Draco/stvg Svart 28.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 (redigert) hei igjen Observerte båten din/deres til havn på den kommunale bryggen i Snik i dag da jeg kjørte forbi i jobbsammenheng Ang tanken din vil jeg tro at du kun trenger å åpne opp sugeslangen/røret på tanken og sjekke at den rekker ned til bunn sånn ca: midt i tanken så vil den ikke suge mere luft før tanken er omtrent tom . kan jo være att uttaket er montert langt fremme og muligens litt høyt fra bunn så den slurper luft i bratt motsjø evt henge på en slange /rør så den kommer lenger bak i tanken bare en tanke fra min side Jo det høres kansje ikke så dumt ut. skal sjekke det imorgen,da vi kommer frem. Men jeg har fått bestillinga med filtre å nye slanger. Må sjekke,kansje det er dårlig dato på slanger å det trenger seg luft inn. Men forhåpentlig-vis så kommer vi over "Lindesnes" Natt til Fredag,med litt mer rolig sjø.. Redigert 28.Juni.2006 av Draco/stvg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco/stvg Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 (redigert) Er det mulig å se ned i tanken via en inspeksjonsluke? Hvis det er mye dritt i bånn så tror jeg du kan klare å se det hvis du kommer til. ***Nei ikke mulighet for å se ned i tanken. nesten 300L tank. ca 250L igjen. Hvis tanken er lang og tynn, med opptak fremme i tanken, så skal det ikke så store forbruktet til før du begynner å suge luft / luftbobler i "oppoverbakke".... Stemmer nok det ja... Går som en "klokke",utenom i stiv kuling... som SveinH sier, så liker ikke disse Fordene luft i det hele tatt, og maskinen vil vel miste en eller to sylindre først (miste fremdrift), for så å stoppe helt .... hvis den fortsetter å svive, eller starter uten å måtte lufte er du egentlig heldig. ***Stemmer det du sier der. en stund når vi fikk startet igjen så svev den ikke på alle sylindere. Ja Etter som jeg forstår dette så har vi vert veldig heldig å klart å starte igjen gjentatte ganger uten å lufte. En liten dagtank nede i kjølsvinet (lavere enn hoved tanken) og opptak fra denne til maskinen bør fungere OK. (husk dreneringskran i bakre del hvis det blir en permanent løsning, da vann og annen grums vil samles i dagtanken fra hovedtanken) Andre muligheter finnes også, men ikke lett uten å måtte "fikse" på hovedtanken... Ikke noen morsom tur, men sikkert erfaringsrik .... ***Ja det er jo aktuelt hvis vi ikke får til noe annet. Men jeg tror nok hele problemet ligger i tanken. For tanken er lang å smal,å slangen ligger langt fremme. å i oppoverbakke er ikke slangen lang nok i tanken. Turen var helt topp så lenge det varte,utenom da vi nermet oss land sidelengs. Da gynga det fælt,hehe noe nytt i denne saken mener jeg oppserverte at båten hadde reist fra Snik ...regner med de har forflyttet seg videre forbi Lindesnes og motbakker ***Nei vet ikke om det er "snik" det heter der den ligger,men det er "båløy" tror jeg det heter. bak en stor molo, et marine senter der med ei kjempe koselig å behjelpelig FRUE som jobber.. Reiser mot stavanger natt til Fredag,hadde planlagt inatt,men det annbefalte ikke de i fyrvakta (lindesnes) som vi har god erfaring med etter hvert. Redigert 29.Juni.2006 av Draco/stvg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco/stvg Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Takker alle for den hjelpen vi har fått. Tror det vil løse problemet vårt. Å håper vi klarer å komme oss over Lindesnes (fyr) denne gang God sommer til alle på Baatplassen.no, Kjempe nyttig "nettside" Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Atco Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Lykke til med rundingen.......og håper på lite vind. Jeg og en kompis gikk andre veien her om dagen og det var et "æventyr". Kjørte strekket Haugesund, via Egersund og til Mandal tirsdag med en Scand Baltic. Vi passerte Jæren i frisk bris/liten kuling og runda Lindesnes kl. 2200 på kvelden i stiv vestlig kuling , (i.flg fyrvokteren som vi hadde telefonkontakt med) men hele tiden sjøen bakfra. Believe me......det var litt sjø ja........... Men det var en fantastisk opplevelse å ha gjort det, og fint å ha prøvd båten i det grøvste jeg har vært med på, og sannsynligvis aldri vil være i nærheten av igjen. Ble sinnsykt imponert over hvordan Balticen takla dette (ingen tvil om at stor motor var til god hjelp når det var som brattest) og kan ikke skjønne annet enn at den er en god sjøbåt..... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.