Sinten Svart 24.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Har du fått testa bandsaga noe enda Jada, saging går som ein leik med denne her og eg har framleis alle fingrane i behald Har skåre ut eit spant med den og må sei at ein heil dag med rasping, hoging saging, banning og steiking vart spart inn med 10 minuttars saging med bandsaga . Du har store ambisjoner i alle fall. Det virker jo som om du har god del pågangslyst, og det er jo bra. Så du får det nok til! Båtene også, men du har jo bare åpne båter... Da må hu huske å pakke telt og presenning (Med mindre du vill sover under åpen himmel) og kjøre langt avgårde på tur i sommer.. Det gjorde jeg med Withen min. Jeg ble lei av alle øyene rundt hytta.. Vel eg har jo vore inne på tanken om å leggje dekk på strandebarmen, då får eg jo eit lite mini rom der eg kan krølle meg saman, men er redd eg må amputere beina for å få plass Elles greier eg meg fint med dags og turar, i alle fall så lenge eg har open båt. Neste prosjekt må jo bli oppusing av ei snekke, noko ala bastard si kanskje Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Amputering er jo fort gjort med bandsaga Prosjekt tar tid, det er helt sikkert men det blir nok bra til slutt. Mange fine prosjekter som er billige for tia forresten, men regner med at du sjekker på finn.no innimellom Hadde det ikke vært så kaldt og ligget på bakken nå hadde jeg gjort meg ferdig med kjølbolter. Får vente til det blir ett par minus bare Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 24.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 (redigert) ja det har du rett i, og som smertestillar kan eg jo sniffe ei blanding av polyester og BV Ja eg har den stygge uvanen av å gå innpå finn.no og andre annonse-sider. Har ærlig talt ikkje godt av sjå alle dei båtane som berre venter på å bli pussa opp. Men den annonsa som verkar mest fristane fann eg faktisk her på bp Link, og til "gi bort pris" og greier . Liknar jo veldig på den eg heldt å med, men her er det ferdig vindskjerm og dekk. dessutan har den plan hekk så eg kan montering påhengsmotor om eg vil (sikkert det som har vore orginalt og). Har så lyst på den båten Lege sia eg har sett opptatering hos deg no. Har du fått inn motoren ? Redigert 24.Januar.2007 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
C-marine Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Det finnes flere av den båten. Kansje ikke til den prisen men det er en 14,5 fot lang with. dette er ca samme båt: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=18&tot=43 Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
M/S Bastard Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Motoren står på pallen enda, tenkte og lakkere den før jeg satt den inn. Mulig jeg bytter til en annen gearkasse også. Ellers har jeg ikke hatt arbeidslyst, men har nå såvidt begynt og tusle litt rundt skuta igjen. Har klargjort kjølbolter og litt småtteri bare. Nå blir dagene lengre, og da blir det litt mere trivelig og holde på Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Berre for å presisere Boywonder, det er no eit blått vidunder ikkje eit rosa vidunder... Forøvrig heller eg litt mot forslaget ditt, trebåten står der til neste vinter og Har du malt den??!! Nei, nei, nei!!!! Nå ble jeg skuffet... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Seilaren Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Ja eg har den stygge uvanen av å gå innpå finn.no og andre annonse-sider. Er det ein uvane Då må eg vere syk De i klassen min kaller meg for Finn.no slave Det er viktig å følge dagens båtannongser to ganger til dagen.. På den måten har eg kontroll på alt så e inne på finn Har du komt lengre i å bygge formen til styrekonlsollet? Blir morsomt å se om du klarer å bygge en flott en Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sinten Svart 24.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Nå blir dagene lengre, og da blir det litt mere trivelig og holde på Ja heldigvis. På slutten av desember var det mørkt når eg tok bussen til skulen, og det var mørkt til eg kom heim att, ikkje særleg fristande med båtpuss då Har du malt den??!! Nei, nei, nei!!!! Nå ble jeg skuffet... Er redd for det ja. Sånn ser den ut no. Har du komt lengre i å bygge formen til styrekonlsollet? Blir morsomt å se om du klarer å bygge en flott en Ville ikkje haldt pusten for det kan ta si tid Dagen i dag er jo allerede over, så kanskje eg får gjort litt i morgo. Viss ikkje vert det til helga. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
eysteind Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Er det ein uvane Då må eg vere syk De i klassen min kaller meg for Finn.no slave Det er viktig å følge dagens båtannongser to ganger til dagen.. På den måten har eg kontroll på alt så e inne på finn Bra det ikke bare er eg som sjekker finn.no flere ganger daglig. Skal jo ikke ha ny båt, men det seier eg no alltid. Kanskje en liten seglbåt hadde vert noko? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Bra det ikke bare er eg som sjekker finn.no flere ganger daglig. Skal jo ikke ha ny båt, men det seier eg no alltid. Kanskje en liten seglbåt hadde vert noko? Seier det same, nå blei eg letta! Ja der er mange fine små seilbåter til salgs på finn nå, Jeg har lyst på alle Men nå har eg jo ein frå før, det får holde Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Men eg skal ikke tulle til tråden din nå Sinten, då blir du vell sint :nono: Er redd for det ja. Sånn ser den ut no.Ville ikkje haldt pusten for det kan ta si tid Dagen i dag er jo allerede over, så kanskje eg får gjort litt i morgo. Viss ikkje vert det til helga. Båten var mye finare blå enn den falma rosa fargen Blir det ikke bygging til helga, bilr det til neste uke, eller vinterferien, å så ble det plutselig påske Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sinten Svart 25.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 Blir det ikke bygging til helga, bilr det til neste uke, eller vinterferien, å så ble det plutselig påske Jepp, har ein tendens til å bli utsett Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Birchwood 320 Svart 25.Januar.2007 Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 Er det ein uvane Då må eg vere syk De i klassen min kaller meg for Finn.no slave Det er viktig å følge dagens båtannongser to ganger til dagen.. På den måten har eg kontroll på alt så e inne på finn Har du komt lengre i å bygge formen til styrekonlsollet? Blir morsomt å se om du klarer å bygge en flott en Da synes ikke eg du er Finn.no slave heller.. Med bare 2 ganger.. er på Finn.no mellom 6 og 10 ganger pr dag. minst.. Hehehe Tråler alt opp og opp igjen.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Seilaren Svart 25.Januar.2007 Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 Ja, det er minimum 2 ganger til dagen.. Hender jo at jeg sitter inne over en time i strekk Men nå kommer engelsklæreren Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
rago63 Svart 28.Januar.2007 Del på Facebook Svart 28.Januar.2007 (redigert) Her er vel maken til din, Sinten.. Slik har de løst styrekonsoll med sal... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=21&tot=856 Edit; - Legg merke til den flotte motoren som sitter på.... Redigert 28.Januar.2007 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Sinten Svart 28.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2007 (redigert) Jepp, ser ut som same båt Men den fargen og fenderlista gav meg frysningar "brrr". Og til den prisen Men eg satser på "vanlig" konsol til min, og så sit (ikkje skriveleif, berre nynorsk ) eg på bakerste tofte og styrar. Veit ikkje om du har sett det men har begynt på ein konsoll her. Er det forresten nokon som veit noko om desse båtane? På min stod det Hosøy plast AS på eit klistremerke, men meiner også eg har sett ein Hastig som likna veldig på min ein gong. Kan det vere at dette var ein sånn båt som var lett å få tak i form til og som vart støypt i "hytt og pine" overalt i landet? Nokon som veit ?? Redigert 29.Januar.2007 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Boywonder Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Er redd for det ja. Sånn ser den ut no. Du kunne jo rubbet opp det rosa og sett hvordan det ble da... Sviker... :nono: Legg merke til den flotte motoren som sitter på.... :yesnod: Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sinten Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Legg merke til den flotte motoren som sitter på.... Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Baywatch Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Er det forresten nokon som veit noko om desse båtane? På min stod det Hosøy plast AS på eit klistremerke, men meiner også eg har sett ein Hasting som likna veldig på min ein gong. Kan det vere at dette var ein sånn båt som var lett å få tak i form til og som vart støypt i "hytt og pine" overalt i landet? Nokon som veit ?? Uten at jeg er helt sikker, tror jeg du har rett. Hastig, produsert av Arna Plast, ser veldig lik ut. Det samme gjorde et merke som het Aspen, som jeg var interessert i da jeg var i rette alderen. Det ble en brukt Askeladden i stedet. Tøffe båter, og den gang var rosa helt tidsriktig Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Tøffe båter, og den gang var rosa helt tidsriktig Tviler ikkje Veit du forresten om det er skum i dobbeltbunnen på desse båtane? Var vel det som var mest vanleg på 80-tallet går eg ut i frå Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Baywatch Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Sorry, det har jeg ingen peiling på. Kanskje de vet det hos Arna Plast? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Finst Arna Plast endå? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Baywatch Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Jepp Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Hastig 360 er jo helt lik din i dag , den Sinten! Tidløs, sportslig design. Hvordan er den i sjø - og er den stabil ved stilleligge? kunne tenke meg å vurdere denne opp i mot en Wester 360... (har lagt merke til at den er i spec én oppgitt til 22 knop med 9,9 YAMAHA motor..... ) - Går jeg for en sånn til ungene, kan jeg jo kjøpe konsoll av deg..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Sinten Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Ja den Hastig 360 var jo prikk lik min. Har sendt ein e-post til Arna Plast, håper eg får eit "vetig" svar og Eg synst båten min oppfører seg fint i sjøen, har riktig nok ikkje hatt den ute i så voldsom store bølgjer, men tatt i betraktning at dette berre er ein liten båt så oppfører den seg veldig bra i sjøen. Den er også så stabil at ein heilt trygt kan bade stupe mm frå den. Einaste minus er at skroget er heilplanar så det finst ikkje noko antydning kjøl på ei milsomkrets så når den planer og får sidevind kan den verte litt ustabil og gå like fort sidelengs som framover . Men det er jo berre å ofre litt av farten for å få den ned frå plan. Prisen på ein ny Hastig 360 er i alle fall ingenting å seie på i forhald til ein Wester 360 som er om lag dobbel så dyr. 22 knop med 9,9 hk, "nja skeptisk". Har ikkje målt min men mistenkjer at eg ikkje gjer meir enn 21. Og det er vel med 12,5 hk ,eller kva var det me fann ut? . Konsoll her i frå er det eit par års ventetid på, berre så du veit det Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.