skage Startet 25.April.2006 Link til dette innlegget Startet 25.April.2006 Har noen erfaring med en 12 volts støvsuger som faktisk virker, tenker da på en litt skikkelig. Jeg skal nå høre i camping utstyrs butikker, har noen et tips/erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Ble en gang for lenge siden, muligens i Båtmagasinet, anbefalt denne fra Biltema. Har hatt den i mange år og fungerer greit, suger i alle fall mer enn andre jeg har vært borti. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sofaseileren Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 (redigert) Vet ikke helt hva du legger i skikkelig. (opp mot vanlig støvsugerkapasitet??) For noen år siden hadde bladet Motor (?) en test av håndholdte støvsugere for bil, og den billigste varianten kom best ut: En Biltemastøvsuger til 129,- Har den selv i båten, og synes denne fungerer helt ok. (art. nr. 36-2640) (så ditt innlegg først etterpå SveinHa..... ) Redigert 25.April.2006 av Sofaseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 kjøpte en 12v sak på postordre nytt og nyttig - ser ut som en liten nilfisk eller noe med slange og div munnstykker osv. den er ikke like god som en hjemme sak men etter min mening god nok til å holde båten rimelig ren om pen til daglig bruk hvor det feks dras sand osv inn - tråkking matsmuler mv. tror den kostet litt over hundringsen. løsnet vel en ledning under overfarten fra skagn til larvik men lett å remontere. ikke dyrere en at man tåler å feil på denne. ser ikke ut til at de har nettbutikk men her er kontaktinfo: Postadresse: Postboks 2084 5504 Haugesund Besøksadresse: Longhammarveien 11 5536 Haugesund Bestilling / Spørsmål: Telefon: 52 70 47 05 Telefaks: 52 70 43 03 Epost: normandie@nyttig.no fant ellers denne på clas ohlsson - hvis du har en liten 12/230v inverter; Støvsuger. Liten praktisk støvsuger med kraftig sugeeffekt. Leveres med flere ulike munnstykker og tilbehør samt bærerem. Sugeeffekt 150W. Ledning 5 m. Vaskbart filter. Vekt kun 1,5 kg. 230V/800W. 34-3822 198,00 stk. Sjekk om varen finnes på lager! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 25.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Snakket nå med noen caravan senter, de har en type som ser ut som en vanlig støvsuger bare mindre, disse er på 100 watt med vanlig slange og munstykke de mente at disse fungerer rimelig greit, pris ca 350.- Skal fortsette oh sjekke litt 100 watt er jo ikke spesielt mye. Var på en nett side som heter kama fritid .com her var det jo litt av hvert. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Hei. Har i fleire år hatt en Black&Decker Debuster Plus FV9601-H2 (9.6Volt) Den består av 2 deler , støvsugerdelen med 3 munnstykke, og teppebankerdel som støvsugerdelen monteres på. Teppebankerdelen er kan deles i to slik att det går greitt å stue den bort. Støvsugerebatteria må laddes frå 220V. Vi har hatt denne endel år no, og er svært godt fornøyd med den. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Noen som har prøvd denne støvsugeren fra NAF? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Akult Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jeg kjøpte en hos Siddis Marine AS til 450,- Det var messepris, tror vanlig pris er 650,- Den går både på 220 og 12 V. Denne suger også vann, men jeg har ikke testet den nok til å gi den noe skussmål her enda. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Ser at det henvises til camping og caravan-butikker. Er det noen som har linker til slike butikker med nettsider? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
slettet Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 (redigert) ifall sign adr din er riktig kan du prøve disse: gulesider/caravan/skedsmo Redigert 25.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Har også denne fra Biltema. som har fungert bra i flere år og suger ganske bra. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Ble en gang for lenge siden, muligens i Båtmagasinet, anbefalt denne fra Biltema.Når jeg fikk tenkt meg litt om så var det er svart sak som het noe sånt som Super-Vac som Båtmagasinet anbefalte men den var bare leketøy, Super støy og lite Vac Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
GeirT Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Denne suger også vann, men jeg har ikke testet den nok til å gi den noe skussmål her enda.Alternativ lense-pumpe ?!! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Svein H Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Har også prøvd litt forskjellige typer, men endte som SveinHa opp med en fra biltema, som faktisk har vært den beste av de jeg har hatt. Skal litt til å få samme vakuum som i hjemmestøvsugeren i en så liten sak. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
vinc79 Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jeg har en Black & Decker CV9605 hjemme, og kunne godt tenkt meg en i båten å! Denne har 9,6V batteri, men det jeg ikke helt skjønner er at den lader med 14V vekselspenning, og ikke likespenning som er vanlig for lading av batterier... Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Hvis det du mener er at "batterieliminatoren" gir vekselspenning så betyr det bare at likeretteren sitter inni støvsugeren. Sannsynligvis vil den også lades med 14V DC. Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jepp, Batterieliminator og "ladestasjonen/holder" gir 14VAC Må likeretter i så fall fjernes, eller gjør det ikke noe at den er der når den ikke har noe å likerette? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Sannsynligvis kan den bare sitte der. men du kan ikke regne med at ladingen blir like rask som med batterieliminatoren. I båt fungerer det fint med en lav, permanent, lading, f.eks. 1/50 del av batterikapasiteten. Sitér dette innlegget Link to post
UnnaMed Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jeg vil slå et slag for vanlig 220 volts støvsuger. En skikkelig støvsuging med landstrøm en gang hver uke gjør mye mer nytte enn 12 volts løsninger. Tror barna ville si at 12 volts støvsugere suger... Håkon Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Jeg har prøvd og kastet ganske mange støvsugere brukt i båten opp gjennom årene. Vi har funnet at den beste løsningen for oss er en god hjemmestøvsuger som går på 220 volt. Enten lar jeg støvsugeren gå på landstrømmen (men den tar ofte sikringen på land) eller så lar vi støvsugeren på 220 volt gå via inverteren vår (1800 W). Dette fører til at både matsmuler og betydelige mengder sand suges opp. Inverterens stømforbruk lades deretter opp via langstrømmen og batteriladeren. Tilsvarende koker vi kaffe via inverteren nå vi ligger på landstrøm. Derved går ikke sikringene på land. For oss har investering i en 1800 W inverter fungert svært godt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 For oss har investering i en 1800 W inverter fungert svært godt.har oxo kommit til samme slutsats.....220V stövsuger ombord som användes vid landström inkopplat, men lurer på en bra inverter vilken inverter har har du roaldbj ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Skal ut i båten og se - det er i alle fall en inverter med fjernstyring for start og stopp. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 I båten - som nå forøvrig er solgt - er det en Mobitronic WAECO inverter, type 8150 - 012 pp Den driver greit sstøvsugeren på 1500 Watt. Som lader har vi en Hi-Tec 60 A 3 steg som ganske kjapt lader batteriene opp til ca 85 prosent, deretter er det å bruke tiden og vente på at 100% lading med 14.4 volt er nådd. Dette overvåkes med Odelco batterimeter. Vi har investert endel i strømsystemet ombord - og da jeg endelig ble fornøyd stimulerte ektefellen til anskaffelse av ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 er det nödvändigt med en 'sinus' inverter för o drive en stövsuger.....?? pröver o undgå 220-apparater ombord väljer hellre 12V på allt, men tror att stövsuger måste vara 220 för att 'suge' bra Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Sinus-invertere er vel spesielt tilpasset mer fintfølende artikler som noen PCer (Vi bruker våre 4 på inverteren). Vi har også sinusomfprmere, men da i størrelsesorden 300 W. Desuten er PCene våre (Dell) utstyrt med strømforsyning som både går på 12 v og 220 volt. Vi har dermed aldri problem med strøm til PCene. Vaffeljern, mikrobølgeovn og kaffetrakter går greit på inverter uten sinusomforming. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.