Jump to content

Eksosgjennomføring for Diesel varmer. Lage selv?

Birchwood 320

Recommended Posts

Hvordan er en eksosgjennomføring laget. Den er isolert fra skroget ikke sant.. Men hvordan.. Har funnet på nett til nesten 1000 spenn. Synes det var drøyt og lurer på å lage en selv.

Jeg brukte ei skrog-gjennomføring med slangestuss,

Borret et så stort hull i skroget slik at det vart god klaring til gjennomføringa.

funket bra dette og billig var den også :flag:

• 12 år senere...

Jeg laget også en slik gjennomføring selv.

Fungerte100%.

Hvorfor skal det være mer brannfarlig at en slik sak er selvlaget? Gjort riktig, spiller det vel liten rolle hvem som sveiser.

Man skal ganske enkelt isolere eksosrøret fra skroget, ikke noe magi dette her.

At forsikringsleskapet kan finne på lg henge seg opp i slikt, er jo naturlig, de skal jo tjene penger. Kunne jo tatt frem speilet og bedt de bevise at det er den hjemmelagede eksosstussen som var årsaken.

Desverre funker det ikke slik, de har "ordnet seg" jeg vet det.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hei og takk for alle svar.

Jeg forstår prinsippet her, dessverre er det ikke et alternativ for meg å lage dette selv da jeg ikke kan sveise eller har tilgang på materialet man trenger for å gjøre det :nonod: tror nok at det ender med at Hulda finner en i garasjen som jeg kan kjøpe av han eller så går jeg på en smell og må kjøpe en til 1k noe som er helt hinsides for en enkel gjennomføring...

Jonette skrev for 1 time siden:

Ja, Webasto har 24mm eksosslange, Eber 28mm. 

Fikk melding fra Hulda om at han ikke fant sin så jeg kjøper gjerne din så snart jeg har fått bekreftet at min eksos-slange er 25mm som jeg tror. Har sendt nettbutikken en melding og spurt.

Skal man ha noe tettingmasse mellom slange og stuss?

Sender deg en PM. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...