Jump to content

Armbåndsuret dugger i båten


camcha

Recommended Posts

I ungdommen var det en i gjengen som hadde en uvane med å begynne setningene med: Ikke fordi jeg har noe med det, men…..Han ville allikevel ha svar på det meste.

 

I dette spørsmålet ville han trolig fått et svar omtrent slik: Når utgiftene ikke strekker til så er det jo fritt frem for å gjøre noe artig for de som vil -og kan. :smiley:

Link to post
Share on other sites

roesok sier"Har sansen for denne Certinaen"

Det her dreier seg om to ting:

1Huset, om det er solid og vantett

2 om værket har kvalitet

certinaen har et "DS"værk som er kjent for sin gode kvalitet, Jeg har selv en "DS" hatt i 14 år, gikk i 7 år før første batteri bytte. Jeg har dykket med den endel, og tar den aldrig av ved bading. den er stadig tett :flag:

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

roesok sier"Har sansen for denne Certinaen"

Hadde en større sondering rundt ny klokke i fjor høst. Vurderte da flere, men endte opp med å kjøpe en Tissot PRC200. Kjøpte den i London, sparte vel litt på det. Flott klokke som så langt har fungert prikkfritt. (Men nå hadde jeg den forrige Seiko i 30 år så den har ennå litt å bevise). Certina DS er en flott klokke, men la merke til at Certine er "Big in Norway". I London, og flere utenlandske nettbutikker, er det sjelden du kommer over Certina. Tissot derimot finnes overalt. Uansett er disse to, Certina DS og Tissot PRC200 veldig like klokker, og trolig begge veldig bra!

tissot_prc200.jpg

Tissot PRC200

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Etter at min dyre Seiko ble lekk og urmakeren ikke fikk tak i ny pakning kjøpte jeg Casio

til ca 900 kr. Tallene forsvant og etter batteriskift på garantien var den ikke tett.

 

Har nå i 2 år brukt en navnløs klokke med kompass og timer som står i Watski katalogen

 

http://www.watski.no/www/index.asp

 

Kjøpt hos Karl S Hansen for 550 kr .

 

Meget godt fornøyd er helt tett, problemfri lettlest og lett. Anbefales.

Link to post
Share on other sites

En klokke for hver anledning ?

Har et pent Certina ur jeg arvet fra min bestefar, som jeg bruker som "dress-ur" (ikke dressur)...

Jeg hadde i mange år ett Casio digitalur, som var så pålitelig at det aldri gikk i stykker...

Til slutt virket ikke lyset i den og jeg trengte et nytt solid hverdagsur.

 

Jeg trengte ikke et ur med alle "bells and whistles" kun ett som viser hva klokka er, med sekund og dato visning.

Jeg kjøpte Timex Expedition og er veldig godt fornøyd.

exsped.jpg

Det er solid, vanntett og har oversiktelig urskive med selvlysende visere.

I tillegg Timex's Indiglo belysning, som opplyser hele urskiven med et beagelig grønnlig lys.

Veldig bra når man er ute å seiler om natten.

 

DUGG ??? Var det trådstarteren ville vite om. Nei, dette dugger ikke.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...