Jump to content

Kloakklukt, gode råd.


avmønstret5

Recommended Posts

I båtens tidligere liv var det lekasje i septikktanken. Jeg har skiftet tank og slanger, og malt bunnen med bengallakk. Men lukten er der, og ikke så lite sterk heller når det er varmt i været- under rederinnen og gemalens køy. Det er ikke særlig populært.

Noen gode råd - kjemiske eller andre dupeditter som fjerner lukt? Alle råd mottaes med takk.

Link to post
Share on other sites

Takk for gode tips. Edikk kan være bra mot "normal" dårlig lukt og har prøvet det før, men mot dette blir det nok ikke kraftigt nok, det samme gjelder Wonderbaum.

Jeg har vært i kontakt med Polygon, firmaet dekker store deler av landet, og snakke med en av gutta der. Han sier at selv overmaling hjelper ikke dersom det er bakterierester tilbake. Bakteriene må drepes! og de har noe bøtter med noe stoff i som brukes til det. Men i første omgang skulle jeg prøve med "Domino" som kjøpes på vanlig daglivare, og som er bakteriedrepende. Det skal jeg gjøre alt i dag og er spent på resultatet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...