Roger jo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) Hvis du skal bruke hamp på fittings i dieselsystemet bør du i hvert fall være ekstremt forsiktig så du ikke får noen "hår" utenfor gjengene som kan bli med inn i dieselsystemet. Jeg foretrekker å bruke gjengetape på slike steder. Man slipper da å avfette, og det er som regel ikke behov for å justere vinkel på koblingen etter å ha trekt til som på en skroggjennomføring. På små gjenger som på drivstoffsystemet egner gjengetape seg bra. Ikke noe problem med teflon i forhold til diesel heller Det er en god regel uansett hva en pakker med., ikke noe på føste gjengen men, det havner i filteret hvis en er uheldig. Før var de egen Gjengetape til diesel og olje "Chesterton 800 GoldEnd" står det på en rull i skuffen. Nå er vel snart alt PTFE gjengetape. Redigert 18.April.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Før var de egen Gjengetape til diesel og olje "Chesterton 800 GoldEnd" står det på en rull i skuffen. Nå er vel snart alt PTFE gjengetape. Den kjenner jeg ikke til. Hva er den laget av? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Den kjenner jeg ikke til. Hva er den laget av? Det er en PTFE tape http://www.danseal.dk/6storage/51/25/800_goldend_tape.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Hmm, da missforstod jeg. Jeg trodde du mente en egen gjengetape til diesel og olje som ikke var laget av PTFE, mens annen gjengetape var laget av PTFE. Mente du at annen gjengetape før var laget av noe annet enn PTFE? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) Nei men, for 20 år siden var det ikke mange gjengetaper som tålte oljer over tid."Chesterton 800 GoldEnd" var den eneste vi fant. Redigert 18.April.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.