Jump to content

Endelig - MorMajor II er hentet!


ter-av

Recommended Posts

Hei - jeg forsøkte også med å koble fra alle landbaserte opplysninger som var lagt inn i MAXI. Men selv da forsvant markør og kurslinje i mange sekunder av gangen, og det tok alt for lang tid å zoome. Ikke bra!

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Det ble en humpete, men flott tur fra Askøy ved Bergen til Oslofjorden. Alt var ikke som ventet da jeg skulle hente båten, og forunderlig nok fikk vi behov for en snekker underveis. Men alt i alt har båtdrømmen så langt vært en glede, og innstillingen hos båtbyggeriet Viksund fortreffelig.

Flere detaljer og fotos på hjemmesiden vår. :flag:

 

mvh

ter-av

Gratulerer med ny, stor og lekker båt :flag:

 

Det er en interessant beretning du har skrevet, og det er tydelig at det er flere produsenter som har problemer med å levere feilfrie båter.

 

I april overtok jeg en nesten ny båt, og den ble kjøpt gjennom produsenten ("nesten helt som ny og med full garanti"). Med en sesong på baken, der forrige eier burde ha hatt tid til å få utbedret eventuelle småfeil, og avtale om klargjøring (og montering av noe tilleggsutstyr) fra produsenten før overtakelse, var jeg rimelig trygg på at dette kom til å gi et problemfritt båthold - i alle fall de første årene. Men også her var det en del feil - en varmtvannstank som ikke var tett, en liten oljelekkasje fra en O-ring i overgangen mellom motor og dieselpumpe og noen andre småting - litt skuffende og irriterende. Heldigvis har produsenten ordnet opp i ting på en god måte, og i går gikk LaSa Båt og motor gjennom motoren, så nå skulle alt vesentlig være i orden før sommerens ferietur.

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Du har rett i at vannpumpa (regner med at det var den du mente?) bråker. Godt tips du kom med. Likeså bråker toalettkverna adskillig mer enn i vår gamle Nidelv.

Ja, det blir jo litt feil å kalle det for pentrypumpe :lol: Denne ble neste lydløs hos oss etter at de la skum mellom, spesielt var det irriterende før når den gikk støtvis. På min Viksund var det pumpetoalett og etter erfaringene med el.toa i den gamle Fjorden så er det ikke aktuelt å bytte. Det er jo et spetakkel uten like om noen går på toalettet om natten med el.toalett. Men smaken er vel som banken...

 

Nei, du har fått deg en kjempeflott båt. Nå venter jeg i spenning på den nye St.Cruisen som skal komme 320/330 eller hva det nå blir... (ikke det at jeg har råd nå, men alltid gøy med nyheter).

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Når jeg hentet MorMajor II ble det ymtet om en St.Cruz 390 om to år. Da skulle jeg få bra innbytte for min 340, sa de. Luktet nok at trefotsyken er et varig fenomen (selv om jeg ikke kjenner noe til den akkurat nå!) :lol::lol:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Når jeg hentet MorMajor II ble det ymtet om en St.Cruz 390 om to år.

Ser man det ja, det er et tøft marked å holde koken i så modellutvikling må nok til. Har vært snakk om en mindre på viksund.no/forum så det kommer nok to da om ikke så lenge. Ryktene om en spennende Viknes med WA løsning har jo også versert en stund så dette blir jo spennende.

 

Kan jo kjøpe 340 din jeg da når du kjøper 390 :lol:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med nybåten, og fin beskrivelse av turen. Som nevnt annet sted så gjorde jeg samme løypa fra mandag-onsdag i Scand Baltic. Vi hadde sjøen bakfra hele tiden, men du verden som det blir bølger utenfor Lista og rundt Lindesnes i stiv kuling.... :flag:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Folkens

 

Siden jeg selv er notorisk nysgjerrig på hvordan det er inne i alle båtene jeg rusler forbi langs bryggene har jeg "åpnet" MorMajor med noen fotos fra innsiden. Vi er jo langt fra innbodd ennå, men sånn ser det nå ut akkurat nå.... :rolleyes:

 

Se MorMajor

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...