Jump to content

Ny VHF-Kanalplan


John_Kr

Recommended Posts

Hei hev.

 

Er fersk innen vhf. tok kurset forrige helg..

Får vi som har lisensen i orden og betaler det årlige gebyr kanalplan tilsendt

årlig eller etter hvert som det blir forandringer?

 

Jeg har bare lest fort gjennom denne tråden og har ikke registrert om lenken til kanalplanen er sitert.

 

Du finner den i alle fall her:

 

http://www.maritimradio.no/kystradio/pdf/vhfs.pdf

 

Du får dessuten årlig tilsendt kanalplanen, noe informasjon om maritim radio og klistremerke til eventuelt å feste på båten som viser at du har betalt gebyr.

Link to post
Share on other sites

Utan at eg har tidsplanen for gjennomføringa av dei gjenståande endringane så er eg ganske sikker på at denne kanalplanen vil være korrekt når båtsesongen startar for fullt.

Takker for svar. Da kan jeg lime den opp og føle meg rimelig trygg på at den kan henge der en stund. :smiley:
Link to post
Share on other sites

Har herved sendt epost til Maritim Radio og bedt om oppklaring. Venter svar over helgen, som vil bli lagt ut her.

Har fått svar i dag:

 

Hei!

Mulig noe mangelfull informasjon, men den kanalplan du har fått i posten sammen med konsesjonsavgiften er den som er korrekte i løpet av 1. halvår i år. I Sør-Norge stemmer kanalplanen med dagens virkelighet utenom to kanaler (basestasjoner), mens det for Nord-Norge gjenstår en del endringer fortsatt.

 

På våre nettsider står de kanaler som er endret til enhver tid. Under overskriften "Nye VHF-kanaler for Kystradio" står dato for siste endring og listet opp de basestasjoner som er endret - i tillegg til at kanalene er endret i kanalplanene, som kan hentes fra samme nettside. Vi skal få endret logo også på disse.

 

Med vennlig hilsen

Sigbjørn Hellerud

Stabssjef Kystradio

Maritim Radio

Telenor Telecom Solutions AS

Tlf.: 22 77 43 60/906 50 257

Postadresse: 1331 Fornebu

Besøksadresse: Kongensgt. 8, 3.etg., Oslo

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...