Båtfareren Startet 17.Mars.2006 Del på Facebook Startet 17.Mars.2006 har problemer med å installere GPS mottager ( mod HI-204E )mot min PC .Kartprogrammet og GPS snakker ikke sammen . PC musa hopper og spretter og det virker som den tar imot impulser fra GPSèn . Kartprogrammet er C-Map. Dette resulterer at jeg ikke får GPSèn til å virke Noen som har erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Se her. Dette løste problemet for dykkerklubben som også har GPS'en fra Clas Ohlson. Sitér dette innlegget Link to post
Båtfareren Svart 17.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Det virket :) Takk Ingar Men , jeg greier ikke å installere GPS slik at den snakker med kartet . Har jo Cdèn , men det reagerer ikke . Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Hvis spørsmålet gjelder C-Map ECS så se her. rent generellt kan det være nyttig å teste kommunikasjonen med ett program bergnet på dette. Windows Hyperterminal er en mulighet, og det finnes flere gratis programmer spe. beregnet på Nema logging. Se linker her. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 (redigert) Problemet med "hoppende mus" er også kjent ved bruk av Maptechs Offshore Navigator (OSN), se http://www.maptech.com/support/doc.cfm?docid=60 TITLE (printable format) (email this document) Jumping Mouse Created: 12/05/2003 Modified: 08/26/2004 -------------------------------------------------------------------------------- TOPIC When connected to a GPS, the computers mouse acts erratically and seems to be 'jumping' around -------------------------------------------------------------------------------- DISCUSSION A Windows bug has recently been discovered by Microsoft where Windows detects a connected GPS as a mouse--this produces a jumping cursor problem. The following are the directions supplied by Microsoft support to correct the problem: 1. Turn off the GPS and close Maptech Navigator Software. 2. Right-click on the My Computer icon and select Properties. 3. Select the Hardware tab, and click the Device Manager button. 4. Next to "Mice and other pointing devices," click the plus button to expand this list. You should see at least two items listed. One is the mouse you normally use, and the other will probably be listed as "Microsoft Serial Ball Point." 5. Highlight "Microsoft Serial Ball Point" and click the Disable button at the top of the window (it is usually the second button from the right; hover the cursor over it and read the ToolTip to verify). 6. In the confirmation message window that appears, click Yes. 7. Close the Device Manager. 8. Plug in/turn on your GPS. 9. Restart Maptech Navigator Software. If these steps do not correct the issue, you will want to contact the computer manufacturer for more trouble shooting help. -------------------------------------------------------------------------------- Redigert 17.Mars.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Kunne ikke annet enn å smile litt når jeg så denne her: A Windows bug has recently been discovered by Microsoft...."Recently" betyr når Windows2000 ble lansert og Microsoft har enda ikke løst problemet..... MS har til og med laget et kryptisk DOS-program for å løse dette her i Windows men det virker ikke hos meg, på lik linje med de andre MS-løsningere..... Den eneste løsningen på dette problemet er den som roaldbj har kommet med. Og for å presisere litt: Dette har INGENTING men GPSen til Clas Ohlson eller Maptech å gjøre, det er Windows som tolker NMEA-data fra en hvilken som helst GPS som noe som bør bekandles som mus dermed blir "Microsoft Serial Ball Point" musdriver installert og muspekeren går helt bananas.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jeb Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Du må heller ikke ha skjøte ledning på da vil den ofte falle ut Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Du må heller ikke ha skjøte ledning på da vil den ofte falle ut Tenker du da på lengden av skjøteledninger for USB tilkoblet GPS-mottager? Min erfaring er at man kan bruke inntil 5-6 meter skjøt og likevel få signaler til PCen ved USB tilokobling . Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Eg hadde nett store problemer med å få mi GPS mus til å virke, eg trodde da at det var musa det var noe gale med. Fekk eit tips om å prøve å legge musa ut vinduet, det løyste problemet og posisjonen min kom opp på C-Map. Så musa må ha fri sikt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Eg hadde nett store problemer med å få mi GPS mus til å virke, eg trodde da at det var musa det var noe gale med. Fekk eit tips om å prøve å legge musa ut vinduet, det løyste problemet og posisjonen min kom opp på C-Map. Så musa må ha fri sikt. Kan du forklare dette noe mer? Selve GPS senderen må være utendørs, den bør ha god horisont, dvs vegger og store trær bør ikke skygge for GPS mottageren. Du kan laste ned SA-Watch http://gpsinformation.net/main/sawatch.htm eller bruke hyperterminal til Microsoft for å se hvor mange sattelitter du har tilgang til. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Selve GPS senderen må være utendørs, Du mener vel mottakeren? Min Haicom USB ligger og slenger på dashboardet under frontruten. Har aldri hatt noe som helst problem med å få signal. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Du mener vel mottakeren? Min Haicom USB ligger og slenger på dashboardet under frontruten. Har aldri hatt noe som helst problem med å få signal. Skipper_Worse, takk for påminnelsen. Selvfølgelig er det mottakeren det dreier seg om. Mitt poeng var at bl.a. hyperterminal er egnet til å se signalene direkte uten påvirkning av "filtre". Igjen takk for korreksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Det er sannsynelig at din datamaskin tolker GPSen som en mus. Microsoft har laget et verktøy for å ordne dette. Jeg har gjort dette en gang på en maskin og brukte veldig lang tid. Husker heller ikke hvordan jeg fikk det til. Mener at jeg måtte lage en virituell COM port siden USB porten ikke tolker signalene riktig. Kikk på denne linken. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;819036 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Kikk på denne linken. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;819036 Det der venstrehåndsarbeidet til Microsopp har jeg ikke fått til å virke men det gjør derimot den løsningen som roaldbj beskriver i innlegg #5. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Båtfareren Svart 18.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 Takker alle , nå hopper ikke den musa lengre ihvertfall. Bare den andre . God helg :) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2006 Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 Takker alle , nå hopper ikke den musa lengre ihvertfall. Bare den andre . God helg :) Det er ikke sikkert at den andre lar seg styre med oppsettet av datamaskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Båtfareren Svart 18.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 joda , den andre hopper etter " oppsettet" den og :) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.Mars.2006 Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 joda , den andre hopper etter " oppsettet" den og :) Bare når joysticken er riktig konfigurert!!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Pontius Svart 19.Mars.2006 Del på Facebook Svart 19.Mars.2006 Var det slik du gjorde før musa begynnte å hoppe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.