hasog Startet 13.August.2006 Link til dette innlegget Startet 13.August.2006 (redigert) Er det noen som har prøvd denne antenne sammen med LCD skjerm. Har hørt at de er ikke så god sammen med flatskjerm,hvis det er litt dårlig signaler. Redigert 13.August.2006 av hasog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Om jeg har GLOMEX er jeg ikke sikker på, men har en slik som dette her: TV antenne artikel nr: 32-4638 Jeg har en 19 tommer LCD skjerm, kombinert PC/TV og det virker utmerket! Sitér dette innlegget Link to post
Bern Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Er det noen som har prøvd denne antenne sammen med LCD skjerm. Har hørt at de er ikke så god sammen med flatskjerm Vi har flatskjerm TV og Glomex antenne. Det fungerer utmerket.Mvh Bern Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Vi har flatskjerm TV og Glomex antenne. Det fungerer utmerket. Mvh Bern Samme her. Det fungerer helt greit Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 25.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2007 jeg har montert glomex antenne i dag, med forsterker. det er en kort antenne kabel fra forsterkeren til tv`en. og denne delen har en annen ende enn den som passer i tven. må jeg ha en splitter? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 25.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2007 jeg har montert glomex antenne i dag, med forsterker. det er en kort antenne kabel fra forsterkeren til tv`en.og denne delen har en annen ende enn den som passer i tven. må jeg ha en splitter? Det bestemmer du selv. Du kan enten ha en standard TV antenne plugg på den, eller en splitter der du har en kabel til radio med radio antenne plugg og en kabel til TV med TV antenne plugg. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Larspo Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 Vil tillegge en kommentar. Nå kjenner ikke jeg produktene til Glomex, men en antenneforsterker lager ikke noen bedre signaler. Den forsterker alle type signaler slik at tap i coax kan forminskes. Derfor ved bruk at forsterker på slutten av kabelen har null hensikt. Den forsterker støyen like mye som signalene. Men nå kan det hende det er slik at forsterker-delen sitter i antennen og det kun er en kontroll-boks du har på enden av kabelen, men ville like vel presisere dette i og med at du skriver "forsterkeren". Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 larspo har rett! det er bare forstrekning av tap i coaxen! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
olpi Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 jeg har montert glomex antenne i dag, med forsterker. det er en kort antenne kabel fra forsterkeren til tv`en.og denne delen har en annen ende enn den som passer i tven. må jeg ha en splitter? Monterte en slik i fjor. Mener det ligger et overgangstykke som monteres slik at det passer til TV`n. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 Antar at det dreier seg om en av de følgende antennene som bl.a. forhandles av Seatronic i Moss: Spesifikasjoner TV antenner, leveres med antenneforsterkere: Model Motager type Frekvensomr. Støyfaktor Impedanse Signalstyrke Forbruk Strømstyrke Base diam. V9112 omni 360° 40/890MHz 2,1dB 75 ohm 28dB 45mA 12-24V 25mm. V9125 omni 360° 40/890MHz 2,2dB 75 ohm 26dB 20mA 12-24V 25mm Model Antenne høyde Materiale Antennediam. Ant/Ampl. omkobler Justerbar TV tilkoblinger Tilkobling Pris kun kr: V9112 185mm. nylon 370mm ja ja 2 F connector 1.380.- V9125 185mm. nylon 250mm nei ja 2 F connector 845.- Jeg har slik ombord i båten og merker stor forskjell på hvilken innstilling som er på "antenneforsterkeren". Jeg vet ikke hvordan "antenneforsterkeren" virker - men det er åpenbart at den har effekt. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 selvfølgelig forsterker det signalene. bare prøv problemet er at det stykket i enden er coax munnstykke... det passser ikke i tven Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2007 Du har vel vanlig antenne inntak på TV`n ? Hos meg var det en overgang fra Coaxpluggen og til vanlig antennekoblling. Fulgte med i pakken på største Glomesx antennen. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 27.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2007 saken er løst. det er med en feiltagelse glemt å legges ved en overgang. sånn skal ikke skje men,,,,,,, menneskelig feil Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Glomex har denne modellen http://www.maritim.no/product.aspx?id=2193...upkey=006002130 Den er jo veldig dyr. Noen som har prøvd en slik? Hva er egentlig så bra med denne antenna? Er den verdt pengene (4200,-)? Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Regner med at det går greit å spørre i denne tråden her! Hva skjer med tv signaler i båt når det gåes over til digitalt bakkenett, er det slik at absolutt alle båter blir å se med små paraboler? Da må jo i det minste prisene for denne type antenner synke kraftig! Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Regner med at det går greit å spørre i denne tråden her!Hva skjer med tv signaler i båt når det gåes over til digitalt bakkenett, er det slik at absolutt alle båter blir å se med små paraboler? Da må jo i det minste prisene for denne type antenner synke kraftig! Når nettet diditaliseres og det analoge nettet legges ned kan antennene som brukes i dag fortsatt brukes. Men man må ha en digital dekoder i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
bluesea Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Okey, da er jeg litt glupere hva gjelder dette. Så for meg at alt av analoge antenner måtte byttes ut og at det ville bli nærmest umulig å få inn vanlig tv uten "meget" dyre antenner. Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 jeg har montert glomex antenne i dag, med forsterker. det er en kort antenne kabel fra forsterkeren til tv`en. Det er helt korrekt det som Larspo nevner. Forsterkeren sitter innvendig i selve antennen, for på den måten å kunne forsterke signalet som antennen mottar. Slik unngås signaltapet i coaxkabelen. Nå er jo ikke dette tapet spesielt stort i småbåter med kort vei fra antennen til mottager, men for seilbåter med antennen høyt oppe i masten, vil forsterkningen hjelpe ved svake signaler. I tillegg er antennen rund ( omnidirectional) for å kunne motta signaler fra flere retninger. Kjekt å ha når du ligger på svai. Boksen som sitter inne i båten i nærheten av TV`n , er kun en strømforsyning som gir spenning til forsterkeren via coaxkabelen. I tilegg skiller den antennesignalet fra spenningen til forsterkeren. Jo større diameter på den runde antennen, jo bedre mottak av TV signalet. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 (redigert) Det er helt korrekt det som Larspo nevner. Forsterkeren sitter innvendig i selve antennen, for på den måten å kunne forsterke signalet som antennen mottar. Slik unngås signaltapet i coaxkabelen. Nå er jo ikke dette tapet spesielt stort i småbåter med kort vei fra antennen til mottager, men for seilbåter med antennen høyt oppe i masten, vil forsterkningen hjelpe ved svake signaler. I tillegg er antennen rund ( omnidirectional) for å kunne motta signaler fra flere retninger. Kjekt å ha når du ligger på svai. Boksen som sitter inne i båten i nærheten av TV`n , er kun en strømforsyning som gir spenning til forsterkeren via coaxkabelen. I tilegg skiller den antennesignalet fra spenningen til forsterkeren. Jo større diameter på den runde antennen, jo bedre mottak av TV signalet. :yesnod: Sikker på at dette gjelder alle Glomex-antenner?? Akkurat kjøpt den enkleste Glomex-tallerkenen med antenneforsterker, men tror at antenneforsterkeren, som monteres inne i båten, kun forsterker signalet den får inn- også støyen, som noen har vært inne på. Er det ikke vanligvis en lysdiode eller noe på antennen, om den har aktiv forsterker i selve antennen da?? Redigert 15.Mai.2007 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Jeg hadde Glomex i gammelbåten og har nå Triax, begge disse har vel selve forsterken i antennen, men en strømboks inne i båten som mebytter coax kabelen til å sende strøm til forsterkeren. Forøvrig få funker ikke min Triax i det hele tatt uten forsterker, men det kan vel tenkes at årsaken ligger i at den sitter 17,5m og havnivået.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Har den minste glomex antennen, men mener at forsterkeren sitter i denne boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Har den minste glomex antennen, men mener at forsterkeren sitter i denne boksen. Selve forsterkeren må nok stå i antennen. Det er nok strøm til forsterkeren som står nede. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Nei, forsterkeren sitter i den boksen jeg la ut bilde av. Se http://www.glomex.it/details.asp?idprod=V9...00&lang=eng Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Jeg hadde Glomex i gammelbåten og har nå Triax, begge disse har vel selve forsterken i antennen, men en strømboks inne i båten som mebytter coax kabelen til å sende strøm til forsterkeren.Forøvrig få funker ikke min Triax i det hele tatt uten forsterker, men det kan vel tenkes at årsaken ligger i at den sitter 17,5m og havnivået.. Og du har på kontakten i elpanelet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Og du har på kontakten i elpanelet. Er ikke den på så blir det lite forsterkning, men bryteren av null tv... forøvrig så er tv'en koblet på samme bryter, så skal tv'en på så er antennen på. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.