Jump to content

Lovbrudd, og prating om det er ulovlig her inne?


Anonym

Recommended Posts

eller kanskje forhandleren beregnet seg dette som ekstra avanse..?

(De prislistene jeg harbrukt å få fra forhandleren min har alltid brukt å vise pris ekskl. avgifter og pris inkl. alle avgifter.)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Synes fortsatt det er litt rart for kan ikke huske noen gang å ha kjøpt/betalt en ny motor og fått spesifisert hva jeg har betalt i hk-avgift! (har blitt noen motorer opp i gjennom!)

 

:sailing:

Kanskje ikke sett så nøye på prislistene da? Hk avgiften er såvidt meg bekjent 137.50 + mva pr hk.

Nettoprisen er eks hk avgift og mva.

 

Jeg tror ikke 2 bekjente juger meg rett opp i ansiktet da de hevder at Yamaha 9.9/15 Hk Vmax blir beregnet med hk avgift for 15 hk uansett om du velger å få den som 9.9 eller 15Hk. Rart at 2 stk også er lurt av 2 forskjellige forhandlere.

At det kan høres rart ut at det er slik er jeg enig i, men det er mye som er rart. Jeg kjøpte f.eks en moped som ble tatt av markedet fordi det var for enkelt å ta plomberingen på den. Ny type plombering måtte til for å få den godkjent. Kanskje det samme er tilfelle med Yamaha 9.9 Vmax, men at de ikke gidder å lage en mer vrien plombering og heller selger med hk avgift for 15 Hk. I praksis er det jo bare de som har barn under 16 år og som vil være mer lovlydige som vil ha den som 9.9 Hk.

Mopeden var forørvig en Honda SFX 50 scooter hvis du lurte.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...