Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?

Batdilla

Recommended Posts

Dette er for 24 V DC opplyser selgeren. Er det noen av dere "kjennere" (Lars, Posseidon,?) som vet om det er lett å endre denne til 12V?

Det kunne være fint med denne gamle kvalitetsboksen i tillegg til min nåværende som har DSC.... :cool:

Redigert av fredriksen (see edit history)

Dette er for 24 V DC opplyser selgeren. Er det noen av dere "kjennere" (Lars, Posseidon,?) som vet om det er lett å endre denne til 12V?

Det kunne være fint med denne gamle kvalitetsboksen i tillegg til min nåværende som har DSC.... :cool:

Dette lurer jeg på også, jeg har kjøpt en slik Rolls Royce av en vhf :yesnod: men min er også 24v.

Det lyste riktinok i den når jeg satte på 12v, men det var ikke noe liv da jeg brukte en omformer fra 12-24v.

Kan være at omformeren er ødelagt selvfølgelig.

Det ser ut som det står 12 Volt på tilkopplingen. Kanskje den er bygget om til 24 volt??

Da må det kunne endres tilbake til 12 Volt.

Jeg forstørret bildet av baksiden.

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

En av de mest vellykkede seilbåt-båttyper i tre (mahogny?) SKAW 26 til salgs for SEK 5.000,- // bare så synd at det er i Stockholm!!! Grrrrr.... :headbang:

"Skaw 26" Segelbåt i trä 7,88x2,33m 5000:-

Et bilde av en maken båt -

Men, ikke missforstå! Det er IKKE den i Stockholm!)

Bilde

Flere bilder av en ferdig renovert / oppusset SKAW 26 her!

Dette er en "våt drøm" for en som liker trebåt i utgangspunkt, seilbåt av den klassiske typen, og samtidig setter pris på god, gammelt håndtverk!

Har vanskelig for å styre meg nå......... :wink: Hvor mye tror du transporten av en slik båt fra Stockholm til Fredrikstad vil komme på?

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Har vanskelig for å styre meg nå......... :wink: Hvor mye tror du transporten av en slik båt fra Stockholm til Fredrikstad vil komme på?

Først og fremst, jeg skal gjerne bidra med kronerulling for deg Walter, om du klarer å overgå sist slepetur du bedrev med. Bedre underholdning skal man lete lenge etter !!!

Ergo, så betyr jo det at du frakter den på vannet, ikke sant ?

Men om målet ditt er å dempe din kjøpe-iver, så kommer den her : Hvordan i all verden kan du fiske fra et slikt kommende smykke :wink:

Dette er en "våt drøm" for en som liker trebåt i utgangspunkt, seilbåt av den klassiske typen, og samtidig setter pris på god, gammelt håndtverk!

Vannveien fra STockholm er vakker. Først Stockholms skjærgård, så ned mot Västervik - men ikke helt frem. Gå opp i Gøta Kanal - og over innlandshavene- kom ut ved Gøteborg - og du er nesten hjemme. Vakkert definitivt. En av mine våte drømmer er å ta båten den veien - men stoppe i Västervik Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jasså, besøke Windy, tenker jeg....... :cool::cool::lol:

I Storebro's gamle lokaler...

Nja - den delen er ikke en del av den våte drømmen. Västerviks skjærgård er vakker - de velinformerte hevder at den er vakrere enn Stockholms skjærgård. Faktisk en nordmann som driver et sted som heter Idø i skjærgården der. En gammel losstasjon som er ombygd til restaurant og konferansesenter.

Bilde

Bilde

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Det er bare å "hive seg på telefonen", bastard!

Du er jo ikke ukjent med å handle usett, fra disse kanter av landet....... :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hvorfor ikke. Den ligger jo på vannet.. :wink:

Nåværende eier har opparbeidet seg flere hundre tusen kroner i dagbøter fordi han har nektet å flytte den fra kaien sin. Han søkte om å få bygge sjøhus, fikk avslag og bygde derfor på en lekter i stedet. Noe som ikke falt i god jord hos de lokale myndigheter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...