Jump to content

Horten gjestehavn


Tine IV

Recommended Posts

de som legger seg i havn der det er utesteder generelt vet da hva de går til. liker man ikke det så la vær for f..... jeg er fra Horten og har liggi i gjestehavna her før men ahr da ikke lagt meg rett ved utestedene men mer mor kaia til bastø der er det helt rolig og ligge så hva er problemet herda folkens.. dere oppsøker havner med muligheter til å kjøpe øl og det som hører til lett så valget er deres egne.. bruk hue selv og da og ikke klag dere ihjel på andre når dere kunne valgt et annet sted..

Link to post
Share on other sites

Velkommen ombord på Baatplassen Store Skrek :yesnod:

 

Noen som har tråkka deg på tærne her eller? Det er ikke så ofte at det brukes så kraftige uttrykk som du brukte i innlegget ditt. :smiley: Kanskje bare et uttrykk for sterk Borre - ooops - Horten entusiasme :wink:

For meg er valget veldig enkelt - jeg synes ikke Horten Gjestehavn er det minste attraktiv - så vi legger oss andre steder. Mulig jeg har tatt Bastøferga for mange ganger :crazy: Men vi går heller ikke til Aker Brygge om vi vil ha fred og ro

Link to post
Share on other sites

bruk hue selv og da og ikke klag dere ihjel på andre når dere kunne valgt et annet sted..

Så du mener at det gir folk retten til å bruke båten din som stupebrett :confused::eek:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Havnesjefen i Horten vil vurdere å innføre dagbetaling i gjestehavna. Han ønsker også en viss reorganisering av havna for å få plass til flere båter der. Fordi det er blitt flere større båter de siste årene er det nå plass til 80 mot 100 tidligere. (OK, jeg er skyldig; har økt med seks fot!) Dette står å lese i nettutgaven til Gjengangeren i dag.

 

Havnesjefen sier imidlertid intet om bråket som er diskutert i denne linken.

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare føye meg i rekken av de som "plages" i havna av drita fulle mennesker.

Vi har nettopp kommet hjem fra 3 uker på sjøen og ett av de stedene vi var innom var stavern. Der er det jo resturanter og bar på brygga så vi regnet med at det kunne bli bråk. Har også vært der før og vet av erfaring at det er ett av de stedene man bare må regne med at det er bråk.

Det som slo meg denne gangen var at de som bråkte mest var tilsynelatende voksne og ordentlige menn i en seilbåt.Men når natta kom og alkoholen tok tak ja da var det ikke mye fred å få den natta. Sånne mennesker vil man vel alltid finne tror jeg.

 

Vil også legge til at båtplassen vimpelen som henger i masta vår har gjort sitt til at man har kommet i kontakt med andre. Vi traff en i Risør som måtte finne frem sin etter at han hadde sett vår. Og så har vi sett mange på sjøen med vimpel. Så jeg synes alle burde ha en slik en.

Link to post
Share on other sites

Og så har vi sett mange på sjøen med vimpel. Så jeg synes alle burde ha en slik en.

Er det noen i Oslofjordområdet som er uten vimpel er det bare å ta kontakt med Astor eller rem. Vi har vimpler for salg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sist helg var det stappfullt i Horten gjestehavn. Kom kjørende fra Bolærne sammen med "Kolbjørn", lå like bak Foldin-ferja inn løpet til gjhestehavna. Da kom det en Nordkapp daycruiser pesnede inn bakfra på styrbord side med et par ombord. De rakk akkurat å presse seg foran mellom Foldinferja, meg og moloen til havna.

 

De fant seg en grei plass langt inne i havna. Vi fant også plasser, så den side av saken er grei nok.

 

Ganske raskt fikk de stereoanlegget i drift. Det ble et fukrig lag ombord. Nå var de underholdningsmaskinen for hele havna. De omværendes tolmodighet tok slutt, og undertegnede gikk bort for å slå av en prat. Jeg skrøt av både båten og anlegget haans, men la til at vi andre har trolig enda bedre anlegg og en helt annen musikksmak. - Likær du hornmuskk a? spurte nordkappeieren mens han dunsdra ut hornmusikk over hele havna. Tydeligvis hadde ikke dette gått helt inn.

 

Utover kvelden fikk jeg se Henning, havneverten, på brygga. Han tok en prat med folket, som roet ned musikken til Henning var utenfor synsvidde. Til slutt fikk de tyeligvis et ultimatum fra Henning. Musikken ga seg ut på kvelden, og vi andre kunne kose oss med egen musikk.

 

Til helgen er det Makrellfestival i Horten. Husker jeg rett ble det en trivelig helg i fjor. Å legge seg langt inn i havna er trolig å be om trøbbel. Mitt råd er å finne seg en plass ut mot moloen. Der er trolig for kjedelig å ligge for de største festdeltagerne. Og der blir de jo heller ikke sett!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi gjestet havna i Horten sist helg vi også. Hørte heldigvis ikke noe til det bråket Astor beskriver, Vår ubehagelige overraskelse var av en helt annen karakter. Jeg liker ikke å si det, for vi lar oss nemlig sjarmere av dette innslaget i havna nå: "Kongebåten" Stjernen. Den fyrer opp dampmaskinen i tre timer før den skal gå. i Helgen ventet den på å ta med et brudepar på tur. Imens sotet den ned båtene som lå i skuddlinjen (les vindretningen). Store sotklumper la seg over og inne i båten. Til og med inn i køya i forkabinen kom griseriet. Jeg kan forsikre dere at det er et hel.... å få bort! Det er lite moro - og ekstra surt på en snaut to måneder gammel båt. :cryin::cryin:

 

Det hører også med til historien at vi flyttet oss fra en plass ved moloen fordi en båtklubb hadde reservert hele brygga fra fredag til søndag. Det kom fire båter!

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Veit ikke om vi tør reise på makrellfestival jeg nå , da vi altid har liggi inne ved fyret i alle år sammen med andre Horten's folk og festa , spilt musikk og hatt det kjempe gøy . Da dem aller fleste som reiser på slik festival veit at det er en spesiell helg med live musikk på brygga og masse folk og som regel stappfult av båter og full fart . Vi har altid hatt det gøy , litt ekstra gøy den helga . Med masse besøk fra kjente i byen og masse Horten's båter , og det blir som regel også litt mere "bråk" en vanlig . Ettersom jeg gjorde den tabben med å klage på at folk brukte båten min som badebrygge midt på natta så skal jeg vel ikke heve stemmen mye før jeg for høre det .

Men pytt pytt jeg kommer jeg vis båt og helse klarer det så for vi ta det som det kommer . Men jeg liker fest og morro når det er noe spesielt på gang , så er det plass så legger vi oss som vi pleier inne ved fyret .

 

En liten ting til slutt , håper så mange som mulig kommer og at vi for det reasende hyggelig om vi ligger der eller der ,rykter sier Dr.Hook kommer i teltet på brygga fredag og alle veit at Di Derre kommer lørdag , så party blir det .Håper bare jeg kan få lov å be ombord dem jeg vil og at andre som vil bade bruker badebrygga utenfor moloen . Så vell møtt til Horten og makrellfestival

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fredrikstad har vel det samme problemet, [...]

Tja, når du kommer inn til gjestebrygga og ser restaurantene/barene på rekke og rad bør du forstå tegninga og ikke legge deg rett utenfor. Om du ikke ha strøm er det nokså fredelig på andre siden av gangbrua. :smiley: Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja, når du kommer inn til gjestebrygga og ser restaurantene/barene på rekke og rad bør du forstå tegninga og ikke legge deg rett utenfor.

Litt artig da at det skal være stille i gjestehavner kl-23.00 også speller sjappene rundt havna musikk på rundt 130db .Hvor er sensen i det da ?

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Helt klart , derfor skjønner jeg ikke helt at havneværter kommer rundt og piper så fort folk har det litt gøy etter kl-23.00 .Selvsagt forskjell da men nå tenker jeg vanlig morro som folk flest har . Blir lissom litt feil å si at nå må der dempe dere klokka er 23.00 også speller sjappene rundt hele havna musikk så det dundrer. Var det jeg mente.........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Klart vi skal tåle å ha folk rundt oss i en gjestehavn. Men grensen går når nabobåten holder åpent båt og full musikk fra 15.00 til 22.00- non stop. Dette behøver ingen å finne seg i. :headbang:

 

Vi gleder oss til helgens Makrellfestival. Vi samles trolig til langbord med god mat og drikke som i fjor på brygga. :cheers:

 

Har forespurt Henning om å få reservert 8 plasser til Baatplassen-båter. Får svar i morgen ettermiddag. Vi lytter på 77 hvis det er flere som ønsker plass.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har forespurt Henning om å få reservert 8 plasser til Baatplassen-båter. Får svar i morgen ettermiddag. Vi lytter på 77 hvis det er flere som ønsker plass.

Hei!

Er alle disse plassene opptatt allerede?

Eller kan det være mulig å få en plass fra lørdag til søndag??

Regner med at det blir temmelig fullt i havna der i helgen.........

Link to post
Share on other sites

Hei vi tar en tur på makrellfestivalen vi også håper Sjøstjerna og Astor finner en liten plass til oss

Det hadde vært greit å vite omtrent når dere forventer å ankomme. Jeg tror det kan blir vanskelig å holde på ledige plasser utover lørdagen. Vi har meldt til Henning at 1. valget er ytterst på steinmoloen på stb side av innseilingen. 2. valget er langt ute på første utstikker. Se etter BP-vimpler.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...