Jump to content

Erfaring med simrad RD68 VHF


Mr Muscle

Recommended Posts

Hei !

 

Jeg valgte den Suzuki snakker om - Simraden med skruhjul og uten DSC. (RT64)

 

Pusheren min hadde begge to, og han mente Simraden var et hestehode foran - ikke minst med tanke på lydkvalitet og solid utførelse.

 

Jeg valgte bevisst bort DSC - (orket du ikke diskutere det mer Suzuki :-) fordi jeg mener det er en gimmic som reiser flere problemstillinger en den løser.

 

Jeg er i allefall fornøyd, og da båten stod i fabrikkhallen i Arendal, tok den inn signaler, og det hadde aldri båtbyggeren opplevet før - kan self. henge sammen med både antenne og flere ting, men....

 

 

-koh

Link to post
Share on other sites

har simrad cx44 plotter og en håndholdt vhf, men lurer på å investere i en stasjoner simrad vhf. hvilke fordeler er det ved å koble opp vhf mot plotter da jeg er litt ny på dette

 

 

Hej,

 

Har selv en Simrad CA44 plotter men valgte en Raymarine 240E (dual da jeg også ville have en station på fly'en) da jeg skulle have VHF her i foråret.

 

Jeg overvejede en Simrad men der er faktisk ingen fordele som jeg kan se ved at vælge en Simrad. Hvis du tilslutter NMEA-signalet til din radio vil den kunne udsende din position i forbindelse med en nødsituation. Men det vil stort det hvilken som helst DSC-radio du vælger.

 

Din CX-44 understøtter så vidt jeg ved ikke AIS, så denne feature kan du ikke bruge og heller ikke her er der en fordel ved at vælge Simrad.

 

Min pointe er: Vælg den radio du har de godt med at se på og bruge og som passer til dit behov og din pengepung. Så længe det er en DSC er mærket af sekundær betydning.

 

 

 

Havde før en SX-35 som nævnt tidligere i denne tråd (faktisk to, både en i min Skilsø og en i den efterfølgende Aquador).

 

SX-35 er en ganske fornuftig og meget prisbillig radio, der opfylder de grundlæggede behov. Men når nu jeg HAR betalt for den dyre Ray, så er jeg glad for den. Især på et punkt er den markant bedre: Der er en større højttaler og en kraftigere forstærker og det betyder, at man faktisk han HØRE radioen når man sejler. Det kan faktisk være svært at få SX-35'eren til at overdøve en solid Yanmar-brummen...

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...