Wakeboarder Startet 9.April.2006 Del på Facebook Startet 9.April.2006 (redigert) I fjor sommer gikk jeg til innkjøp av en nordkapp 17 DC med volvo penta 115/100, min første båt! Båten fikk jeg til en meget god pris, så jeg kjøpte den på dagen. Båten er 30 år gammel, og har sine spor etter mange års godt bruk. Jeg har så smått begynt å pusse opp skuta, og siden jeg aldri har gjort noe lignende før, dukker det stadig vekk opp nye spørsmål. Spørsmål som måtte dukke opp legger jeg ut her, jeg skal prøve å følge opp tråden med bilder etterhvert. Så litt om arbeidet så langt. Jeg har skrapet skroget, bunnstoffet flasset lett av, men skroget er ikke blitt helt rent. Det ligger igjen et supertynt lag med farger fra eldre bunnstoff/primer som har vært på båten. 1. Trenger dette siste laget å fjernes? Det er supertynt, men det sitter som støpt til gelcoaten. 2. Tenkte jeg skulle gå over med eksentersliper, hva slags papir skal jeg bruke på det? Takker for alle svar! Redigert 10.April.2006 av Wakeboarder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 10.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2006 Har som sagt skrapet skroget for bunnstoff og sitter klar med eksentersliperen her, men; Hvor grovt papir jeg skal bruke? Har alt fra 80 - 320 papir! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Bruk det groveste du har! Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 15.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2006 Er det noen som vet om det er skumfylt dobbeltbunn i en 30 år gammel nordkapp 17? Hva er enkleste måten å finne ut om dette evt. har trekt vann? Vet veiing er en løsning, men båten ligger i valdres, og her er det begrenset med marinaer som har løftekraner.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.April.2006 Del på Facebook Svart 15.April.2006 Kan ikke svare på om det er brukt skum. Men er det skum er det svært sannsynlig at dette har trukket vann. Veiing er eneste mulighet for å fastslå omfanget. Ville kjøpt en dekksforskruvning og montert denne i dørken over det dypeste punktet på kjølen. Om ikke annet får du da visshet om det er skum i dørken. Uansett er det nødvendig med en mulighet for å inspisere hulrummet og evnt. pumpe ut vann. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 15.April.2006 Del på Facebook Svart 15.April.2006 (redigert) Kunne det være en fordel å montere en eller flere lenseplugger foran for evt. å blåse inn varm luft for tørking? Hvis man bare har en så liten åpning (18 mm) så blir det vel for liten luftgjennomgang. Regner da med at luften går ut i lenseproppen? Er det da en fordel med flere hull, i begge ender? Redigert 15.April.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Ingar Svart 15.April.2006 Del på Facebook Svart 15.April.2006 Hvis bunnen er skumfyllt er det i praksis umulig å tørke den ut. Over skummet ligger det en finerplate og den suger seg også full med vann. Man må fjerne skummet og legge ny dørk. Dagbok prosjekt fjerne skum - bygge ny dobbeltbunn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.