Jump to content

Båtdrømmen på vei!


ter-av

Recommended Posts

Svart (redigert)

Hei alle sammen

 

MorMajor-mannskapet takker så mye for alle hyggelige hilsener og gratulasjoner!! :seeya:

 

 

Ohhh, gratulerer så mye. Gleder meg til nye videoer..hvis du får tid nå da?? :flag:

Joda, videoer skal det bli. Jeg gleder meg til å lage en snutt i den nye båten. Og kanskje tar jeg med kameraet over en tur til båtbyggeriet i løpet av produksjonen også.

 

 

Regner med en omvisning når vi møtes?!

 

Flott båt! Passe stor. Fine linjer. Noe av det flotteste i sin klasse.

 

Gratulerer!! :flag::flag:

Hei, og takk for sist Astor. Har du fått opp lysslangen din? Virker AIS'en nå? Joda, det åpnes for omvisning og ankerdram utpå sommeren!

 

 

Jeg inngår i kjeden av lykkeønskinger med ny båt

 

I tillegg må jeg uttrykke stor beunding for hjemmesiden dere har. Jeg har ikke studert den i detalj, men lurer allerede nå på forutsetningene for at dere har fått den i stand:

 

1) Jobber en eller begge til daglig med IT?

 

2) Dersom ikke - hvor mye tid bruker dere ukentlig på å oppdatere hjemmesiden?

 

3) Dersom ikke på sp. 1 - hvordan har dere gått frem for å få kunnskap om å lage hjemmesiden?

 

4) Hvor går ferden i sommer - dere har 4 uker. (Jeg drar fra Hortentreffet til Kiel og bruker 6 - 7 uker tilbake til Son).

Takk for hjemmeside-ros. Men nei - ingen av oss jobber med IT. Oppdatering går litt i rykk og napp, men målet er jo at det skal være fornyelse med jevne mellomrom. Det hjelper selvfølgelig å ha litt spesiell interesse for foto, video, musikk, presentasjon og ord, da. :lol: Jeg har ganske mange år på baken som pressemann. Og det skal dessuten innrømmes at det ikke er så vanskelig; er du online-kunde har du også mulighet til hjemmesidegeneratoren deres. Dermed slipper jeg omfattende koding. Ellers - prøve, feile, feile og prøve igjen. :yesnod::yesnod:

 

Sommerferien begynner når vi henter båten i Bergen. Deretter går turen til Hvaler, og det blir nok en tur nedover svenskekysten, ja.

 

mvh

ter-av

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har allerede gratulert på hjemmesiden deres, men gratulerer gjerne en gang til: :lol:

 

HURRA for et godt båtvalg!!! :flag:

 

Vi hentet vår splitter nye Viksund 340 St Cruz i Strusshamn for et halvt år siden, og har hatt mange flotte turer allerede. Vi håper på en flott sommer på ny skute - og ønsker dere det samme! For oss blir det sørlandet i år, sammen med gode venner!

 

Kanskje vi treffes?

 

 

:seeya: Hilsen mannskapet på Eline!

Link to post
Share on other sites

Hei folkens

 

Følger stadig med de av dere som planlegger nye helgeturer. Vi må belage oss på ennå noen uker med barmarkstrening før vi kan dra på tur. :headbang: Trøsten får være at produksjonen av den nye båten går fremover. Heldigvis forsyner Viksund oss med fotos så vi kan følge det hele på avstand. Ett eksempel ser dere under. Resten av bildene kan dere se på hjemmesiden MorMajor.

God tur til de av dere som skal ut på tur i langhelga nå.

 

mvh

ter-av

 

Bilde

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Vi landet på VP D6/370.

Nå er sikkert dette en meget bra motor, men vurderte dere den nye Yanmaren på 380 hk? Elektronisk versjon av 340 slik jeg forstår det! Denne var montert i Viknes 1030 som ble presentert på Messa i Bergen i februar så det må vel være et valg i Viksunden nå?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Nå er sikkert dette en meget bra motor, men vurderte dere den nye Yanmaren på 380 hk? Elektronisk versjon av 340 slik jeg forstår det! Denne var montert i Viknes 1030 som ble presentert på Messa i Bergen i februar så det må vel være et valg i Viksunden nå?

Mulig den er et valg i Viksund'en også nå (vet ikke) - men den var ikke blant de alternativene vi ble presentert for. Derimot kunne man velge en Yanmar 6LYA-STP, 340 hk på versjonen med fast aksel.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har du bestilt deg en sportcruiser, neida bare tullet. En meget flott båt dere får. Synes det er meget

bra av produsenten og sende bilder underveis.

Hmm, hadde ikke før sett denne før Viksund sendte meg en ny ladning med fotos i dag. De nye bildene (se under - og resten legges på hjemmesiden MorMajor i ettermiddag) avliver alle mistanker om sportscruiser, tror jeg. :lol::lol: Flybridge løftet på plass i dag! Fire uker igjen. :headbang:

 

mvh

ter-av

 

Bilde

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Vi var på besøk på Viksund før flybrigde ble løftet på plass, og det var kjekt å følge med og se båten sin under produksjon! Artig å se de tilsvarende bildene fra Mor Majors tilblivelse!

 

Nå holder vi på å pakke; det er himmelsprett-utfartshelg og det kribler i blodet! :lol:

 

Snart er det deres tur, ter-av! :wink:

 

:seeya: Ha en fin helg enn så lenge - landkrabber! :lol:

Link to post
Share on other sites

Vi var på besøk på Viksund før flybrigde ble løftet på plass, og det var kjekt å følge med og se båten sin under produksjon! Artig å se de tilsvarende bildene fra Mor Majors tilblivelse!

 

Nå holder vi på å pakke; det er himmelsprett-utfartshelg og det kribler i blodet! :lol:

 

Snart er det deres tur, ter-av! :wink:

 

:seeya: Ha en fin helg enn så lenge - landkrabber! :lol:

 

Ja, landkrabbene er grønne av misunnelse. Men vår tid kommer! Vi får nøye oss med å dra ned til vannet (Hvaler) i helgen og skue ute på alle dere som er igang. Ha en riktig fin tur! :seeya:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Båten er sikkert god -

jeg vil igjen uttrykke beundring for en meget variert og innholdsrik nettside. Kombinasjon av kultur (dikt - selvlagd ?), foto fra produsent, egne fotoer, filmsnutter og annet, gjør at det har vært en glede å følge dere så langt.

 

Jeg ser frem til at dere også legger ut erfaringer fra ulike båtturer både med egne bilder og filmer, musikk, ruter samt henvisninger til gode lenker.

 

Jeg overraskes stadig over hvordan dere har bygd opp nettsiden.

 

Hadde vært spennende om dere også legger ut planer for litt lengre turer, alt fra værsider, kultursider o.a.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mens dere andre har kunnet kose dere på sjøen har vi måttet nøye oss med å sitte i vannkanten og se armadaen av båter som kom og gikk i pinsehelgen. Men nå er det ikke lenge igjen. Ny ladning med fotos kom i dag også. De kan dere som vanlig se her på MorMajor.

 

Her er et av dagens fotos:

Bilde

 

Har begynt å planlegge turen fra Bergen til Hvaler. Vil gjerne ha tips om spesielle farvann og strekninger, de smarteste veiene å gå osv fra de av dere som er kjent i de ulike strekkene fra Askøy til Kristiansand. (Derfra og nord/øst-over har vi gått før.) Et par av dere kjørte vel samme hele strekning på vårparten, hvis jeg husker rett? Denne gangen er vi av ulike årsaker nødt til å ta raskeste vei (i den grad været tillater det) - så får ferieturene komme neste gang.

 

Så altså: Vi er glade for gode tips og råd her. :yesnod::yesnod:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

På LALUNA`s side finner du ruten jeg seilte fra Bergen til Egersund i grove trekk og den veien er enkel og uproblematisk å seile :yesnod:

men anbefaler deg selfølgelig å få med kart for strekningen ...hvis du ikke velger å gå utsiden da ..ja mente ikke at du du slipper kart om du går utsiden :nono:

 

ligger kartutsnitt lenger nede på denne siden

http://www.rhulthin.com/LALUNA/

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei Laluna

Dere hadde litt av en tur, forstår jeg. Og skvetne var dere heller ikke: natt-navigering i høstmørket! Vi har også vurdert å bruke noen timer om natten fordi det da ofte er roligere på sjøen. Men dette er i juni, når nettene er som lysest og været som snillest (håper vi).

 

Ruta di ser bra ut. Og: joda, vi har med både papirkart og plotter. Det er likevel noe spesielt med å få tips fra folk som kjenner områdene og som har erfaring. :yesnod:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...