Jump to content

Overlat rattet til kona


vanntrivsel

Recommended Posts

Nå er det vel slik at i de fleste tilfeller skjer drukning der man er alene på sjøen? (Var det flere, ville man ikke blitt reddet?)

Jeg fortsetter å postulere, uten å ha statistikk i ryggen: en vesentlig del av drukning fra båt mener jeg er domenert av følgende: Alkohol, manglende redningsvest og vannlating. (Dette med båt og mye alkohol er vel stort sett en mannegreie??) Når man tar hensyn til at menn fra naturens side har en annen positur under vannlating enn kvinner, kombinert med et kulturelt innarbeidet ønske (som regel også etter x inntatte alkoholenheter) om å unngå at en for stor del av kroppsveskene havner innenfor ripa er vel utslaget gitt. LØSNING: Et EUpåbud om toalett (med holdingtank?) i alle båter over 6 fot! :flag:

Link to post
Share on other sites

Damene er slik organisert fra naturen i forbindelse med graviditet, at de har har en tre ganger større blære enn menn.

 

Når det gjelder vannlating,så kan en kvinne holde seg opptil 3 uker. D.v.s. en hel fellesferie.

 

Det er forklaringen på ovennevnte statistikk.

 

At kvinnene er bedre svømmere enn menn, stammer også fra steinalderen da kvinnene holdt seg til hjemmet. Skulle de ut å fiske, måtte de svømme. Mennene var jo ute med båtene sine.

 

Sånn er det i dag også.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Men, litt mer seriøst: Hvorfor er det så mange jenter som ikke vil kjøre båten? Jeg nekter for at hele forklaringen ligger på at vi gutta ikke slipper dem til eller ikke er tålmodige nok når de prøver (og feiler som vi også gjorde). Jeg har lest litt på Båtplassen om jenter i båt tidligere og mange mente at sikkerhetsfokus var viktig, men da burde de vel også være mer interessert i å kjøre båten?

 

Kanskje de egentlig har valgt en smart strategi med heller å ligge å sole seg og nyte det søte livet på sjøen? Kanskje vi kunne fått noen innspill fra Rosa sider?

Link to post
Share on other sites

Typisk Havgap-innlegg!

Noe må jo komme fra den kanten av og til, slik at han får reklamert for sitt eget forum. Det stedet er så kjedelig og knusktørt at han må innom her iblant for å få igang en diskusjon, eller for å få kommentarer på det han skriver, uavhengig av innhold.

 

Det må være mange kjensgjerninger som har gått havgapet "hus forbi".

 

God sommer og stø kurs til deg havgapet. Egentlig er det mange som misunner deg det å ha en fullbefaren sjømann av en kvinne.

Link to post
Share on other sites

Betyr dette at jeg må instalere en do på lettbåten min. En GH 14???

En GH 14 er intet hinder for toalettinstallasjon. Værre med zodiacjolla mi......

EU direktivene vil kreve at installasjonen boltes forsvarlig i dørken (eller i gulvet, som det heter på EU-fagspråk....) :nono:

Link to post
Share on other sites

Jeg fortsetter å postulere, uten å ha statistikk i ryggen: en vesentlig del av drukning fra båt mener jeg er domenert av følgende: Alkohol, manglende redningsvest og vannlating. (Dette med båt og mye alkohol er vel stort sett en mannegreie??)

Statistiken säger iallafall, när jag så siffrer för ett par år sedan........

 

att dessa olycker sker oftast i mindre båter typ eker, där ensam eller ett par gutter skall på

fisketur, olykker av dette slaget sker för det meste i lugnt/roligt väder og många ganger i

insjöer.

 

det er ytterst sällan att fulla människor ramlar av den typ av fritidsbåter som vi har her (flertalet

av oss)!

 

för att återgå til ursprungsspm. så tror jag att kvinner har lika bra förmåga att ta ratten som män,

bara de får trening för hamnmanöver etc, vilket ikke (de fleste) männen tillater!

 

min tjej sitter ofta til rors, ibland i timer, när vi är på öppet vatten, men när vi skall legge til eller

gå in i sluss el likn, då vil hun att jag skall ta över........but we are working on it !! :smiley:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

En GH 14 er intet hinder for toalettinstallasjon. Værre med zodiacjolla mi......

EU direktivene vil kreve at installasjonen boltes forsvarlig i dørken (eller i gulvet, som det heter på EU-fagspråk....) :nono:

Jeg skjønner... Tenk så kjipt for de som har en 8 fots zodiac med myk bunn. UFF å UFF...

 

 

en liten ting...

If sier de ville foskjellsbehandle menn og kvinner, vis det hadde vært lov.

Da kommer jo 90% av oss til å skrive over båten på dama...

Kanskje litt rart at hvis det hadde vært slik så hadde helt sikkert over 90% av alle båtene til salgs, hadde blitt kjøpt av damer... Såfor mindel så kan de bare forskjellsbehandle oss. Da hadde det jo blitt enda billigere forsikringer...

 

ELLER???

Link to post
Share on other sites

Ikke Worse & Bitteliten ihvertfall :drink::flag::lol::wink: Her er det brunetten som råder grunnen. Og nei,jeg trenger ikke hjelp til gullfisk stellet. :smash::yesnod: Men ikke pokker om hun får ha kommandoen på Slagskibet,der går grensa. :sailing::rolleyes: Båten er ihvertfall mitt område. Eksludert vasking og sånne greier. Selv med ISS i sving ombord et par dager er resultatet likt underkjent.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En familie var på ferie ved Lake Taupo i New Zealand. Mannen

holdt på fiske, mens kvinnen leste bøker.

 

En dag kom mannen tilbake etter å ha vært ute og fisket det

meste av dagen. Kvinnen var lei av å bli forstyrret av familien

hele tiden, så hun tok båten og seilte langt ute på sjøen, kastet

anker og satte seg til for å lese boken ferdig, mens hun nøt freden

ute på sjøen.

 

Etter en stund kom en båt fra New Zealands Parkstyrelse opp på

siden av hennes båt. "Goddag frue", sa betjenten, "Hva gjør de helt

her ute?

"Jeg leser en bok", svarte hun ("...hvilket bør være innlysende

selv for en idiot", tenkte hun)

"De befinner Dem i et område, hvor det er forbudt å fiske",

påpekte betjenten. "Ja, men jeg fisker ikke, jeg leser", svarte hun

igjen. "Ja, men De har utstyr til å fiske ombord, og jeg vet jo

ikke om De ikke bare går i gang med å fiske, så snart jeg vender

ryggen til. Derfor må jeg be Dem om å følge med meg til land, for

jeg blir nødt til å utstede en advarsel og tilhørende bot".

Hvis De gjør det, så blir jeg nødt til at anklage Dem for

voldtekt"sa kvinnen.

"Voldtekt", ropte han. "Jeg har ikke engang rørt ved Dem".

Riktig", svarte kvinnen, "men De har jo utstyret til det og

jeg vet jo ikke om De kanskje begynner med det så snart jeg vender

ryggen til".

 

Betjenten tygde litt på dette. "Jammen, farvel frue, og ha en

god dag"

svarte han og seilte avsted.

 

Historiens moral: Forstyrr aldri en kvinne, når hun leser en

bok, for hun kan nemlig tenke samtidig! :lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Skjønner dere ikke at det bare er havgaaaapet som har glemt å logge ut av baatplassen.no og at kona hans nå har sett sitt snitt til å legge inn en post ;)

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Damene er slik organisert fra naturen i forbindelse med graviditet, at de har har en tre ganger større blære enn menn.

 

Når det gjelder vannlating,så kan en kvinne holde seg opptil 3 uker. D.v.s. en hel fellesferie.

 

Det er forklaringen på ovennevnte statistikk.

 

At kvinnene er bedre svømmere enn menn, stammer også fra steinalderen da kvinnene holdt seg til hjemmet. Skulle de ut å fiske, måtte de svømme. Mennene var jo ute med båtene sine.

 

Sånn er det i dag også.

ikke helt, de har større lungekapasitet enn menn i forhold til kroppsmassen, fødsel, skravling osv og ble / blir bla brukt til perledykking fordi de kan holde pusten lengre,

 

kruiositet - redo av gamledager - brukes ikke så mye nå - dette er intet mindre enn imponerende:

http://www.mikimoto-pearl-museum.co.jp/en/english/index.html

 

Bilde

 

sjekk: "demonstration" på siden over.

 

Bilde

 

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skjønner dere ikke at det bare er havgaaaapet som har glemt å logge ut av baatplassen.no og at kona hans nå har sett sitt snitt til å legge inn en post ;)

Hei, Sten.

 

Min sønn Havgapet eller hans frue er nok på reise. Jeg Havørnen vokter over dem på sin ferd til til Koster. :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

da jeg besøkte mikomoto pearl island for noen år tilbake ble det opplyst at det tidligere - nå dyrkes perlemuslingene på flåter - ble og til en viss grad fortsatt blir benyttet kvinnelige perledykkere fordi de kunne/kan holde pusten lengre grunnet relativt sett større lunger i forhold til kroppsmassen noe som bla kunne forklares ved naturlig økt behov for oksygeninntak ved fødsler.

 

kuria: det var visstnok her de første perfekt runde kulturperlene ble utviklet.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min kjære er veldig opptatt av at jeg skal styre båten mest mulig, for at jeg skal bli trygg på sjøen. Så jeg pleier som oftest å overta roret når vi er kommet et stykke ut fra brygga.

Inntil vi skulle hjem fra tur nå sist gang, hadde han så langt alltid lagt ut fra brygga selv.

 

Men da sa han :"sett deg ved roret, og så bakker du ut fra båsen når jeg gir tegn". (Vi lå fortøyd ved en marina sammen med en del andre båter).

Han gikk ut og løsnet tau osv, gjorde tegn, og jeg bakket ut. En smule nervøs var jeg, for det var tross alt første gang

 

La merke til at det stod en mann og fulgte oss på kaien, uten at jeg tenkte noe særlig over det.

Men da jeg hadde bakket helt ut, og var i gang med å kjøre fremover og ut av marinaen, stod det en gjeng og hoiet og klappet.

 

Så det var tydelig at de å se en dame legge fra kai, ikke var dagligdags kost :smiley:

 

Jeg har enda ikke lagt til kai selv, men regner med at det kan være neste steg på opplæringen :lol:

 

Men det er jo smart å lære opp kona til også å kunne manøvrere båten, for tenk hvis noe skulle skje ham mens de er ute på tur.....

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...