Jump to content

Stolt og fersk Sjømann 22 eier :D


MS Fallos

Recommended Posts

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt på ny fenderlist - uten skjøter - hele veien. Du kommer aldri til å bli fornøyd med halvgode løsninger. Regner med at de reste av fenderlist som sitter igjen på båten er ganske så stiv / morkent / sprekt, og sitter dårlig (hvorfor løsnet den biten som du mangler?).

 

Da er det bare en ting å gjøre - av med den gamle og på med ny - etter oppskrift fra Batdilla (link i mitt foriige innlegg).

 

Forresten så er det viktig at fenderlisten blir oppvarmet og smidig, påsatt, for så å kjølne ned og feste grepet på flensen.

Å bytte hele blir for dyrt. Jeg ser etter enkle og rimelige løsninger da jeg skal selge båten i løpet av sommeren allerede. Den skal pusses opp og brukes på guttetur langs svenskekysten. Tror jeg går for løsningen med å varme opp fenderlista og sveise skjøtene. Kan skjøtene spleises ved å flise opp endene og legge de i hverandre for så å linke de med en varmepistol eller flammebrenner?

Link to post
Share on other sites

Mange løsninger her ser jeg. Jeg tror at jeg heller ville renskåret slik at det ble en rett, fin fuge på 2-3mm mellom gammelt og nytt i begge ender, satt inn den nye delen, maskert kantene med maskeringstape og fuget mellomrommet med svart Sikaflex eller Tec7. Det burde holde bra som bare det, og skjøtene vil heller ikke bli noe videre synlige.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har begynt å slipe ned noe treverk. Bruker Benar med UV beskyttelse, treverket er mahogny og det blir nydelig. Men se på bildet

Bilde

Holder det å skrape og pusse ned der lakken har løsnet eller må jeg slipe ned hele for å unngå skille mellom den nye og den gamle lakken?

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med Sjømannen din... Jeg hadde en tråd om litt pussing på min Sjømann det står litt om det her...... Ellers så har Båtdilla en lang tråd om oppgradering av sin Sjømann.

 

Transporerte min Sjømann bak på en vanlig stor båthenger men måtte ha kran for å få den på hengeren.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...