Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Som sikkert mange andre her inne bruker jeg litt for mye tid på finn.no/baat, uten at jeg går med akutte kjøpeplaner. Innimellom "finner" jeg tilsynelatende gode kjøp, som f. eks denne:

Fairline 36 Turbo

 

Det er sikkert en god grunn til at den er et godt kjøp -- jeg blir mistenksom av å se hvitmalt innredning som originalt ble levert i teak. Den ligger til samme pris som min lå, og er nyere og finere med større maskiner ... merkelig.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Som "back-up" er den jo greit å ha - den spiser jo ikke mye når den bare ligger i en skuff - den kan alltids gi deg en posisjon, i-alle-fall...

 

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Den Ligger på CH Islands

den fairlinen. Importer den selv og gjør et enda bedre kjøp :smiley:

http://www.boatshop24.com/web/en/suchen/m/...p;totalcount=20

 

Enten så har han prutet den ned mye, ellers er det uten hk og mva den prisen på finn.

 

Pris båt: 762000

HK: 603hkx143,50=87822

+mva=1062277,5

+mva på frakten.

mistenker at denne går billig der nede

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Kansje rundt påsketider blir det enda bedre kjøp tipper jeg , da nærmer det seg sesong og da skal folk bli kvitt båtane om ikke før . Regner med at prisane vil gå ned endel mere ettervært , men på dyre båter . Fra 1.5 mill å oppover kansje , prøver å selge jeg også så har blikket med på finn . Men må ned i pris på det jeg selger , går jeg mere ned nå så kan jeg vel snart gi den bort .Synd at det er sånn , men ikke mye å gjøre med . En ting er jo å få lite for den du selger , men kansje du får desto mere avslag på neste kjøp selv . Da går jo regnestykket litt mere opp å ser penere ut , men skal du bytte / selge så må prisen ned . Flere som vil ha båten min , 2 stykker venter på svar på båtplass og 1 på lån tipper jeg . Så da er det jo bare å vente å håpe , kansje det blir ny båt til jul ;)

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

THORLYN , ta en utregning på denne .

 

http://www.yachtworld.com/boats/2003/Princ...rto-Banus/Spain

 

legg till 120 000 nok i flytting til Norge , og se hvilket regnestykke du kommer til , 143,50 i hk avgift pluss moms og 25 prosent moms.

 

så kan du sammenligne med denne , så kan du lure på hvorfor de smarte ringer meg .

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

 

 

Er en annen båt på Finn.no nå som står i Norge som jeg levert , kunden vil tjene 1 000 0000 etter pruting når han selger... så kan dere lure hvilken båt det er..

Link to post
Share on other sites

Det er slik at du skriver en kontrakt (bruk gjerne en standarisert). Du besiktiger båten og kjøper den som forevist. Skulle det dukke opp skjulte feil/mangler som selger skulle/burde vist om står han rettslig til ansvar for det. Er det ting du som kjøper burde sett er det deg som står igjen med "svarteper". Hvis du kjøper en båt uten å ta den på land kan dette noteres i eget punkt hvor selger f. eks. garanterer for tilstand. Slikt må avtales og nedskrives i kontrakten.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

HJELP -Tråden er bortført og misbrukt av kranglefanter :lol:

 

Tilbake til det som var trådens egentlige hensikt, å diskutere gode kjøp på finn.no:

Tipset fra sap_2000 (Skorgenes Sonic 375) synes jeg er spennende. Annonsen er oppdatert og den selges på mandag til høystbydende over 400k. Noen som kan anslå hva det vil koste å få denne fraktet til Oslo?

Link to post
Share on other sites

Den skuta var staselig, men akk så mye over mitt budsjett.

 

Et søk på ordet "konkurs" gir ikke så veldig mange treff;

Finn-søk på stikkord "konkurs"

Jeg tippet det var flere.

Ellers synes jeg denne annonsen er litt snodig:

Mariah daycruiser

Her har selger lagt ut intet mindre en 19 bilder av eksteriøret, og 0 av interiøret. Merkelig, men sikkert et bra kjøp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...