pete Svart 27.Juni.2006 Del på Facebook Svart 27.Juni.2006 Jeg gjentar, det er en passasje som kan brukes om man stikker mindre enn 130 cm. Min tegning viser kun passasjen som må skje på N.side av grunna i løpet. Denne passasjen har vært arbeidsveien min i et par år, så jeg mener jeg er kjent.(bor på Tjøme, jobba i Sandefjord, 55km langs veien , 2,5 nautiske + 8 km på sykkel, det avgjorde saken, morsommere med bår enn bil, men det var IKKE medvirkende til at jeg tok jobb i sandefjord.) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sailorboy Svart 27.Juni.2006 Del på Facebook Svart 27.Juni.2006 Ser ut som om det kommer til å bli livlig trafikk i sundet i sommer... Her er et lite utsnitt fra et detaljert kart over området. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Ser ut som om det kommer til å bli livlig trafikk i sundet i sommer... Ja det tenkte jeg også på. Alltid litt morro når du tror du har et "litt sært" spørsmål, og så viser det seg at mange andre er interresert. Nå her vi 3 kartutsnitt, 2 havneskisser og 2 luftfoto. Ditt kart så detaljert ut, sailorboy, hvor er det fra ? (Det er jo fristende og tro at detaljert = nøyaktig, men det er jo ikke nødvendivis sannheten) Er hver eneste fortøyningbolt merket ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sailorboy Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Tok meg friheten til å kopiere et lite utsnitt av et kartblad fra Den Norske Los 2. utgave fra 1993. Forstår det slik at det er Statens Kartverk som er ansvarlig for kartbladene i boken. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 13.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2006 (redigert) Hei igjen ! Jeg måtte jo prøve meg igjen. Her svinger jeg mot passasjen. Skvalpeskjæret kan sees såvidt mellom det flate skjæret og trebåten. Det er ikke mye å gå på her. Dybden sank brått til 1 meter, men det er ikke sikkert at jeg traff den dypeste delen av renna. (litt mye reflekser på ekkoloddet) 1 meter synes jeg er lite, selv om jeg har beskyttet propell. Og så var passasjen ved Vakersholmen beseiret. Passert uten å være nær bunnen på 3 forsøket. Gerhard Redigert 13.August.2006 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 Og så var passasjen ved Vakersholmen beseiret. Passert uten å være nær bunnen på 3 forsøket. Gerhard Vil det si at du de to første gangene var nedpå? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 13.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2006 Vil det si at du de to første gangene var nedpå? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 jeg kjørte forbi der i dag - og tenkte da på denne historien. Jeg går inn fra Østsida jeg - har ubeskyttede propeller som koster 15000 kr/stk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 13.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2006 Jeg går inn fra Østsida jeg - har ubeskyttede propeller som koster 15000 kr/stk Enig. For små marginer for deg. Gerhard P.S. Mine 2 grunnberøringer var før jeg fikk tipsene i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 Vil tro at det ikke er mange andre som har kjørt Nidelv 28 gjennom her..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MrAnders Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 jeg kjørte forbi der i dag - og tenkte da på denne historien. Jeg går inn fra Østsida jeg - har ubeskyttede propeller som koster 15000 kr/stk Har noen veldig like propeller, og jeg har gjennom årene faktisk utviklet egne nerver som går ned i drevene, via hjertet og deretter over i lommeboka. Er jeg på (u)tur, og får propellangst, så tilter jeg drevene opp og går for en motor. Halv pris hvis bunnkjenning, og et helt drev til å karre seg hjem med. Med drevene tiltet opp - så kan også propellene komme til å overleve hvis man har litt flaks med bunnforholdene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sigurd Svart 14.August.2006 Del på Facebook Svart 14.August.2006 Vil tro at det ikke er mange andre som har kjørt Nidelv 28 gjennom her.....Har vært gjennom der.... på springflo. Ellers kommer jeg gjennom på vanlig høyvann bare inngangsfarta er stor nok. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 14.August.2006 Del på Facebook Svart 14.August.2006 Er jeg på (u)tur, og får propellangst, så tilter jeg drevene opp og går for en motor. Halv pris hvis bunnkjenning, og et helt drev til å karre seg hjem med. Med drevene tiltet opp - så kan også propellene komme til å overleve hvis man har litt flaks med bunnforholdene.Samme her. Vi var nede på 0,6 meter under kjølen i sommer - gikk på feil side av en rød stake på baksiden av Bassholmen der to leier møtes - gikk i 1 knop med drev i beach posisjon og 1 motor i gang. Men vi berørte ikke bunnen. Det var vel omtrent et tynt brevark med vann i mellom båten og leira. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 14.August.2006 Del på Facebook Svart 14.August.2006 - gikk på feil side av en rød stake på baksiden av Bassholmen der to leier møtes på baksiden eller sör om Bassholmen har du mest leire, ikke så farligt men nord om i Nordströmmarna, "der skall man hålla tungan i rett mun" mycket stein o fjell, det beste er o hålla sig i leden, även om det finns en del snarveier der oxo......men då behöver man spesialer o det bör helst vare lite ström oxo. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
BjornLie Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Samme kartet fra Kysteverket sine sider.: (Her var det grunt...) Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 Mellom Grisholmen og Vakersholmen er det utrolig fint å ligge. Et sted man bare må tilbake til. Sett nordover. Her sett sydover. Her pyntes det til St.Hans-fest. Sett sydover fra Grisholmen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.