Jump to content

Slepejolle i bøtteplast


Yankee

Recommended Posts

Hei, jeg skal kjøpe jolle til å henge bakpå i snappdaviter. Vil ikke ha gummibåt men jolle av typen steady, river, summer fun eller AL.

Tenkte en båt under 3m er passe.

 

Synes steadyen tar veeeldig lett inn sjø over baugen, synes river og al ser bedre ut i skrogform, men er de bedre på sjøen?

Link to post
Share on other sites

VI har en AL320 og en gummibåt. Jr bruker AL og dattern bruker gummijolla, når vi seiler bruker

vi gummibåten bak. Setter du kroker i festene forut på Al går det fint og slepe den og.

 

God sjøbåt. Vi har 10 hk og styrekonsoll, fatterns favoritt. Gummijolla blir foretrukket pga av

vekt. mye bedre egenskaper på AL.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Vi er noen familier som bruker samme hytteområde, og har tilsammen 4 stk Steady230 m/5hk. Fantastiske båter når det gjelder materialet. Etter endt kjøretur drar vi dem bare rett opp på svaberget år etter år (de eldste båtene er over 15 år og fortsatt i bruk). Om ungene smeller litt hardt i brygga eller fjellet har ingen betydning. Og utrolig stødige. Når det gjelder selve designet er Steady'ene bra, men litt lave i baugen. Så de kan være litt våte i motsjø. Ungene synes det bare er morro..... :diving:

Skulle jeg kjøpt ny båt ville jeg valgt "bøttplast" igjen, men hadde nok vurdert de andre som er litt høyere i baugen. AL og River mener jeg blir laget av personer som tidligere jobbet med Steady (Fredrikstad-området) så det er vel mulig man har sett potensialet i produktforbedring.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt meg en Hasle Summer Fun 365 Gul er kult.

 

Har ikke fått den ennå, men iflg. de jeg har snakket med så var den noe mer lett dreven ifht motor kontra River 350.

 

Jeg skal ha en Tohatsu 9.9 HK (15) med fjernkontroll på denne båten.

 

Jeg falt for løsningen ombord, fire seter og styrekonsoll.

Og ett oppbevaringsrom i baugen.

 

Unga var ikke i tvil, Summer Fun var kul.

 

Snakket med produsenten og de har b-vare båter tilsalgs, lang liste nå på sommeren. Til vinteren er det muligheter for å få seg en til en hyggelig pris.

 

:yesnod:

Redigert av langbein (see edit history)

Båtlivet er herlig.

Link to post
Share on other sites

Steadyane har auger, for feste av slepetau, under. Det har ikkje River.

Eg har begge deler.

 

Har nett solgt ein brukt Steady og ein brukt gummibåt. Førstnevnte blei solgt første dagen. Det blei ikkje gummibåten. Det tok lengre tid. Annanhandsverdien på hardplastbåtar er vesentleg betre.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Har spesielt sett på Wakerbay 8 som en lett og billig jolle. Noen erfaringer/kommentarer til denne?

Har veldig sansen for Walkerbay, selv om jeg ikke har prøvd den! Kan utstyres med oppblåsbare pølser som gjør den, nesten, til en RIB, og også utstyres med mast og seil og gjøre den til en seilbåt. Med hele pakka har du en båt til å ro, en båt for motor, en RIB og en seilbåt i ett! Kvaliteten virker også bra og husker en slepetest hvor den kom brukbart ut.

Hva mere kan man forlange? :sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...