Jump to content

Prosjekt gis bort


Dalton

Recommended Posts

Kremt....hvor ligger båten Dalton?

 

Søndre land? Hvor lang tid tar det å kjøre dit fra Oslo?

En times tid eller så... Men har du planer om et tilskudd til vinterveden, eller bruke'n som sandkasse til unger, så kan du glemme det. Da skal jeg heller finne et sted å lagre båten til jeg får tid og råd til å gjøre noe med den sjøl. Meningen med denne tråden var at noen der ute med trebåter i blodet kunne ta over denne uslipte diamanten og gi henne den behandling og respekt hun fortjener, og det innebærer IKKE opphugging eller andre hårreisende ideer!

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

Jeg har IKKE (!!!) tenkt å sage den opp eller bruke den til noe annet den det den var bygd for nei. Jeg driver å pusser opp en 26 fots Plattgatter nå (se DENNE tråden hvis ikke du tror meg, og om du eventuelt ikke har sett den før.....) og synes din båt kunne vært interessant som neste prosjekt. Jeg har lagringsplass til den fram til jeg er ferdig med den båten jeg holder på med, så jeg skal gå litt i tenkeboksen....

 

Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg....

Link to post

Er båten gitt bort eller har du den fortsatt?? Kjenne virkeli at d klør i fingrane.. Blitt en besettelse dette, snakka vi mykje råte og eller dårlige bord eller ser d ok ut?? Stått lenge på land foresten??

Har båten enda, ja. Men det haster med å få fjernet den fra der den står nå. Hun har vært på land i mange år, men har bare stått ute i et par av dem. tror ikke det skal være mye råte, men dekk og vindu-omramming er kaputt. Det mangler også noen deler til vindu-omramming. Båten har heller ikke motor eller aksel.

 

PS. Suzuki.... god bedring! :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

Jeg har IKKE (!!!) tenkt å sage den opp eller bruke den til noe annet den det den var bygd for nei. Jeg driver å pusser opp en 26 fots Plattgatter nå (se DENNE tråden hvis ikke du tror meg, og om du eventuelt ikke har sett den før.....) og synes din båt kunne vært interessant som neste prosjekt. Jeg har lagringsplass til den fram til jeg er ferdig med den båten jeg holder på med, så jeg skal gå litt i tenkeboksen....

 

Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg....

Har sett litt på prosjektet ditt... Flott båt!!! Og flott arbeid... :wink:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

:flag: Viktig melding!! :flag:

 

Rederinnen har satt ned foten. Prosjektet er ikke lenger på markedet. Fruen ville ha båten som sitt eget prosjekt, så da blir det slik. Det kommer en tråd om oppussingen når vi kommer igang. Sorry, folkens.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

:flag: Viktig melding!! :flag:

 

Rederinnen har satt ned foten. Prosjektet er ikke lenger på markedet. Fruen ville ha båten som sitt eget prosjekt, så da blir det slik. Det kommer en tråd om oppussingen når vi kommer igang. Sorry, folkens.

 

Det var godt å høre Dalton. Båten kunne lidd en grusom skjebne. Nå vet vi i allefall at det er en trebåt mindre som ST. Hansbål og dette er betryggende.

 

Hun blir helt sikkert ett vakkert smykke å se på sjøen da hun blir klar.

 

Lykke Til

 

Trebåtentusiaten Vivvi

Link to post

det finnes vel 2 slags båteiere de som har båter og de som har båter?

ja, jeg pleier vel også dele det slik; de som er båtfolk og de som har 2-taktere.

Hmmm... Jeg har da 2-takter... Hva er så galt med det? Ikke min feil at jeg kjører fra deg... :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post

QUOTE(The Scrutinizer @ 24.04.06 17:56)

 

det finnes vel 2 slags båteiere de som har båter og de som har båter?

ja, jeg pleier vel også dele det slik; de som er båtfolk og de som har 2-taktere.

 

Hmmm... Jeg har da 2-takter... Hva er så galt med det? Ikke min feil at jeg kjører fra deg...

nåja.., tvilsomt men takk for at du nettop bekreftet at definisjonen min er riktig.

Link to post

Reg.: 03.10.02

 

QUOTE(Krapyl @ 26.04.06 13:16)

 

Her er en annen totakter.

 

över 50% verkningsgrad..... det er ikke mange 4-takter som slår det !

ingen fritidstotakter heller som du sikkert vet.

 

skipstotaktere har ingenting med de totakterene dere befatter dere med som dere sikkert skjønner.

 

da 4-takts dieselene dukket opp i fiskeflåten rundt kysten var semidielsene (les diesel totaktere for næringsbruk) dødsdømte bla pga lav virkningsgra / høyt forbruk.

 

som de opplyste vil vite - quasi sitat: 4 takts dieslene gjorde mot 2-takt semidieslene det semidielselene tidligere gjorde mot dampmaskinene.

 

 

synd at wartisla kjøpe og slaktet union i bergen og rappet all den front end dieselteknologien de hadde. verst er det vel at alt av deler og former os ble kastet på skraphaugen.

hurra wartisla.

 

det er ellers rimelig enkelt å optimalisere motorers virkninggrad/effektivitet når de skal arbeide på en konstant turtall.

 

 

F1 motorer er forøvrig 30% mer effektive enn de beste kommersielle motorene for bil/båt selv om de bruker 5l/10 km men er de særlig anvendelige til "vårt" bruk?

 

as for F1 a current 2.4l V8 passing 20 000 rpm - dyno video:

http://paultan.org/wp-content/cosworthv8.mpg

 

2005 3.0 V10 now banned on dyno test. some 3.0 NA V10s passed 1000 hp in 2005

click image to run dyno test

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post

skipstotaktere har ingenting med de totakterene dere befatter dere med som dere sikkert skjønner.

nej nej nej ....Wärtsilän föll på förbrukningen.......har bare 370 liter diseltank

 

"Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour"

 

hade ikke kommit så långt !!! :lol::lol:

S/Y Gunga Din

Link to post

uten forkleinelse for noen - og uten direkte sammenheng - det hadde ikke spilt noen rolle om det var 2 eller 4 taktere men hvis dere leste en av de siste vi menn båt tror jeg det var - de testet en boston whaler over tid med 2x225 etech motorer som brukte tilsammen bortimot 4 l/nm.

 

det hadde jeg ikke giddet under noen omstendiget/motorisering dype lommer . . . . .

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...