Jump to content

Mega-flott vær nå!


Yafinn

Recommended Posts

Jeg var også ved Helgøsund Marina på lørdagen ( ca kl -13 til 14)......etter dette gikk turen til Rennesøy .

Jeg må nok få meg en vimpel....vi som er i samme klubb. :wink:

Artig, det der med vimpelen. I går ettermiddag kom det en båt og la til like ved siden av oss, også med BP-vimpelen vaiende :smiley:

Føler en samhørighet når man ser slikt :flag:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Som seilbåteier er man vel noe mer usosial en motorbåteiere?

 

Jeg har ikke vimpel enda, føler ikke helt tilhørlighet enda, men det kommer kanskje. Derimot er det alltid hyggelig å snakke med andre båtfolk. Så om BP vimpel funker for det, er det kanskje på tide å skaffe seg en...

 

...foreløpig i regatta modus, men det blir vel tur modus etterhvert :drink:

Link to post
Share on other sites

Ja, det er et nydelig vær nå for tiden. Her viser termostaten 29 varme grader, og dette er i skyggen. Skulle også ønske at båten var her, men ventetiden er jo så lang til jeg får den. Håper dette godværet fortsetter i en stund nå, iallefall i sommer! Ha en fin dag båtvenner! :flag:

Link to post
Share on other sites

Ekstra irriterende blir det da når man ser en båt på over 60` som ligger logside på bryggene, (tror til og med det står skilt der om forbud mot å ligge longside) og denne båten igjen er så forb..... høy at jeg måtte hatt en gardintrapp med meg hvis jeg hadde lagt meg utenpå han igjen.

Registerte akkurat det samme. Dette er en gjenganger på Stokken i Kr.sand. Stadig vekk legger han seg longside mens alle andre ligger for anker slik det blir oppfordret til på bryggene. Han er blitt et samtaleemne blant mange båtfolk og noen har også prøvd forsiktig å ta det opp uten noen respons. Du legger deg bare ikke longside og okkuperer 8-10 plasser når du har en båt på 61 fot!! Registerte mange som var inne i bukta og snudde. De bare ristet på hodet. Men frekkheten finner ingen grenser for en del som har mer penger en sosiale antenner!! Dette ville jo være en interessant sak for lokalpressen

Link to post
Share on other sites

Men frekkheten finner ingen grenser for en del som har mer penger en sosiale antenner!!

Er det noen som noen gang har lagt seg utpå han igjen da ? Er fristende å gjøre det en gang for å teste reaksjonen ! Tro hva han hadde sagt når mor, far, barn og hund skal frem og tilbake over skuta ?

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Gev, når enkelte tar seg for mye til rette,legger jeg meg gjerne utenpå.

 

Da er valget til båteier, enten ha en haug unger og 2 bikkjer over dekk, eller legge seg på dregg.

 

Om han blir sur? Det blåser jeg i....

 

Jeg har gjort det, overfor en skøyte-eier i Lillesand.... Han forsvant fort :smiley:

Link to post
Share on other sites

Om han blir sur? Det blåser jeg i....

Er ikke redd for å gjøre dette jeg heller. Men bare synd båten hans er så høy at den ikke er så lett å bestige. Får sette meg på skrevs over sailingshorna og spørra han oppe på flybrigden om han kan hjelpe til med fortøyingene :wink:

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Sjøsatte på torsdag. Fredag startet forflyttning fra Oppegård mot Skjebergkilen. Første strekk gikk til Hankø. På lørdag gikk vi til Kirkøy på Hvaler. Søndag var siste etappe til båtplassen. Kjempehelg. Tenk å være så heldig. Det hele var planlagt tidlig på våren.

Link to post
Share on other sites

Er ikke redd for å gjøre dette jeg heller. Men bare synd båten hans er så høy at den ikke er så lett å bestige. Får sette meg på skrevs over sailingshorna og spørra han oppe på flybrigden om han kan hjelpe til med fortøyingene :wink:

Ikke jeg heller. Da har vi en avtale; neste gang han dukker opp legger vi oss alle mann på utsiden av han og tar på oss de skitneste støvlene vi har om bord :lol: Men mulig han ikke kan ankre stakker, hva vet jeg? Kanskje vi skal spørre om det er det som er problemet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...