Jump to content

Lite(n) båt for pengene?


vikers

Recommended Posts

Kan dette stemme?

 

Link til annonsen på Finn.no

 

Hva er det som kan rettferdiggjøre en pris på 240 000,- her?

 

Classic fiberglass..... får du 500 000,- for dine 2?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Her ser dere flere bilder av båttypen

Rascal

 

Men hvorfor er det ikke flere nærbilder av båten, hvis den skal være så fin..?

Har stor sans for denne båten i utgangspunktet, men bildet i annonsen yter ikke båttypen rettferdighet synes jeg. Men det kan det jo være at dette prosjektet heller ikke gjør.... ?

 

Hvis en Rascal på 15" er verdt 240 000,-, bør min Glen-L Squirt på 10" være verdt 160 000,- når den er ferdig...... best at madammen ikke får se dette, eller så blir jeg jaget ut i garasjen hver kveld for å få den ferdig og klar for salg.... :lol:

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er interresant, selv om jeg ikke har så mye greie på dette uttaler jeg meg gjerne:

 

Har du 24 stk av denne:

Bilde

 

kan du bytte mot 1 slik og for litt over 4 slike:

Bilde

 

Kan du få denne:

Bilde

 

I noen tilfeller er kjøpsprisen uinterresant i forhold til vedlikehold og brukskostnader :wink:

Den som er avbildet nederst ser tøff ut, men ikke mange har ikke de riktige papirene for å føre et slikt fartøy. De fleste får problemer med kaiplass. Den båten som er avbildet øverst ville jeg ikke tatt om den ble kastet etter meg. Den båten i midten er derimot mere spisbar, hadde det ikke vært for targabøylen....

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis en som ikke har skjønt at man aldri får betalt for alle arbeidstimene man legger i en slik båt.

Hva ville OK67's båt kostet dersom han skulle regnet salgsprisen på samme måten mon tro?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...