graf på veksten år for år ?

 

Løsningen som har vært luftet (og nedstemt/avslått) er å dele forumet opp i 2 eller flere der OT har sitt eget forum i forhold til båtrelaterte saker. Grunnen til at dette ble nedstemt var vel at OT foreløpig ikke har tatt overhånd (sikkert delte meninger om det) :wink:

 

Hvis dette er et problem i dag, så blir det ikke mindre etterhvert som baatplassen.no mest sannsynlig vokser seg større.... :sailing:

Redigert av LK6647 (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Løsningen som har vært luftet (og nedstemt/avslått) er å dele forumet opp i 2 eller flere der OT har sitt eget forum i forhold til båtrelaterte saker.

Det var vel ikke det forslaget om oppdeling gikk ut på? Det gikk ut på å dele opp i Teknisk + Åpent forum som idag.

 

Det finnes mange båtrelaterte saker som ikke behøver å være av teknisk karakter.

 

Et rent OT forum tror ikke vi som driver baatplassen ønsker å ta ansvaret for.

Link to post
Share on other sites

Ja. Du har vel rett Lasse. :yesnod:

 

Jeg er ikke så gammel på dette forumet så jeg skal ikke uttale meg om hvilke forslag som har kommet tidligere, men det siste som endte med en poll startet vel slik:

 

Jeg vet at det har kommet liknende forslag tidligere.

 

Denne gangen vil jeg foreslå at man for de store oppussingsprosjektene har et eget forum, det vil gjøre det vesentlig ryddigere inne på Åpent Forum, ihvertfall slik jeg ser det..

 

(I utgangspunktet mener jeg forumet bør deles opp i minst 3 forskjellige forum, men det er en helt annen sak)

Etterhvert kom det nok endel innlegg i tråden med ønske om et eget OT-forum.... :wink:

Redigert av LK6647 (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror i likhet med en del andre at antall OT`er vil reduseres nå båtsesongen starter. Jeg lar meg heller ikke irritere over OT-tråder så lenge tittel godt illustrerer at det er OT, og hva OT-temaet er i tråden. De jeg ikke har interesse av deltar jeg ikke i.

 

Synes forumet blir mer levende når man også har litt "jugærkrakk-snakk" med.

 

Er derimot enig i at religion, sport og politikk bør unngås, eventuelt begrenses til et absolutt minimum.

 

Det er nå hva jeg mener :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Hvor er det blitt av alle off topicene??? :confused::confused:
Kan det ha noe med Off Topic Forum å gjøre :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...