hhs Startet 6.Juni.2006 Del på Facebook Startet 6.Juni.2006 Er det noen som har hat problemer med vannlekasje inn i cabin igjennom dreggluke i front av de nye modellen 2006, Uttern d68? Hvordan er regler når forhanler har prøvd å reparere to ganger og dem igjen skal se på saken.. Noen med erfaring og som kan reglene?? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Har du to forskjellige Uttern-båter med samme problemet? Uansett så gjelder samme regleverket! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rormann Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 (redigert) Har hatt lekkasje-problemer med min Uttern D-68, men på andre steder (luftelukene til motorrom på begge sider). Mye styr med utbedring også her. Ellers ble jeg i tvil om du snakker om D55 eller D68 ?? Du nevner begge ?? Ellers er det av interesse om båten fremdeles har garanti eller ei ? Se følgende link på forumet: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=21732 Redigert 7.Juni.2006 av erikwand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Dette høres ut som en ny båt og da har du jo forbrukerkjøpsloven i ryggen, + ev. garanti. Hvis ikke forhandleren klarer og fikse dette har du krav på ny båt, eller heve kjøpet. Siden du sikker vil ha denne båten en stund, ville jeg kontaktet importør/produsent for å få fart i saken. Sitér dette innlegget Link to post
hhs Svart 8.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 (redigert) Jeg må ha skrevet feil. Lekkasjen gjelder en ny båt.. og det er en d68 Forhandler skal nå prøve å tette lekkasje for 3 gang... Redigert 8.Juni.2006 av hhs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rormann Svart 8.Juni.2006 Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 (redigert) Forbrukerkjøpsloven gir i utgangspkt selgeren TO forsøk på å rette en slik feil hvilket betyr at du nå eventuelt kan vurdere å kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Lurt å minne selgeren på kjøpslovens krav og hvilke rettigheter du har. FORBRUKERKJØPSLOVEN § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn TO avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Redigert 8.Juni.2006 av erikwand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juni.2006 Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 Jeg ville definitivt gå for en omlevering! Som et alternativ kan være å forhandle frem et betydelig prisavslag, men uansett forutsatt at skaden kan/vil bli forskriftsmessig reparert. Et alternativ til prisavslag kan være at forhandler gir deg et plaster på såret i form av f.eks. en kartplotter eller lignende. Husk at ved en omlevering vil forhandler sitte med en brukt båt med reparasjoner og den vil måtte selges med et betydelig prisavslag i forhold til en ny båt. Forhandler vil da plikte å gjøre ny kjøper oppmerskom på den skade/reparasjon som er utført da denne, uten tvil, må anses som betydelig! Du sitter med forhandlingskortene på din hånd, ditt valg om/hvordan du ønsker å benytte disse. Lykke til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.