Jump to content

Horten gjestehavn


Tine IV

Recommended Posts

Har vært skrivi om gjestehavna i Horten her før og folk har klaga på bråk og spessielt fra Peppes . Ligger her nå og det er nesten som og fortøye inni et diskotek ,er vel det at vi ligger nærmere Peppes enn vi pleier , men for et hæ%¤%&&% bråk fra musikken og ikke minst alle dem drita folka som har en IQ på under null nivå og som nettopp nu brukte båten min som stupebrett for å bade klokken 03.40 . Har vel aldrig vært så nærme før ved å kaste folk tilbake i sjøen da jeg ikke syntes det er ok å bruke båten min som badebrygge midt på natta . Nei uffameg for en tragisk avsluttning på en fin familie kveld , med besøk i fra familie og venner til en natt's mareritt . Lurer vel egentlig på hvor havneværten er eller andre vakter om natta når festen er¨på topp på Peppes og vi må sitte oppe om natten og holde vakt over egen båt . Om kvelden vis du prøver å spille musikk og ha det litt gøy da er det kjapt på plass og piper om at her skal det være stille klokken 23.00 . Nå er klokka 03.45 og jeg har nettopp jaga dem sist vekk fra båten min ,sjønner godt dem som har klaga på Horten gjestehavn her før . Men det er ikke båtfolket nå da , det er Peppes og alle som er der og kommer derfra som ikke er helt i vater . Er kansje ikke det smarteste og ha en sjappe med uteservering til 0300 om natta midt i ei gjestehavn som det må være stille i 23,00.

 

Tine II som liker både fest og morro ,men liker å be ombord mine egene gjester.......

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Denne gangen må jeg si meg enig med begge.

Dette er andre gang vi besøker Horten iår, men det blir definitivt den siste.

Dro fra Sandspollen igår etter jobb med kurs for Tønsberg og fant ut at vi skulle ta første natt her pgaat det ikke skulle bli for langt strekk for ungene.

Men neste gang finner vi et annet sted.

Idag tidlig kl 06:30 kom det en båt med noen lettere berusete "personer" fra Fredrikstad.

Det hørtes og så ut som et sirkus på tur, og de fikk en grei advarsel om å ikke å skru musikk på full av undertegnede, og den tok de faktisk ganske greit.

Kona og ungene må få lov til å sove, selv om kapteinen var lys våken.

Er det alder`n tro............

Mvh

Keiko ll

Link to post
Share on other sites

Dette blir vel som i Tønsberg! En kan ikke forvente ro etter 2300 om en ligger rett utenfor restaurantene!

 

Da må en helller legge seg et annet sted, men uansett er det lite strategisk m.h.t ønske om nattero, å legge seg rett utenfor en restaurant synes nå jeg da :drink:

Link to post
Share on other sites

Er vel stort sett enige med dere alle , men du behøde ikke å ligge ved brygge siden av Peppes inatt for å få bråket ombord . Ligger vel stort sett på øyer vi også , men litt vanskelig når familie og venner skal komme på besøk .Liker oss godt i Horten gjestehavn også vi selv om vi er fra byen ,men var vel noe på kanten når en gjeng bruker båten din som stupebrett midt på natta .

Lå foresten i Tønsberg i 4 dager å venta på været i ferien ,og der var det stille som igraven . Ikke langs brygga blandt alle ølsjappene , men i gjestehavna borte ved Klubben . Hadde foresten en svær FB båt 3 båter bortenfor meg , var kansje værre dem enn Peppes. Men dem la seg tidlig så det gikk bra , trur klokka var 0630 da dem sovna og det er jo tidlig :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tror ikke man kan forvente ro kl 23:00 når en masse folk er "ute på byen", men det finnes selvsagt grenser for hva man skal finne seg i. Når begeret fullt har jeg en metode som pleier å dempe litt på stemningen:

 

Bilde

 

- Skru på lyset og sikt godt på de værste bråkemakerne

- Deres første reaksjon er som regel banning, hyling og mer bråk.

- Deres neste reaksjon er å flytte seg ut fra lyskjeglen, men lyset følger etter.

 

Etter en stund setter dette en demper på stemningen. Kan ta litt tid, men det gjelder å være tolmodig. Det aller beste er selvfølgelig hvis metoden brukes fra flere båter samtidig. Vær nøye med hvem du retter lysstrålen på så du ikke plager andre enn bråkmakerne.

 

Et annet alternativ:

 

Har alltid en flaske med veldig sterk sprit i båten (uten etikett). Vanskelig å få tak i, men tror at vanlig 60% også duger. Ta med spritflaska + blandevann (pepsi er bra) + engangsglass opp på brygga, og inviter bråkmakerne på en drink. Ikke spar på spriten, og sørg for at det skåles hyppig.

 

Dette går "rett i fletta", og etter en stund ligger de fleste rett ut. Regn med litt spying, så sørg for at det er vannslange i umiddelbar nærhet.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg er egentlig helt enig, Jeg bor i horten selv, er ikke så gammel heller, jeg liker og være ute, men tar hensyn til andre. Det er egentlig tåpelig og ha en sånn festplass rett ved siden av en av norges fineste gjestehavner, havnen kan miste turister. Det er ikke morro. Selv er jeg mye i gjestehavna og koser meg, men det å sove om natta er også utrolig deilig. Men det er ikke bestandig det går i gjestehavna. Det er greit hvis det er begivenheter som konsterter og slike ting. Men som du sa, båten din er ikke noe stupebrett.

Link to post
Share on other sites

Hei Tine II

 

Vi lå i gjestehavna i Horten i helgen. Lørdag kveld var vi i 50-årslag annet sted i byen, men vi så deg og båten din da vi kom tilbake 2.30. Så også at pc'en din sto på i båten...

 

Enig med deg. Havna, som egentlig er en flott gjestehavn, skjemmes av bråk fra folket som er/har vært på Peppes. Derfor legger vi oss da heller aldri der du lå; så og si utenfor inngangsdøra. Vi lå ved moloen, like ved innløpet - langt nok unna til at bråket sjelden er plagsomt.

 

Horten gjestehavn er trivelig, praktisk og fin og ligge i. Synd at akkurat nattbråk fra Peppes skal ødelegge inntrykket. Havna fortjener mye bedre!

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Synes sprittrikset hørtes lurt ut.

Ja, på overflaten ... men med den HENSIKTEN kan det faktisk være straffbart som legemsfornærmelse. Eller det som verre er, om alt går til HLVT.

 

Vi var ute for noe liknende i Sandnes i fjor sommer, et fordømmade diskotek for drittunger tjue meter fra gjestehavnen (det er visst nedlagt nå). Der satt Worse med sin pilsner og "holdt vakt" til lenge etter leggetid for kristne mennesker. Men det var rimelig rolig, ettersom Onkel var innom svært ofte.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Er helt sikker på at de aller fleste er fornøyd, for de kommer igjen og igjen. Meg selv iberegna.

Å ymte frampå om at Henning er arrogant er mer enn jeg kan skjønne. Har vært mye i Horten, men har aldri sett den siden av ham. Heller tvært imot. Hjelpsom og grei.

Link to post
Share on other sites

Havneverten hadde blitt vekt å tillkalt vaktselskap , jaja da er det flere som hadde små problemer da , for jeg ringte ikke å vekte han og ikke så jeg noen vakter av noe slag heller . Men en oslo båt som lå forran meg var litt mere uheldig , sigarett ombord natt til søndag som hadde brent seg godt ned i glassfiber'n , på en helt ny båt ække særlig ok om den er ny eller gammel. Som han fra oslo sa , tenk om den sigaretten hadde gått igjennom luka og ned i køyene . At lokal avisa hennviser til Baatplassen.no er jo et tegn på at vi er blitt kjente her på BP , eller at noen har tipsa dem .

Kansje det er bedre å si i fra neste gang til havneværten vis noe er galt og ikke bare her , men regna med at det er lite han kan gjøre med saken så lenge det ikke er båtfolk som lager bråket .

Nå er det ikke lenge til Makrellfestivalen , da kan det være litt xtra støy utover kvelden ,men det vei jo folk . Mye båt og enda mere folk rundt hele , men det er jo noe helt anna . Gleder meg til Makrellfestivalen , vis jeg for lov å komma nå da :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Lå på stedet tidligere i sommer - dvs rett under pizza'en og opplevde ikke støy. Har ligget der tidligere også og aldri opplevd dette som noe problem.

 

Når det gjelder Henning er han den mest service innstilte havnevakta jeg noen gang har truffet.

Han klarte tilogmed å skaffe meg en ny impeller på en Søndag!

Link to post
Share on other sites

Tenkte bare for å nevne det , jeg har jeg ikke ringt å vekt noen eller tipsa noen . Og heller ikke klaga på Havnevært Henning som gjør en utmerket jobb . Vi liker å ha det gøy vi også , men som regel går det å snakke til oss vis det er for ille av noe slag .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det var vel jeg som kom i skade for å trekke inn negative uttrykk i retning havneverten. Ser nå etterpå at det kunne jeg godt latt være. Savnet kanskje litt ydmykhet i forhold til hva kundene (båtgjestene) opplevde, men det kan like gjerne være lokalavisas utsendte som har fjernet nyansene i det som ble sagt...

Link to post
Share on other sites

Fredrikstad har vel det samme problemet, men der tar kommunen over når festfolket legger seg. Ble vekket kl. 06.30 om søndags morgenen av at en kommunen hadde engasjert til å rydde søppel stod 30 cm fra øret mitt med motorisert løvblåser og feide sand, søppel glass og dritt utover båten min, jeg spratt opp av bingen å lurte på hva i helv... han drev med på den tiden av døgnet, da fikk jeg til svar at " sån er livet i alle gjestehavner så det måtte jeg bare finne meg i" Har forsøkt utallige tlf. til ansvarlig i kommunen, men det er jo selvfølgelig nyttesløst å oppdrive en ansvarlig person i den kommunen. Da havnekontoret åpnet om morgenen lurte jeg på om det var mulig å få litt vann til å vaske båten med etter sandblåsingen.....jo men da måtte jeg betale 150.- i depositum for slangen først!!! Kjempeservice :sad: Slagordet i byen:" Opplev Fredrikstad" Jo takk som byr!

Link to post
Share on other sites

Synd dette medHorten. Det har vært vår favoritthavn i mange år. Åsgårstrand ligger i nærheten og har sjarmert oss ombord i Astor. Mange av våre vanner har valgt denne havnen i stedet for Horten. Støy og mangel på nattlig tilsyn får ta skylden på at Horten ikke er med i våre planer så ofte.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Åsgårstrand ligger i nærheten og har sjarmert oss ombord i Astor.

Dette er i mine øyne en perle av en havn som de fleste går forbi! La oss ikke fortelle det til for mange slik at idyllen blir ødelagt og plassene opptatt! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Slagordet i byen:" Opplev Fredrikstad" Jo takk som byr!

Og så slakter vi Fredrikstad i samme slengen grunnet enkeltepisoder??

 

Jeg er like mye innom Fredrikstad som Horten både vår og høst. At jeg for eksempel måtte flytte båten fra utgangsdøra på nattklubben og ned til den nye gangbrua klokka 3 om morgenen ved ett besøk for to år siden er i hvertfall ikke for meg ensbetydende med at Fredrikstad er en møkkaplass.

Enkeltepisoder forekommer overalt.

Sesongen er kort og hektisk der som de fleste andre havner. Strøm og vann lett tilgjengelig bare i en kort periode på sommeren. Utover det ligger en gratis. Har med landtilkoblingskabel ++ og finner som regel strøm utafor sesong. Har selvfølgelig med vannslange også, så det er heller ikke noe problem.

For de som ikke har vært der, Fredrikstad er en koselig by som fortjener et besøk. Fjordens nest billigste diesel har de også!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...