Jump to content

Biltema belger


sumo

Recommended Posts

Har leita etter emne Biltema sine belger til VP-drev, mener dette har vært debattert, men har ikke klart å finne noen innlegg. Skal skifte belger og zink på min dobbelinstallasjon, og regnestykket ser slik ut:

 

VP orginal kr 2.690,

Biltema kr 1.030.

 

Spørsmålet er som følger: Kan jeg sove trygt med Biltema belger og kjøpe noe fint for NOK 1.660, eller er dette for godt til å være sant?

Link to post
Share on other sites

Du kan sove trygt mener jeg, etter å ha bytta slangeklemmene på Biltemabelgene mod noen av bedre kvalitet, feks VP originalklemmer.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er noen som av og til har klaget på zinken til Biltema. Jeg har brukt den i andre sammenhenger med godt hell, men aldri testen den på drevet.

 

Har ikke båt med drev lenger, men jeg har regnet på det samme tidligere - og falt ned på en kombinasjonsløsning (pysete av meg....)

Link to post
Share on other sites

Har i alle år brukt biltema belg og sink på ett 280 drev. Overhodet ingen grunn til bekymring. Forøvrig endret Biltema på gummiblandingen i 2003. Den er nå noe kraftigere i forhold til tidligere år.

 

Det billigste er ofte det beste. (Maritimt) :lol:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Skal skifte belger og zink på min dobbelinstallasjon, og regnestykket ser slik ut:

 

VP orginal kr 2.690,

Biltema kr 1.030.

www.drevia.se selger Volvo originalt komplett sett til drevet for kr 763 svenske kr, dvs ca 640 norske kr... Heia Norge :headbang:

 

Satsen innehåller zink både till drev och sköld, bussningar till upphängningen, drivknutsbälg samt packningar, tätningar och saxpinnar

 

 

290 DP, DP-A, DP-A1, DP-B, DP-B1 varenr 877.119

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

www.drevia.se selger Volvo originalt komplett sett til drevet for kr 763 svenske kr, dvs ca 640 norske kr...

Samme settene står i den norske VP katalogen for 2006 til kr 790.- Betydelig billigere enn om en kjøper belger og sink separat.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...