Jump to content

vannlekkasje gjennom dreggluke, Uttern D68


hhs

Recommended Posts

Har hatt lekkasje-problemer med min Uttern D-68, men på andre steder (luftelukene til motorrom på begge sider). Mye styr med utbedring også her.

 

Ellers ble jeg i tvil om du snakker om D55 eller D68 ?? Du nevner begge ??

 

 

Ellers er det av interesse om båten fremdeles har garanti eller ei ?

 

 

Se følgende link på forumet:

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=21732

Redigert av erikwand (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette høres ut som en ny båt og da har du jo forbrukerkjøpsloven i ryggen, + ev. garanti.

Hvis ikke forhandleren klarer og fikse dette har du krav på ny båt, eller heve kjøpet.

Siden du sikker vil ha denne båten en stund, ville jeg kontaktet importør/produsent for å få fart i saken.

Link to post
Share on other sites

Forbrukerkjøpsloven gir i utgangspkt selgeren TO forsøk på å rette en slik feil hvilket betyr at du nå eventuelt kan vurdere å kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

 

Lurt å minne selgeren på kjøpslovens krav og hvilke rettigheter du har.

 

 

 

FORBRUKERKJØPSLOVEN

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn TO avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Redigert av erikwand (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville definitivt gå for en omlevering! Som et alternativ kan være å forhandle frem et betydelig prisavslag, men uansett forutsatt at skaden kan/vil bli forskriftsmessig reparert. Et alternativ til prisavslag kan være at forhandler gir deg et plaster på såret i form av f.eks. en kartplotter eller lignende.

Husk at ved en omlevering vil forhandler sitte med en brukt båt med reparasjoner og den vil måtte selges med et betydelig prisavslag i forhold til en ny båt. Forhandler vil da plikte å gjøre ny kjøper oppmerskom på den skade/reparasjon som er utført da denne, uten tvil, må anses som betydelig!

 

Du sitter med forhandlingskortene på din hånd, ditt valg om/hvordan du ønsker å benytte disse.

 

Lykke til!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...