Jump to content

Bavaria Vision bilder

lano2

Recommended Posts

Nja - det er ikke jeg helt enig i - jeg synes de pakker inn litt mye noen ganger. Men det er jo et engelsk blad, og i England er jo understatement en kunst. Her sa de i fra svært klart. Det var poenget. De skrev jo omtrent " har du så mye penger at du ikke bryr deg om at du betaler for mye i forhold til det du får så kjøp denne båten"

ehhh, har dere tenkt på at MBY har engelske lesere, og engelske annonsører. Kan dere forstille dere hvor redd engelsk båtindustri er for Bavaria?

Historien vil gjenta seg, masseproduksjon og industrialisert produksjon slår håndarbeid så det synger.

Og håndarbeiderne får noia.

ehhh, har dere tenkt på at MBY har engelske lesere, og engelske annonsører. Kan dere forstille dere hvor redd engelsk båtindustri er for Bavaria?

Ja, det har jeg faktisk tenkt på. Men MBY har lesere over hele Europa, så jeg tror ikke virkeligheten er så enkel som du beskriver. Dessuten har MBY rost andre BAvaria modeller som de anser for mer prisverdt. Poenget her var jo ikke at båten var dårlig, den var bare minst £25000 for dyr.

Og jeg tror vel egentlig ikke at engelske båtprodusenter (de store er Princess, Fairline og Sunseeker) er så veldig redde for Bavaria. Bavaria jobber i småbåtsegmentet til disse produsentene. De satser på store båter. Minste Fairline er snart 38 fot. Minste Bavaria er 25 fot. Største Fairline er minst 70 fot. Største Bavaria er 42 fot. Og når man kommer opp i de størrelser da nytter det ikke med silikonfuger mellom innredningsseksjonene

Jeg ville nok vært mye, mye mer urolig for Bavaria motorbåter om jeg feks heter Nidelv, Scand eller noe italiensk. Og kanskje også Windy. Det er vel en grunn til at også de har all utviklingen sin på store båter nå. Nye Windy 47 Triton er straks klar til lansering. Kanskje vi ser de første skissene på messa i september

Nå Chrian, blir ikke Cruiserern gammel?. Jeg har kun sett båten utenifra. Stilig. Blir artig og se den

på Høvik.

Mor som var den mest skeptiske til å kjøpe Cruiseren ønsker faktisk å bytte til en 44 Vision, men jeg er skeptisk pga. høyden bla. Vi har flere broer og strømledninger med 20m seilingshøyde i nærheten (Vision 44 blir ca 20,5 med antenne og vindex), jeg liker også det litt tidløse designet på C modellene og er litt skeptisk til denne kvasiløsningen selv om den er svært lys og romslig innvendig. Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Jeg ville kankjse også tenkt litt på vindfanget i en slik vision ved havneanløp

Dersom det mot formodning blir noe av dette byttet blir innstallasjon av en kraftig baugpropell det første som skal utføres etter eventuell hjemkomst. Tror ikke denne båten er den enkleste å manøvrere inn i en trang havn med 10ms vind.

MVH Chrian

Dersom det mot formodning blir noe av dette byttet blir innstallasjon av en kraftig baugpropell det første som skal utføres etter eventuell hjemkomst. Tror ikke denne båten er den enkleste å manøvrere inn i en trang havn med 10ms vind.

Båten blir spennende å følge uansett. Når det gjelder baugprop er det en trygghet uansett ¨

å en. Havnene blir ikke større derimot båtene.

Vi sees!

Jeg har begynt å få følelsen av at Bavaria er i ferd med å sette opp prisene på båtene sine. Tar jeg feil? Bavaria har begynt å snakke om at de har mest båt for pengene. Invision begynner å bli ganske dyr synes jeg.

Ja, Vision-båtene er vel i ferd med å få litt mer "normale" priser, men 955.000,- for en romslig og flott 39 Cruiser er jo egentlig utrolig rimelig (relativt sett er det kanskje den laveste "listeprisen" Bavaria/Lunde Båt har kommet med noen gang) selv om en rask titt på ekstrautstyrslisten viser at en fort må opp 350.000 for å få en greit utstyrt båt (uten teak-dekk) levert rigget i Danmark, og da nærmer en seg standard pris på en ny HR 31 Scandinavia.

Leste også en test av Bavaria 42 motorbåt i siste MBY og den blir slaktet på pris - de sier den er altfor dyr sammenlignet med konkurrentene når man ser hvilken kvalitet Bavaria leverer på denne båten. Uvanlig klar tale egentlig.

Jeg så båten i Leangbukta i helgen, og den var ikke pen :nonod: Lunde Båt Motor får en tøff jobb hvis de skal gjøre den til Norges mest solgte båt i sin klasse.

Og jeg tror vel egentlig ikke at engelske båtprodusenter (de store er Princess, Fairline og Sunseeker) er så veldig redde for Bavaria. Bavaria jobber i småbåtsegmentet til disse produsentene. De satser på store båter. Minste Fairline er snart 38 fot. Minste Bavaria er 25 fot. Største Fairline er minst 70 fot. Største Bavaria er 42 fot. Og når man kommer opp i de størrelser da nytter det ikke med silikonfuger mellom innredningsseksjonene

Jeg ville nok vært mye, mye mer urolig for Bavaria motorbåter om jeg feks heter Nidelv, Scand eller noe italiensk. Og kanskje også Windy. Det er vel en grunn til at også de har all utviklingen sin på store båter nå. Nye Windy 47 Triton er straks klar til lansering. Kanskje vi ser de første skissene på messa i september

Enig, men på det norske markedet har de norske produsentene et fortrinn - nærhet til kundene. Og hvis det kombineres med god oppfølging og service, bør de kunne holde brukbart stand. Det har vært noen få småting med båten min, og jeg er veldig fornøyd med hvordan Nidelv har håndtert dem :yesnod:

Hilsen hos

• 4 år senere...

Det skrives mye rart om Bavaria her og på andre forum, ser at noen aventerer sin Bavaria uten navn i tittelen på Finn.no, hvorfor?

Jeg ser ingen grunn til at Bavaria skal ha et så dårligt renome`.

Var på messe her forleden, og kikket på båter mellom 35 og 45 fot.

Og jeg må bare si at om jeg var om bord i en Jeannau,Bennetau eller en Bavaria, var det ikke stor forskjell på innredningen når det gjelder kvalitet,det var stort sett likt på desse båtene.

En annen ting når det gjelder annonser av båter generelt er at de viser mange bilder, men nesten ingen av innredningen,det er jo der man skal oppholde seg mesteparten av tiden.

At Bavaria er billigere enn de fleste andre skyldes produksjonmetodene og ikke kvaliteten. Det er ihvertfall mitt inntrykk.

Det siste man bør gjøre er å slenge nedlatende kommentarer i hytt og pine.

Mitt inntrykk er at om du velger et billigmerke eller ett i øvre enden av skalaen så må du der også påregne utbedringer, reparasjoner som skyldes slurv eller dårlig valgt løsning.

Sydvesten, kan vi konkludere med at Bavaria Vision var et mislykket forsøk fra Bavaria på å lage noe de ikke kan ?

Hva er det du prøver og oppnå med den replikken der. :confused::confused:

Det Lano forsøker å oppnå er at Sydvesten skal spise i seg sin uttalelse i starten på tråden om at Vision kommer til å bli en suksess for Bavaria. Alle vi som har vanket rundt her en stund vet dog at det aldri kommer til å skje, Sydvesten tar aldri feil, det har han konkludert med for mange år siden... :lol:

En annen ting når det gjelder annonser av båter generelt er at de viser mange bilder, men nesten ingen av innredningen,det er jo der man skal oppholde seg mesteparten av tiden.

Jeg har vist levd i litt villfarelse.

Har alltid vært av den oppfatning at seiling er utendørsaktivitet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...