Jump to content

Husket ekstra elektronikkhjerne til HDI Dieselen da? ;-)


slettet

Recommended Posts

nå som sesongen står for tur regner jeg med at alle dere med nye common rail dieseler har husket å kjøpe en ekstra reserve elektronikk enhet til styringen av injectionsystemet for HP dieselen deres?

 

i tillegg til drøss med resevesikringer osv da.

 

kjekt å ha.

 

velkommen til bensinklubben - vi har jo alltid dobbelt sett av alt slikt liggende i båten.

 

synd det koster så utrolig mye mer når man har diesel men, men....

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alltid like morsomt når bensingutta argumenterer for bensinmotorens fortreffelighet... Får liksom et inntrykk av at det er for å lette litt på egen samvittighet :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hva er dette- å eh...hm.... en bensinmotor? Ja, den støpejernsklumpen som gir kraft til aggregatet og som ble konstruert på midten av forrige århundre? Er der elektronikk på disse tro? Muligens en kondensator på fordeler.............?? :yesnod::smiley::wink: Disse veteranmotorene har vel også sveiv... :wink:

 

 

 

 

Cirkeline

(tidligereXD3P)

 

NB: Har nå gått fra motorrommets mørke med støy og varme og opp i dagslyset til sommerdagens svalende vind. Puh.... det var jo like varmt her oppe. :smiley:

Redigert av Cirkeline (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva er dette- å eh...hm.... en bensinmotor? Ja, den støpejernsklumpen som gir kraft til aggregatet og som ble konstruert på midten av forrige århundre? Er der elektronikk på disse tro? Muligens en kondensator på fordeler.............?? :

_eehhh... - er det ikke radiorør på disse, montro?? :lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

neida, men nå har oljebrennerene deres havnet i samme elektroniske "suppa" med unntak av at deres elektronikkenheter er laget i mye mindre antall, er mye dyrere og ikke på langt nær er like gjennomprøvet.

 

kan jo nevne at GM alene - som jo leverer basismotorene til svært mange innenbords bensinmotorer produserer noe sånt som 10 mill biler/motorer i året mens de siste salgstallene jeg så for båtmotorer totalt på verdensbasis var 800 000 eller så....

Link to post
Share on other sites

Med all respekt, min herre; dine påstander her tror jeg bare står på ett eneste skjørt vaklende ben :wink: - du liker nok bare å erte opp en diskusjon, du.... :lol::lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Med all respekt,

ja

 

min herre;

ja

 

dine påstander

facts!

 

.... tror jeg bare står på ett eneste skjørt vaklende ben :wink: -

det kommer an på hvordan en ser det...

 

 

du liker nok bare å erte opp en diskusjon, du.... :lol::lol:

tjaaa....... :wink:

 

vi får gjøre opp status når sesongen er over......

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

sett en sabb g10

Ja, jeg har både sett, hørt og blitt ristet av en sånn sak bygget på teknologi svakt divergerende fra dampmaskinens.

Du skal ikke lenger enn til Marnas MD5 for å finne en bedre motor som bråker og rister mindre og som også tar mindre plass.

 

g!0. Great oglimoglio.

Link to post
Share on other sites

Har fått solstikk og er svak............ :confused:

 

En motor så inderlig fin,

den kunne jo gå på bensin,

Med "gasser" så store,

Under dørken den "tore"

ei stanse på reisen helt fram.

 

Båten, ei kjøres til land

for motor den er ei i stand

Bensinen den drikker

oljen den slikker

den lider jo nok ja, litte grann.

 

En "godklump" i båten vår satt

det var jo så synd, kjære skatt

bensinen ble dyr

og kronene flyr

nå ønsker jeg diesel med fart.

 

Vår motor så inderlig fin

den går jo ei mer på bensin

den brummer så flott

med litt diesel på topp

for hva mer kan man ønske seg nå.

 

 

:flag::sailing::wink:

 

Cirkeline

(XD3P)

Link to post
Share on other sites

da kan du vel enkelt liste opp de 10 punktene som skiller den fra alle andre marinemotorer også skulle jeg to?

Fortell, fortell :cheers:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...