Verrie Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Det er muligens på tide å minne Hr Suzuki om retningslinjer for dette eminente forum, hvor der deriblant står skrevet i de lover om at man skal være taktfulle overfor hverandre, og behandle hverandre med respekt. Å frata en gruppe tullinger nattesøvn på dette viset, er slettes ikke taktfull tone Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 dere skulle bare se den andre trebåten jeg holder på med...... tror ikke noen som har kommentert den har brukt andre ord enn brenne/sage/sankthansbål.... sover ikke dårlig av den grunn. den verste jobben var å heve den selv om den ikke ser slik ut. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Kremt....hvor ligger båten Dalton? Søndre land? Hvor lang tid tar det å kjøre dit fra Oslo? En times tid eller så... Men har du planer om et tilskudd til vinterveden, eller bruke'n som sandkasse til unger, så kan du glemme det. Da skal jeg heller finne et sted å lagre båten til jeg får tid og råd til å gjøre noe med den sjøl. Meningen med denne tråden var at noen der ute med trebåter i blodet kunne ta over denne uslipte diamanten og gi henne den behandling og respekt hun fortjener, og det innebærer IKKE opphugging eller andre hårreisende ideer! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Stolmen Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Er båten gitt bort eller har du den fortsatt?? Kjenne virkeli at d klør i fingrane.. Blitt en besettelse dette, snakka vi mykje råte og eller dårlige bord eller ser d ok ut?? Stått lenge på land foresten?? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Sage ! Sage ! Sage ! SAGE ! SAGE ! Skal jeg hjelpe deg Suzuki Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Jeg har IKKE (!!!) tenkt å sage den opp eller bruke den til noe annet den det den var bygd for nei. Jeg driver å pusser opp en 26 fots Plattgatter nå (se DENNE tråden hvis ikke du tror meg, og om du eventuelt ikke har sett den før.....) og synes din båt kunne vært interessant som neste prosjekt. Jeg har lagringsplass til den fram til jeg er ferdig med den båten jeg holder på med, så jeg skal gå litt i tenkeboksen.... Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg.... Jeg har bare spøkt med det en gang. Første gangen mente jeg det faktisk. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Dalton Svart 25.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2006 Er båten gitt bort eller har du den fortsatt?? Kjenne virkeli at d klør i fingrane.. Blitt en besettelse dette, snakka vi mykje råte og eller dårlige bord eller ser d ok ut?? Stått lenge på land foresten?? Har båten enda, ja. Men det haster med å få fjernet den fra der den står nå. Hun har vært på land i mange år, men har bare stått ute i et par av dem. tror ikke det skal være mye råte, men dekk og vindu-omramming er kaputt. Det mangler også noen deler til vindu-omramming. Båten har heller ikke motor eller aksel. PS. Suzuki.... god bedring! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Dalton Svart 25.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2006 Jeg har IKKE (!!!) tenkt å sage den opp eller bruke den til noe annet den det den var bygd for nei. Jeg driver å pusser opp en 26 fots Plattgatter nå (se DENNE tråden hvis ikke du tror meg, og om du eventuelt ikke har sett den før.....) og synes din båt kunne vært interessant som neste prosjekt. Jeg har lagringsplass til den fram til jeg er ferdig med den båten jeg holder på med, så jeg skal gå litt i tenkeboksen.... Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg.... Har sett litt på prosjektet ditt... Flott båt!!! Og flott arbeid... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Slagskibet Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Synes forøvrig spøken om oppsaging var morsom èn gang, men er nå enig med Perlen i at nok er nok. Litt respektløst synes nå jeg.... Det var ikke ondsinnet ment. Hyggelig at det er mennesker med vilje til å ta vare på gamle båter. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 25.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2006 Viktig melding!! Rederinnen har satt ned foten. Prosjektet er ikke lenger på markedet. Fruen ville ha båten som sitt eget prosjekt, så da blir det slik. Det kommer en tråd om oppussingen når vi kommer igang. Sorry, folkens. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Sofaseileren Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Oii! Når fruen setter foten ned her, får det ofte andre konsekvenser! (Jeg må kvitte meg med et eller annet !!!) Her var kanskje sag-pratet til suzuki til ditt / deres beste alikevel?? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Rederinnen har satt ned foten. Har heller erfaring med at det gjelder å rullle seg unna før hun setter ned foten Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Viktig melding!! Rederinnen har satt ned foten. Prosjektet er ikke lenger på markedet. Fruen ville ha båten som sitt eget prosjekt, så da blir det slik. Det kommer en tråd om oppussingen når vi kommer igang. Sorry, folkens. Det var godt å høre Dalton. Båten kunne lidd en grusom skjebne. Nå vet vi i allefall at det er en trebåt mindre som ST. Hansbål og dette er betryggende. Hun blir helt sikkert ett vakkert smykke å se på sjøen da hun blir klar. Lykke Til Trebåtentusiaten Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Boywonder Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 det finnes vel 2 slags båteiere de som har båter og de som har båter? ja, jeg pleier vel også dele det slik; de som er båtfolk og de som har 2-taktere. Hmmm... Jeg har da 2-takter... Hva er så galt med det? Ikke min feil at jeg kjører fra deg... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 QUOTE(The Scrutinizer @ 24.04.06 17:56) det finnes vel 2 slags båteiere de som har båter og de som har båter? ja, jeg pleier vel også dele det slik; de som er båtfolk og de som har 2-taktere. Hmmm... Jeg har da 2-takter... Hva er så galt med det? Ikke min feil at jeg kjører fra deg... nåja.., tvilsomt men takk for at du nettop bekreftet at definisjonen min er riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Ikke fortvil Boywonder. Her er en annen totakter. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Her er en annen totakter.över 50% verkningsgrad..... det er ikke mange 4-takter som slår det ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 totakt diesel - det er noe helt annet - det var neppe det boywonder hadde i tankene og den wärtsiläen kjører heller ikke fra meg. spør meg gjerne om semi - sabber og andre ekte sabber for den saks skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 det er ikke mange 4-takter som slår det ! Det er såvidt jeg vet ingen som slår den der på virkningsgrad. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 nej tror ikke det, lågvarviga 2-takts dieslar er vel det mest ekonomiska man kan ha... kräver stor propeller...tror Maerskbåtarna (containerbåtarna) har dessa! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 (redigert) Reg.: 03.10.02 QUOTE(Krapyl @ 26.04.06 13:16) Her er en annen totakter. över 50% verkningsgrad..... det er ikke mange 4-takter som slår det ! ingen fritidstotakter heller som du sikkert vet. skipstotaktere har ingenting med de totakterene dere befatter dere med som dere sikkert skjønner. da 4-takts dieselene dukket opp i fiskeflåten rundt kysten var semidielsene (les diesel totaktere for næringsbruk) dødsdømte bla pga lav virkningsgra / høyt forbruk. som de opplyste vil vite - quasi sitat: 4 takts dieslene gjorde mot 2-takt semidieslene det semidielselene tidligere gjorde mot dampmaskinene. synd at wartisla kjøpe og slaktet union i bergen og rappet all den front end dieselteknologien de hadde. verst er det vel at alt av deler og former os ble kastet på skraphaugen. hurra wartisla. det er ellers rimelig enkelt å optimalisere motorers virkninggrad/effektivitet når de skal arbeide på en konstant turtall. F1 motorer er forøvrig 30% mer effektive enn de beste kommersielle motorene for bil/båt selv om de bruker 5l/10 km men er de særlig anvendelige til "vårt" bruk? as for F1 a current 2.4l V8 passing 20 000 rpm - dyno video: http://paultan.org/wp-content/cosworthv8.mpg 2005 3.0 V10 now banned on dyno test. some 3.0 NA V10s passed 1000 hp in 2005 click image to run dyno test Redigert 26.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 skipstotaktere har ingenting med de totakterene dere befatter dere med som dere sikkert skjønner. nej nej nej ....Wärtsilän föll på förbrukningen.......har bare 370 liter diseltank "Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour" hade ikke kommit så långt !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 uten forkleinelse for noen - og uten direkte sammenheng - det hadde ikke spilt noen rolle om det var 2 eller 4 taktere men hvis dere leste en av de siste vi menn båt tror jeg det var - de testet en boston whaler over tid med 2x225 etech motorer som brukte tilsammen bortimot 4 l/nm. det hadde jeg ikke giddet under noen omstendiget/motorisering dype lommer . . . . . Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Nok en totakter på Wärtsiläs alter. Riktignok skaker og rister den så j------ at det er umulig å lodde på en plugg når det går for fullt. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.