Jump to content

12 volt Støvsuger


skage

Recommended Posts

Har selv en Biltema 12-Volts støvsuger på 3. året. Greit nok til alminnelig støvsuging. Litt "klumpete" er'n - d.v.s. savner en slange og et lite munnstykke for å komme til på trange steder (det er jo der brødsmulene og andre kaniner gjemmer seg....).

 

Den skal også kunne suge "vått" - noe jeg ikke vil anbefale, da støvfilteret vill tette seg fort med fuktighet inne i støvkammeret. Lurer på hvor lenge filteret holder......... :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har noen erfaring med en 12 volts støvsuger som faktisk virker, tenker da på en litt skikkelig.

Jeg skal nå høre i camping utstyrs butikker, har noen et tips/erfaring.

Har samme som SveinHA, og har hatt den i fire år i to båter. Uten tvil den 12 volten jeg har hatt som har sugd best, tålt mye juling (sugeren, altså) og "value for money". Hjemme har vi en oppladbar B&D, som er bare r... i fht til Biltema sugeren. Løp og kjøp.

 

evenR4u

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Under forårets innkjøpsraid fra Maritim kjøpte jeg artikkelnr. 1981-01 til kr. 158,- (Bilde litt lengre ned). Grei nok til sitt bruk. Ikke noe støvpose som må gjenkjøpes - rett i beholder under selve sugenheten som enkelt kneppes av og tømmes på dertil egnet sted. Raske sammen smuler og lignende går greit. Men når det gjelder litt tyngre suging som rengjøring av tepper og puter kommer den til kort. En tanke slo meg etter å ha lest denne tråden noen ganger - hvorfor ikke bruke motorkraften til å drive noe som skaper sugekraft? Det er jo massevis av krefter i motoren til å kunne drive en anordning som suger så det virkelig monner. Og da var ikke oppfølgeren langt unna (Tankemessig, altså) - hvorfor ikke videreføre dette i en sentralstøvsuger :cool:? Spesielt den siste tanken likte jeg litt. Skal fundere litt på den i 37'n. Har jo hjelpemotor som gir 220V. Og plass mer enn nok. Hadde jo vært litt klysete da og kunne referert til sentralstøvsugeren i båten. Dillerinnen ønsker seg sentralstøvsuger i huset, så hvorfor ikke i båten? He, he...

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Var på Biltema og ...... ja kjøpte den jeg også, prøvde den i garagen når jeg kom hjem og det var faktisk greit vakuum i munnstykket, så vi prøver den frem til vi kan modifisere frem en skikkelig 220 v i båten.

 

Hei batdilla, vet du hvor mange watt Maritim sin støvsuger er ?.

Takker alle for innspill og synspunkter. :flag:

Redigert av skage (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en Black&Decker Debuster (husker ikke typen, men kan sjekke dersom det er av interesse) uten oppladbare batterier. Plugges rett i 12V uttaket ombord. Er veldig fornøyd med denne. God sugekapasitet.

Jeg kjøpte denne for et par år siden på Expert. Den ble levert i en praktisk bag med slange og diverse munnstykker. Mener jeg betalte kr. 298 for hele stasen.

 

Redigert skrivefeil.

Redigert av Javi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo massevis av krefter i motoren til å kunne drive en anordning som suger så det virkelig monner. Og da var ikke oppfølgeren langt unna (Tankemessig, altså) - hvorfor ikke videreføre dette i en sentralstøvsuger :cool: ?

Det er bare å koble støvsugerslangen rett på innsuget på motoren. :rolleyes::lol: Ikke bare spøk, motoren suger i seg store mengder luft. Utfordringen er å sikre seg at ikke strømper og drammeglass kommer inn i motoren. Samtidig som den ikke må stoppe om slangen tetter seg. Sentralstøvsuger - powerd by Volvo Penta. :crazy:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...