Jump to content

Prosjekt kalesje Stauden....


Sydvesten

Recommended Posts

Da er det aller meste unnagjort på kallesjene.. Det er to stykker av dem. en over akterdekket på rundt 9 m2 og en over takterassen på 7m2... totalt ca. 16m2 kallesje er sydd... Det er 10 glidelåser og 4 vinduer... på ca. 3.5m2 i akterdekk kallesjen... Det har gått med ca. 500 m tråd, 12m kantebånd... 14 strikkfester... en god del trykknapper mot båten... totalt antall vet jeg ikke men regner med rundt 15-20.... og en drøy halvannenmeter borrelås.. 2 meter med glideskinne/vulstskinne..

 

Totale kosrnader har jeg ikke ennå, men antar jeg vil ende på ca. 6000 for kallesjen og ca. 2000 for bøyler og festeanordniger til båten...

 

Totalt timeforbruk.... uten tenkearbeidet er på ca. 30-35 timer.. alt dette småplunderet har tatt masse tid og vokabularet med nordnorske kraftutrykk har blitt flittig brukt...

 

Prisen for å få dette sydd hos kallesje maker er 900 kr. m2 rundt 15000 for bare kallesjen... noen kroner har jeg jo spart.... mine sømmer er nok ikke like pene som det de ville fått til... men det er greit nok...

 

I morgen kveld blir det test på båten og rundt 18 mai blir det bilder(får ikke lov av bestyrerinnen å jobbe på båten 17. mai :headbang: ).... håper dette passer rimelig greit uten alt for mye uforutsett tilpassning...

 

Time will show....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da er prosjekt kallesje tilnærmet historie.... Kallesjen ble montert i dag.... litt småjustering på bøyler og den passet greit nok.... for an amatør... har litt igjen på trakket over flyvebroen..... men det er i hovedsak i bakkant... er nødt til å overlappe fremre delen av hovedkallesjen her for at det skal blir rimelg vanntett.... Er litt kinky rundt stigen til taket blant annet... så jeg kommer til å la flybridgetrekket gå så langt ned at det går utenpå stigen der den går gjennom hovedkallesjen...

Et per bilder er vedlagt..... synes båten ble pener med kallesje over akterdekket..... men det er nå en smakssak det da..... Et rom til får man i allefall.... .. Litt oppstamming av bøyler gjenstår...... men alt i alt ble det rimelig grei.... Nå skal jeg ta meg en velfortjent :drink:

Bilde
Skal sy et nytt trekk foran vinduene også... det jeg har er i lyseblått og heller slitent.... Har en del stoffrester igjen.. så det blir bare kosejobben det...

Bilde

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Morsomt at denne tråden dukket opp etter 8 år i dvale.. hadde helt glemt dette

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er ikke sydvesten seilbåtmann?

Denne ble solgt til fordel for seilbåt i 2006

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...