Jump to content

Ubehagelig båtfolk på Bolærne


jutul

Recommended Posts

Poenget er at du skriver om plasser man betaler masse penger for. Er helt enig med deg der. Noe annet er gjesteplasser. Det var poenget hvis du ikke fikk det med deg.

Er ellers enig at man skal ta generell hennsyn uansett. Men det sier seg selv at man har litt mer man skulle ha sagt hvis det er private kjøpte/leide plasser.

Blir det annerledes på dyre gjesteplasser da?

300,- pr. døgn-plasser?

Link to post
Share on other sites

Blir det annerledes på dyre gjesteplasser da?

300,- pr. døgn-plasser?

Ja det syntes jeg. Min plass feks, har jeg betalt for og eier selv, en gjesteplass leier man, men ikke kveruler over dette, regner med du er enig om at man skal ta hennsyn? Er det ikke plass må man kunne få lov til å legge utenpå. Man spør selvfølgelig først, og får man et avvisende svar kan man finne noen andre å ligge utenpå. Som sagt vis hensyn, ta hensyn og vær hyggelig. Får du ikke noe igjen for det i dette livet kan det jo være at du får "lønn ihimmelen " :lol::lol:

 

Mvh

 

Sindige Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Blir det annerledes på dyre gjesteplasser da?

300,- pr. døgn-plasser?

Fantastisk kverulering Anonym! Dette kan du! :wink:

 

For gjestehavn gjelder samme pris for båten som ligger utenpå deg. Slik løses den saken.

 

For å løse saken din, anbefaler jeg at du setter opp ditt eget skilt på siden av båten som fraråder andre båter å legge seg longside på utsiden av deg.

Redigert av EspenE (see edit history)
Link to post
Share on other sites

går vel ikke først og fremst på om de har dårlig råd eller ikke men som det er nevnt tidligere ser man etterhvert alle samfunnslag og katergorier over alt - også til sjøss.

 

trodde ellers at at de som har dårlig råd holder seg vel mest til seilbåter :crazy::lol:

:flag::lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Ja det syntes jeg. Min plass feks, har jeg betalt for og eier selv, en gjesteplass leier man, men ikke kveruler over dette, regner med du er enig om at man skal ta hennsyn? Er det ikke plass må man kunne få lov til å legge utenpå. Man spør selvfølgelig først, og får man et avvisende svar kan man finne noen andre å ligge utenpå. Som sagt vis hensyn, ta hensyn og vær hyggelig. Får du ikke noe igjen for det i dette livet kan det jo være at du får "lønn ihimmelen " :lol::lol:

Men du mener altså at så lenge man LEIER plass skal man finne seg i det?

I marinaen her er det ikke åpent for salg, kun utleie, da må det jo bli helt annerledes enn det er for deg med kjøpt plass?

 

For all del, selv lar jeg gjerne folk fortøye utenpå meg, bare de ikke gjør sånn som sist.. Fortøyer 13 tonn HR utenpå min lille båt på såvidt over 3 tonn.

 

 

Fantastisk kverulering Anonym! Dette kan du! :wink:

 

For gjestehavn gjelder samme pris for båten som ligger utenpå deg. Slik løses den saken.

 

For å løse saken din, anbefaler jeg at du setter opp ditt eget skilt på siden av båten som fraråder andre båter å legge seg longside på utsiden av deg.

For meg er det ikke noe problem, jeg har heldigvis ikke plass der man fortøyer longside, og jaggu har jeg tilogmed en ledig plass for de som måtte finne på å besøke meg ved min styrbord side, denne plassen er i egen bås.

Link to post
Share on other sites

regner med at vi kommer til å se mer av dette nå når "alle" har fått båt.

mønstret er når "alle" får råd,....

Kan strekke meg litt til å være enig i dette.

Ikke at folk nå får råd til båt, men det at rentene er såpass lave at det er mange fler enn de som lever og ånder for båt og båtlivet som nå også kjøper båt.

 

De som har hatt båt lenge og liker båtlivet for det det er (og det de er vant til at det er), låner penger til båt selv om renten er høyere enn den er i dag

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...