Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Fåes Prinncess som sjark a :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nei - men i hvertfall nesten. De har jo store, åpne akterdekk. I fjor observerte jeg en V42 med to herrer som pilket. De satt i hver sin fluktstol på badeplatformen :lol:

Sunseeker har derimot en sjark lignende båt. Leveres med 2 motoralternativer. Enten innenbords eller utenbords. Innenbords tror jeg er 2xD6 360. utenbords er 3xYamaha 250. E'kke så langt fra sjark dette :wink:

Bilde

Bilde

Som du ser har den fiskestenger og alt.. til og med en do med vask slik at man kan vaske av seg de værste blodrestene

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jooooo   Bitteliten, dette er laaangt i fra alle sjarker jeg har sett i alle fall!!  :wink:

Men fin var'n--

mvh

Jan S

<{POST_SNAPBACK}>

They are Brittish you know :wink: Gjør godt over 40 knop med utenbordsmotorer - og i følge tester jeg har lest bryr den seg ikke nevneverdig om bølger opp til 3-4 mter. Så forskjellen fra en sjark må i så fall være at denne ikke ruller så mye i sjøen Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var innom Bildøy båt & motor, Yanmar-pusheren i Bergensdistriktet.

Med tanke på at nyere brukte dieselmotorer kan være vanskelig å få tak i, tenkte jeg å tipse om at de har en 53 hk og en 96 hk Yanmar stående, henholdsvis 2000 og 2001 modell, tror jeg.

Tlf: 56 33 12 20

Link to post
Share on other sites

 

Det er en uting med disse båtene som står på Finn med salgspris 1.- eller at de gis bort.

Dette er kun noe selgeren gjør for å få napp.

For en stund siden ble jeg trukket med til Gjemtbortbukta på mørkeste Tjøme for å se på en skadet With som skulle selges for 10 kroner. Når vi først var der, skulle eieren ha 3000.- for den.

Det er INGEN som betaler flerfoldige hundre kroner for en annonse på Finn for å gi bort en båt eller å selge den for en krone.

Uttrykket svindel er nærliggende.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Akkurat den uttalelsen er arkivert og behørig brent på CD, og skal trekkes frem når Hr. Suzuki en dag poster "I min nyinnkjøpte Comfortina er det ............." :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror det blir en Rasmus....... :lol:

(halvgardering Malö40 )

 

 

men du Suzuki, jag har en spekulant på din gummibåt, är den til salu ?

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

isåfall kan du ju ha Balladen som 'reservdelsbåt'.... :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Kjenner du Øystein Sunde ?” Det som var iorden på den båten han hadde, var akkurat det som var I orden på den gamle. Så da sto han der, med dobbelt av alt, både det som var rett & det som var galt...”

 

 

Akkurat den uttalelsen er arkivert og behørig brent på CD, og skal trekkes frem når Hr. Suzuki en dag poster "I min nyinnkjøpte Comfortina er det ............." :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Comfortina ? Neppe. For mye fokus på seilegenskaper. Jeg trenger ”hytte på sjøen, m/mast på” jeg vettu. Har kastet blikket på neste båt ut, men det blir nok ikke i år. :rolleyes:

 

 

 

Jag tror det blir en Rasmus....... :lol:

(halvgardering    Malö40 )

Mja, for dyre. Men svensk, blir det nok. Eller engelsk ( ! ) om jeg klarer finne en som ikke har mer pest enn plast. Moody 33 kanskje ? Eller Norsk.. eller noe annet... :crazy:

 

men du Suzuki, jag har en spekulant på din gummibåt, är den til salu ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kjenner meg, alt jeg har, er tilsalgs om prisen er rett. Men – den jolla liker jeg faktisk ganske godt, så gratis blir den ikke. Sleper faktisk langt lettere enn min forrige, en Arimar 240 som veide under halvparten. Men den trenger vekt i hekken, enten jollemotoren, eller etpar 10 literskanner. Fint sted å oppbevare bensin / diesel egentlig, med tanke på brannfare osv.. Men by iveg, så ser jeg an :yesnod:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Coop Byggmix sel diverse båtolje til trebåt for tida..

 

Owatrol D1: 259,- for 3 liter

Owatrol D2: 298,- for 3 liter

Owatrol Edelolje: 129,- pr liter

Owatrol Teakolje: 140,- pr liter

Owatrol Penetrerande Olje: 140,- pr liter

 

Er litt usikker på om prisen på Edel, Teak og "Penetrasjonsoljen" er så veldig mykje billegare enn andre stadar, men D1/D2 er i alle fall billegare enn det eg har funne andre stadar i fjordafylket..

 

(Klikk på lenka for å finne din næraste Coop Byggmix-butikk)

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

 

Forland Plattgatter - Olida.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...