Taucher Startet 21.Juni.2006 Del på Facebook Startet 21.Juni.2006 Jeg fyller 16 om ikke så altfor lenge, og da vil eg kjøpe ny motor til min 12,5 with(ikke 442) den er godkjent for 40 hk, jeg har nå 9,9\15 på den og den klarer 22 knop i fritt fall og med kjøttkaker til middag...forige eier hadde 30 hk og da klarte den 26(jeg pusset opp båten og fjernet ca. 0,5 cm bunnstoff som varså gammelt og klumpete at du ikke tror det før du ser det) I min ORGINALE brosjyre fra 1973 står det at den klarer 35 knop med 40 hk det jeg lurer på er: hvor stor og hva slags motor burde jeg velge? jeg har endel kroner , men jeg vil helst bruke max. 25000 på den hvis ikke det er veldig mye å hente på å bruke mer eller kjøpe ny... Mvh. Selleri||With Vitsi Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Jeg ville sett etter en 3-syl Yamaha 30 eller 40Hk som er ca 10 år gammel eller nyere. Om du får tak i en som er tatt godt vare på har du en kjempemotor i mange år. Om du tenker på å kunne kjøre vannski e.l, er det er fordel å ha stor nok motor. (40 hk) Du skriver ikke om det er rattstyring i båten din. For motorstørrelser over ca 20 hk synes jeg det er en fordel med rattstyring. "Dødmannsknapp" er også ett must i en slik farkost. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Jepp, let på FINN og se etter en YAMAHA 40 fra 1995/6 og nyere... Det er kort stamme, ikke sant? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Taucher Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 den har rattstyring og er ganske lukket... Sitér dette innlegget Link to post
Håvard Straume Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 (redigert) Klarte den 22 knop med 9,9 eller 15? vurderer å kjøpa ein sånn sjøl, høres ut som ein god båt Redigert 24.Juni.2012 av Håvard Straume (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/97671-with-vitsi-13-prosjekt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.