Jump to content

En glemt båt


vanntrivsel

Recommended Posts

Her er en båt som er gjenglemt i høst? Kanskje den er stjålet for den saks skyld og henslengt i brygga Motoren starter nok ikke på første slag ,slike de nye påhengsmotorene ofte gjør. Hvordan det har gått med kjølekanaler osv får nok eieren helt sikkert svar på til sommeren. Lykke til og slit med helsa.

 

 

http://(-- reference to evil site removed --)

 

Bilde tatt 22.03.2006

 

Bilde

 

Bilde

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet dere ikke at det er viktig med god kjøling på slike motorer??

 

:wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette bildet tok jeg i Son idag da jeg var en tur for å sjekke forholdene.

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette bildet tok jeg i Son idag da jeg var en tur for å sjekke forholdene.

 

 

Lars H.

Ja, det er ikke første gangen Harda er på bånn.

 

Det er vel en halvmeter is der hun ligger, og isen ligger ikke helt stille i det trange elveløpet. I forrige uke presset isen båten slik at hun lå med en del slagside. Deretter rettet hun seg opp. Her en morgen så hun litt "underlig" ut da jeg passerte. Ved 12-tiden var det ikke tegn til synking. Etter 12 en gang slapp isen, og ved 17-tiden lå fordekket under vann.

 

Harda var forholdsvis morken da den ble belagt med et par lag glassfibermatte og polyester for en femten års tid siden. Dette er i grunnen ikke en båt jeg ville turd la ligge i denne isen. Det er nok en belastning for gamla å bli tatt på land også. Jeg vil anta at Harda har kommet nokså langt i livsløpet.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...