Jump to content

Heise opp båten i indre Oslofjord


Trude III

Recommended Posts

:smash:

 

Hei,

 

Jeg ønsker å løfte opp båten 1-2 timer for å skifte anoder. Jeg skal ikke stoffe eller vaske da båten skal på land til høsten igjen. Båten har ligget ute i vinter og noen anoder må skiftes.

 

30 fot 5 tonn motorbåt

 

Er det noen som har et tips om hvor jeg kan gjøre dette?

 

 

 

Hilsen Harald L

Trude III

Link to post
Share on other sites

Harald L, håper det er i orden at jeg låner tråden din litt (har relevans) :

 

Jeg har i dag bestilt opptak på Perlen. Dette skjer i Risør til uken.

 

Jeg låner krybbe, heises opp med kran, får stå i 3 dager, og for dette betaler jeg Kr 4200, for båten som er 40 fot.

 

Er dette rimelig/midt på treet/dyrt??

 

Kunne vært artig å få rede på dèt.................

Link to post
Share on other sites

Suzuki, jeg frykter for at det ikke er plagsomt billig, men der er jammen ikke mange å velge mellom her nede på sørlandet.

 

Der er riktignok et par stykker jeg ikke har fått pratet med, men det er ikke min feil, all den tid man ikke er servicemindet nok til å ta telefonen........

 

Skal bli artig å se hva andres erfaringer er ....................

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg betalte for 2 år siden 1200,- for å løfte opp, ha båten på havnens bukker, og utsetting igjen etter 3 dager. Dette var i havnen (Sonskilen Båthavn) der jeg har båten både om sommeren og vinteren. Dette for en Saga 27 på 2,5tonn.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg låner krybbe, heises opp med kran, får stå i 3 dager, og for dette betaler jeg Kr 4200, for båten som er 40 fot.

 

Er dette rimelig/midt på treet/dyrt??

 

Kunne vært artig å få rede på dèt.................

:nonod::lol: Jamen glad jeg ikke må forholde meg til slike priser... :eek:

Her i distriktet betaler jeg 500,- for å slippe. Da kan jeg stå opp til en uke. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hmmm, tydligvis dyrt med 4200 for opptak/utsetting....

 

Jeg har forsøkt å få til løft/slipp i distriktet Arendal-Lillesand uten hell.

 

Prøver deriblant å få tak i Arendal Industrier på Vindholmen i Arendal, men der er ingen som tar telefonen. Noen som vet andre numre til dem ?

Link to post
Share on other sites

Beklager OT i denne tråd, men Oslo ???????? :eek:

 

-ikke har dere skjærgård

-is har dere hele vinteren

-grisekaldt på land hos dere

-må kjøre i evigheter for å finne grei plass på båtturer

-dyre båtplasser

 

Trenger jeg nevne flere punkter????

 

Da betaler jeg hellere gladelig et par høvdinger ekstra for å være på det blide sørland !!

Link to post
Share on other sites

Rng Marineservice AS innerst i Bunnefjorden. Tror det er rundt 1200 kr per løft eller noe i den duren. siden det er snakk om så liten tid så kan det hende du slipper unna med ett løft.

 

Tlf er: 64 94 67 62

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Beklager OT i denne tråd, men Oslo ???????? :eek:

 

-ikke har dere skjærgård

-is har dere hele vinteren

-grisekaldt på land hos dere

-må kjøre i evigheter for å finne grei plass på båtturer

-dyre båtplasser

 

Trenger jeg nevne flere punkter????

 

Da betaler jeg hellere gladelig et par høvdinger ekstra for å være på det blide sørland !!

Hei

Jeg er nå en gang født og oppvokst i regionen, føler meg faktisk hjemme her.

Det er dermed ikke sagt at dette er Edens hage, men vi kan reise bort og ha en

"utagerende" periode lengre sør på kysten uten at det er særskilt. ;-)

Personer meget høyere i hirarkiet enn meg som bor her i Asker, har kommet godt ut av det.

Så, kjære sørlendinger:: Vis ovenbærenhet ovenfor oss fra Oslofjorden ;-)

(Dere tar dere betalt for det).

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Prisen i Solvik båtforening som er nevnt tidligere i tråden er.

 

Korttidsopplag for stoffing, reparasjon eller lignende inntil 5 dager i SBF servicekrybbe, inkl.løft opp/ut, høytrykkspyling av skrog pr. gang, inntil 33 fot/10,1 meter er Kr. 1200. for ikke rettighetshaver.

Over 33 fot/10.1 meter er prisen Kr. 1600.

 

Båt opp for inspeksjon/besiktelse, maks 15 min. i stropp på truck, pr. fot Kr.20.

 

Har ikke prisene på Blommenholm båtforening, men trolig i samme gate.

Link to post
Share on other sites

.......Kr 4200, for båten som er 40 fot.

Er dette rimelig/midt på treet/dyrt??

Kunne vært artig å få rede på dèt.................

Dyrt!! Er ikke helt oppdatert på prisene, men jeg ljuger ikke mye om jeg sier at jeg får gjort jobben for ca halve prisen eller mindre på Bokerøya utafor Svelvik.
Link to post
Share on other sites

Hmmm, tydligvis dyrt med 4200 for opptak/utsetting....

 

Jeg har forsøkt å få til løft/slipp i distriktet Arendal-Lillesand uten hell.

 

Prøver deriblant å få tak i Arendal Industrier på Vindholmen i Arendal, men der er ingen som tar telefonen. Noen som vet andre numre til dem ?

Prøvd å ringe Marinesenteret (Wave) eller KSH Båthuset? Det er jo de som ligger der.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Det er tydlig at de priser jeg lengre oppe har nevnt, er vanlige her på sørlandet.

 

Jeg fikk i dag kontakt med ytterligere et firma på Vindholmen. De skulle ha 4 store pluss MVA..... Ergo, enda dyrere enn Risør.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å velge Risør, og tilbringer 3 dager der neste uke.

 

Neste gang jeg skal opp, får jeg gå til danmark. Hørte nemlig i dag at en del fiskere her lokalt gjerne går til Danmark for stoffing/annet.

Link to post
Share on other sites

Neste gang jeg skal opp, får jeg gå til danmark.

Koster jo KUN 500 hos oss da , der kan du stå på bukker siden av krana i 48 timer , eller vis en av våres traller blir brukt så har du ei uke på deg . Vi som har fast plass i havna bruker krana og det meste andre gratis , eller vil si vi betaler jo litt å ha båten der i året da men det er ikke så mye .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...