prikk Startet 24.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2006 Har fått hull i gummibåten - må lappe den. Det følger ikke med instruksjoner i "lappesettet". Skal det påføres lim på båten OG på lappen? Skal den tørke litt før lappen settes på båten? Andre ting jeg må huske på? Takker på forhånd for gode og nyttige svar! Mvh Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 24.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2006 Jeg har akkurat montert snap-davit braketter på min gummibåt. 3 lag med lim på begge deler (båt/lapp). 10 minutter mellom hvert lag, og det sitter som bare det! Vasket av med aceton først. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2006 (redigert) Lappet achillesen(neopren/hypalon) min med 2komponent lim , og instruksene der sa 1 lag med lim, vent 30 min, 1 lag til , vent 5-10 min, eller til det såvidt er klebrig før det settes sammen. Som Nøtterøy sier, viktig å gjøre godt rent først. F.eks gamle limrester må bort. Forresten , noen som vet om et bra sted å der de fører reservedeler til gummibåter , som f.eks årefester, taufester etc..? Redigert 24.Juni.2006 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nefertiti Svart 24.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2006 Har hørt et tips om å bruke noe guffe for å reparere gummistøvler. Fås kjøpt hos sportsforretninger. Noen som har prøvd dette (på gummibåt?) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2006 Aquasure eller Liquisole du tenker på? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
prikk Svart 25.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2006 Takker for svar...båten er lappet! Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Nidelv 24 Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Lappes gummibåten med eller uten luft ? Håper på kjapt svar.... holder på nå... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Ikke at jeg har lappa gummibåt før... Men min logiske sans sier uten luft. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
sebba2 Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Jeg gjorde det nettop og det er best med luft hvis det ikke er i hull i pølsene. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Golden Gate 37 Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Jeg var meget fornøyd med den "invortes" behandlingen de selger på f.eks Maritim. Hadde mange bittesmå hull som kunne identifiseres ved å spraye på såpe. Det var mange nok til at hele gummibåten ville være dekket med lapper.... Kjøpte en slik liten flaske som jeg helte inn i kammerne, pumpet båten opp kjempehardt, og rullet den rundt for å spre stoffet. Dette trakk så tydeligvis inn i de små hullene, og båten ble flittig brukt resten av sesongen. Jeg er spent på om dette fremdeles holder etter lagring i minusgrader hele vinteren, men spanderer gjerne en ny slik flaske for å prøve å forlenge livslengden til båten enda et år. (Zodiac fra 80 tallet - orange og svart) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.