Jump to content

Hvilken motor skal jeg kjøpe til 12,5" With?

Taucher

Recommended Posts

Jeg fyller 16 om ikke så altfor lenge, og da vil eg kjøpe ny motor til min 12,5 with(ikke 442) den er godkjent for 40 hk, jeg har nå 9,9\15 på den og den klarer 22 knop i fritt fall og med kjøttkaker til middag...forige eier hadde 30 hk og da klarte den 26(jeg pusset opp båten og fjernet ca. 0,5 cm bunnstoff som varså gammelt og klumpete at du ikke tror det før du ser det)

I min ORGINALE brosjyre fra 1973 står det at den klarer 35 knop med 40 hk

det jeg lurer på er: hvor stor og hva slags motor burde jeg velge?

jeg har endel kroner , men jeg vil helst bruke max. 25000 på den hvis ikke det er veldig mye å hente på å bruke mer eller kjøpe ny...

Mvh. Selleri||With Vitsi :sailing:

Jeg ville sett etter en 3-syl Yamaha 30 eller 40Hk som er ca 10 år gammel eller nyere.

Om du får tak i en som er tatt godt vare på har du en kjempemotor i mange år.

Om du tenker på å kunne kjøre vannski e.l, er det er fordel å ha stor nok motor. (40 hk)

Du skriver ikke om det er rattstyring i båten din. For motorstørrelser over ca 20 hk synes jeg det er en fordel med rattstyring. "Dødmannsknapp" er også ett must i en slik farkost.

Lykke til

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...