Jump to content

QMI På Nytt Bravo2X Drev - Resultat


slettet

Recommended Posts

Ja jeg var like skeptisk jeg når jeg satte fart på motorene mine første gangen, likte lyden dårlig. Hadde en tråd her om det forresten. Raklingen kunne også høres etter sjøsettingen og selger av motorene sa lyden var som den skulle, han solgte meg ikke drevene. Når jeg tenker meg om så kan jeg ikke huske å ha registert denne lyden i det siste, men det er vel som klokken i stuen, en hører ikke det man er vandt til...

Link to post
Share on other sites

Har nå kjørt 5-6 timer med QMI på drevet, men jeg har akkurat samme raklelyden som var der tidligere. Har ikke noen referanse på temperaturen, så den vet jeg ikke noe om.

 

hvis du har dieselmotor antar jeg at raklingen vansklig kan forsvinne med qmi pga dens hardere gange.

 

raklingen som sådan ser jo ut til å være "normal" men med en veldig stillegående bensinmotor som min blir det lett ubehaglig.

 

for meg er det viktigere at temperaturen i drevet er gått vesentlig ned under drift.

Link to post
Share on other sites

hvis du har dieselmotor antar jeg at raklingen vansklig kan forsvinne med qmi pga dens hardere gange.

 

raklingen som sådan ser jo ut til å være "normal" men med en veldig stillegående bensinmotor som min blir det lett ubehaglig.

Er det ikke tannklaringen som lager denne lyden? Tannhjulene blir vel ikke større med qmi?

Link to post
Share on other sites

nei og jo.... det legger seg faktisk et belegg som er noen micron på flatene.. men tror at det at raklelyden forsvant på mitt drev rett og slett kom av at "the internals" løp mykere.

 

denne effekten vil man nok ikke merke på dieselen som jo har 6 markante start/stopp pr 2 omdreininger i motsetning til en 8 hullet bensinmotor... men raklingen som sådan er nok av underordnet betydning selv om den absolutt ikke er noe fornøyelse å observere...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...