Jump to content

Defekt batteri? Lav spenning


nordan family 27

Recommended Posts

:flag: Hurra!

 

Ladelampen lyste ikke når motoren ikke gikk. Men det var 12.5 volt i lampa - så ved å ta ut og sette inn pæra så verden ganske annerledes ut - turteller og lading syntes nå å fungere. Målte 15.1 volt på dynamoen, 14.15 på batteriet, og batt-meteret på instrumentpanelet steg etterhvert til 14.2-14.3. Så da ser det ut til at det hadde en forholdsvis enkelt løsning.

 

Og så lærte jeg en del om dynamoer, strøm og koblinger som jeg ikke kunne fra før. Tidligere eier har også sendt meg noen IM om hvordan ting er koblet i båten etc. Så i sum lærte jeg en hel del.

 

Var såpass fornøyd i dag at det gjenstår å gå over øvrige koblinger på dynamoen - får ta det siden.

 

Tusen takk for all hjelp!

 

nordan family 27

Link to post
Share on other sites

Grattis :cheers:

 

Utrolig hvor lite som skal til av og til. Det er MANGE som ikke aner hvilken funksjon ladelampen har, annet enn å indikere manglende lading...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...