Jump to content

En glemt båt


vanntrivsel

Recommended Posts

Dette er et skremmende bevis på hvilket forhold vi har fått til verdier (eller skulle jeg si mangel på slikt) Denne farkosten har vel en verdi på +/- 25.000, og tydeligvis er det for lite til å bry seg om. Det kan jo selvsagt være en fornuftig forklaring på hvorfor båten har vært uten tilsyn, men det dukker stadig opp bevis på at enkelte ikke tar slikt så nøye.

 

I min båtforning ligger det bl.a. en 22' daycruiser med 165 hk dieselmotor, der vannet har stått omtrent over motoren flere ganger. Eier lenser, men gjør forøvrig ingen ting for å redde motoren (det er sikkert mye for sent anyway) eller fikse lekkasjen.

 

En annen båteier (27' cabincruiser) tok ut frontvinduene i fjor høst, sannsynligvis for å tette en lekkasje. Det ble dårlig vær, så arbeidet ble avblåst - verktøy og utstyr ligger fremdeles på brygga, der lå det også en presenning i noen måneder før den blåste vekk - intensjonen var vel å dekke til åpningene, men så skjedde ikke.

 

En tredje båt ligger rett som det er i samme positur som den på bildene til Havgaaapet, den lenses kun etter stadige purringer og varsel om tap av rett til båtplass / ekslusjon fra foreningen, evt. at en eller annen av medlemene som ikke orker å se på elendigheten, tar saken (bøtta) i egne hender.

Redigert av sumo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er snart vinteren over og for oss på vestlandet har det vel vært en fin båtvinter. Ikke har det vært orkan og ikke har det vært så mye snø at kosting har vært særlig nødvendig. Noen utsatte steder har det vel frosset til, men i det store og hele har det i alle fall vært isfritt i mitt nærområde.

Det er første vinteren min med båt og jeg kommer ikke til å kvie meg for å ha den på sjøen flere vintre. Bekymringsfritt!! (enn så lenge)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...