Birchwood 320 Startet 28.Juni.2006 Del på Facebook Startet 28.Juni.2006 Hvordan er en eksosgjennomføring laget. Den er isolert fra skroget ikke sant.. Men hvordan.. Har funnet på nett til nesten 1000 spenn. Synes det var drøyt og lurer på å lage en selv. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Taucher Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 1000 spenn er kanskje dyrt, men det er en sikkerhet, og en selvlaget dings i båten er ikke populært hos forsikringsselkapet... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 28.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Hmm. Du er inne på noe der ja.. Ender vel at eg må bare ta innvesteringen ja.. Lurer no fortsatt på hvordan den er oppbygget da.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
o.b.lix Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 (redigert) Lurer no fortsatt på hvordan den er oppbygget da..HVis du kan sveise selv, er den ikke verdt å betale 1000 kr for. Består av to rør utenpå hverandre Redigert 28.Juni.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arild Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Hvordan er en eksosgjennomføring laget. Den er isolert fra skroget ikke sant.. Men hvordan.. Har funnet på nett til nesten 1000 spenn. Synes det var drøyt og lurer på å lage en selv.Jeg brukte ei skrog-gjennomføring med slangestuss,Borret et så stort hull i skroget slik at det vart god klaring til gjennomføringa. funket bra dette og billig var den også Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Det er best å kjøpe den ferdig laget. Brenner båten opp, så har du jo dermed en forhandler å saksøke. Bedre det enn å se båten brenne og vite at det var din egen feil!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
ne.andersson Svart 28.Januar.2019 Del på Facebook Svart 28.Januar.2019 Hei, tenkte jeg skulle løfte denne tråden på nytt da jeg har bestilt en dieselvarmer som burde komme i løpet av noen uker og tenkte høre med folket om det har kommet noen gode alternativer til å bruke 1k på en gjennomføring? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Januar.2019 Del på Facebook Svart 28.Januar.2019 Mener jeg har en gjennomføring liggende et eller annet sted. Send meg en IM hvis intr. så skal jeg sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 28.Januar.2019 Del på Facebook Svart 28.Januar.2019 Takk, sendte deg et PM nå, er meget interessert om du har en som passer Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Jeg har laget en slik isolert gjennomføring. Brukte en vanlig syrefast skroggjennomføring som utgangspunkt. Ganske enkelt egentlig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Cerberus Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Eg og synest tusenlappen var i overkant og kjøpte en på ebay fra Ukraina til 45 dollar. Dengang var det under tollgrensa. Nå er det vel rett over Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Jeg laget også en slik gjennomføring selv. Fungerte100%. Hvorfor skal det være mer brannfarlig at en slik sak er selvlaget? Gjort riktig, spiller det vel liten rolle hvem som sveiser. Man skal ganske enkelt isolere eksosrøret fra skroget, ikke noe magi dette her. At forsikringsleskapet kan finne på lg henge seg opp i slikt, er jo naturlig, de skal jo tjene penger. Kunne jo tatt frem speilet og bedt de bevise at det er den hjemmelagede eksosstussen som var årsaken. Desverre funker det ikke slik, de har "ordnet seg" jeg vet det. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
ne.andersson Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Hei og takk for alle svar. Jeg forstår prinsippet her, dessverre er det ikke et alternativ for meg å lage dette selv da jeg ikke kan sveise eller har tilgang på materialet man trenger for å gjøre det tror nok at det ender med at Hulda finner en i garasjen som jeg kan kjøpe av han eller så går jeg på en smell og må kjøpe en til 1k noe som er helt hinsides for en enkel gjennomføring... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Hvis du må kjøpe en gjennomføring til en tusenlapp, så får du trøste deg litt med alle de tusenlappene du har spart på å ikke fylle opp garasjen med sveiseutstyr, dreiebenker osv. Ikke gratis det heller... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jonette Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Jeg har en liggende, fulgte med en Webasto varmer. Jeg brukte den ikke da jeg kjøpte en spesial gjennomføring til skrå hekk. Denne kan du få til en hyggelig pris ? Sitér dette innlegget /MS Link to post
Ruby Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Vær oppmerksom på at dimensjonen på stussen på gjennomføringen er riktig i forhold til eksosslangen. Ulike produsenter har ulike dimensjoner som ikke nødvendigvis passer om hverandre. Viktig at dette passer sammen, du vil ikke ha eksoslekkasje på innsiden....... Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Ruby skrev 1 time siden: Ulike produsenter har ulike dimensjoner som ikke nødvendigvis passer om hverandre. Ja, Webasto har 24mm eksosslange, Eber 28mm. Sitér dette innlegget /MS Link to post
ne.andersson Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Jonette skrev for 1 time siden: Ja, Webasto har 24mm eksosslange, Eber 28mm. Fikk melding fra Hulda om at han ikke fant sin så jeg kjøper gjerne din så snart jeg har fått bekreftet at min eksos-slange er 25mm som jeg tror. Har sendt nettbutikken en melding og spurt. Skal man ha noe tettingmasse mellom slange og stuss? Sender deg en PM. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 ne.andersson skrev for 2 timer siden: Skal man ha noe tettingmasse mellom slange og stuss? Du trenger ikke det, du klarer å dra inn slangen med ei god slangeklemme. Jonette skrev for 4 timer siden: Ja, Webasto har 24mm eksosslange, Eber 28mm. Min gamle Webasto har 28. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ne.andersson Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Til dem som eventuelt måtte lure så har situasjonen endt med at jeg fikk melding fra selger om at ytre-diameter på mitt eksosrør er 25mm så jeg kjøper en 24mm gjennomføring fra Jonette. Takk for bistand alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Godt. Hulda kan bekrefte at antatte gjennomføring er vekk. Har nok gitt den bort. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Yes - takk for at du sjekket Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Vedr tettemasse mener jeg det fulgte med litt eksospastalignende greier sist jeg monterte varmer. Mener jeg brukte litt av det på begge varmerne ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Snemann Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Her er en til under 400,- pluss momsen da https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=EXHAUST+THROUGH+HULL Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Takk for tipset, men jeg henter heller en original webasto gjennomføring fra Jonette så får jeg den direkte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.