Jump to content

Lappe gummibåt

prikk

Recommended Posts

Lappet achillesen(neopren/hypalon) min med 2komponent lim , og instruksene der sa 1 lag med lim, vent 30 min, 1 lag til , vent 5-10 min, eller til det såvidt er klebrig før det settes sammen.

Som Nøtterøy sier, viktig å gjøre godt rent først. F.eks gamle limrester må bort.

Forresten , noen som vet om et bra sted å der de fører reservedeler til gummibåter , som f.eks årefester, taufester etc..?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 1 år senere...
  • 4 år senere...

Jeg var meget fornøyd med den "invortes" behandlingen de selger på f.eks Maritim.

Hadde mange bittesmå hull som kunne identifiseres ved å spraye på såpe. Det var mange nok til at hele gummibåten ville være dekket med lapper....

Kjøpte en slik liten flaske som jeg helte inn i kammerne, pumpet båten opp kjempehardt, og rullet den rundt for å spre stoffet.

Dette trakk så tydeligvis inn i de små hullene, og båten ble flittig brukt resten av sesongen.

Jeg er spent på om dette fremdeles holder etter lagring i minusgrader hele vinteren, men spanderer gjerne en ny slik flaske for å prøve å forlenge livslengden til båten enda et år. (Zodiac fra 80 tallet - orange og svart)

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...