Jump to content

SankthansBÅL eller prosjekt? trenger litt hjelp her!


krabaten

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Skal snart begynne og legge nytt dekk, har sett igjennom tråder der det blir gjort og tror jeg vil gjøre følgende.

---Legge 2*6mm merantiplater +6*45mm furustaver limt med epoxy og natet med Tec 7

 

Så mine spørsmål denne gang er :

1--blir 18mm dekk holdart nok, eller skulle jeg lagt til 6mm til.

2--hvor mye epoxy vil jeg trenge, ser dem blir solgt 1,5Kg og 7,5Kg, er det nok med 1,5kg pakke?

 

Takk for svar :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg ville for å være sikker lagt 2*9 mm og så staver. Det har jeg gjort og det er bunnsolid.

 

Når det gjelder epoxy så blir nok 1,5 kg for lite og 7,5 for mye, men jeg ville kjøpt 7,5, så har du til andre prosjekter også. Kan jo hende at du faktsik vil bruke så mye også.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Leser med interresse om prosjektet ditt!

 

Ser unektelig ut som en Tresfjordbåt (Skorgenes).

Disse er det laget maaange av og var svært populære og gode båter, b.l.a sjarkversjonen langs Møre og nord-norge til fiskebåter.

Vet at det var mulig å kjøpe ferdig tilpassede bord fra Skorgenes enkeltvis.

Det var bare å oppgi båtstørrelse og nummer i rekka fra kjølen og opp.

Dette er vel neppe mulig lenger da produksjonen kanskje er opphørt. noen fra Romsdalen som vet dette????

Link to post
Share on other sites

Skal snart begynne og legge nytt dekk, har sett igjennom tråder der det blir gjort og tror jeg vil gjøre følgende.

---Legge 2*6mm merantiplater +6*45mm furustaver limt med epoxy og natet med Tec 7

 

Så mine spørsmål denne gang er :

1--blir 18mm dekk holdart nok, eller skulle jeg lagt til 6mm til.

2--hvor mye epoxy vil jeg trenge, ser dem blir solgt 1,5Kg og 7,5Kg, er det nok med 1,5kg pakke?

 

Takk for svar :cheers:

18mm + epoksy, serkt nok i bøtter og spann, hvis du ikke skal ha en bil på dekket da. Overkill spør du meg.

Svas kjemi selger 6kg pakke med epoksy til ca 600 kr med frakt, det burde holde i massevis det og, hvis du ikke har et veldig stort dekk da.

Link to post
Share on other sites

rogeri Postet I går 21:14

Hei!

Leser med interresse om prosjektet ditt!

 

Ser unektelig ut som en Tresfjordbåt (Skorgenes).

kjekt at andre synest det er moro og følge med på mitt U-båt prosjekt, forrige eier av båten sa at det er en "19,5 fot Eikenes"

 

dospen Postet I går 22:49

18mm + epoksy, serkt nok i bøtter og spann, hvis du ikke skal ha en bil på dekket da. Overkill spør du meg.

Svas kjemi selger 6kg pakke med epoksy til ca 600 kr med frakt, det burde holde i massevis det og, hvis du ikke har et veldig stort dekk da.

6kg epoksy til 600 kr det er vel det billigste jeg har hørt, takk for tipset, dekket er ikke stort ca. 160*180cm

tenkte jeg skulle ta fordekket og akterdekket også

 

jorhei Postet I går 17:06

Jeg ville for å være sikker lagt 2*9 mm og så staver. Det har jeg gjort og det er bunnsolid.

ja har følgt deres tråd med stor beundring og fått mange bra tips der.

 

 

Må vel ut å feire litt her, ha en fin dag og feir med måte alle sammen :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...