Jump to content

Hjelp! Trenger slepehjelp Solvik-Hovedøya (indre Oslofjord)


Herman

Recommended Posts

Jeg står på land. Båten er stoffet og polert etter alle kunstens regler, noen ventiler er skiftet og alt er klart til sjøsetting. Problemet er at motoren henger i stropper oppunder dekk, og giret nekter å gå i annet enn forover. Se denne tråden. Jeg har ikke noen beskrivelse/manual/monteringsanvisning for giret, så før jeg får dette kommer jeg ingen vei uten hjelp.

 

Jeg skal reise bort, og blir borte til søndag kveld, men har avtalt med Solvik Båtforening at jeg sjøsettes klokka 0900 mandag morgen.

 

Noen som kan hjelpe meg? Båten er en 33 fots seilbåt på 5900 kg (ifølge trucken på Solvik) Jeg kan nok seile det meste av veien, men jeg trenger hjelp ut av havna og til åpent farvann. Jeg kan nok snike meg til å ligge et par timer ved brygga, så en ettermiddagstur på mandag er også en mulighet.

 

Ankerdram, evt. i form av take-away (fremdeles noen flasker i kjølsvinet) tilbys i tillegg til evige takksigelser og gjentjenester.

 

Ta gjerne direkte kontakt på mobil: 4781 9146

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Flott, da ser jo dette ut til å ordne seg! jeg er avhenig av mobilen for tilgang til baatplassen fram til søndag kveld, så det greieste er hvis vi kan avtale nærmere detaljer på mobil/sms. mitt nummer står i det første innlegget.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fortøyd båten i båsen sin igjen. Tusen takk til Caluna for hjelpen. :flag:

 

Før avgang ble motoren senket ned på fundamentene, og mesteparten av verktøyet og utstyret som lå spredd rundt i båten ble ryddet unna. Så ble propellakslingen fiksert og bundet opp så pakkkboksen ikke skulle lekke så mye. Caluna bukserte meg ut i åpent farvann, og med en grei sønnabris seilte jeg derfra mesteparten av veien selv. Vinden varierte en del, så jeg hadde alt fra 1,2 til 6 knop på loggen. Caluna ventet i den andre enden og hjalp meg de siste metrene inn. Det var tilstor hjelp, siden jeg var alene ombord. Det hadde vel gått bra å gjøre det alene også, men det er alltid fint å få litt hjelp. På toppen av det hele fikk jeg skyss tilbake til Solvik, hvor bilen stod og ventet. Til alt overmål var det opphold i regnbygene mens jeg seilte også. Alt i alt en fin tur på fjorden.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...